..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
25.10.2011 (10:30)  
ad Flexaretista:
Bárta v době zastavovaní staveb řešil to, že v ŘSD (a potažmo SŽDC a ŘVC) mají nasmlouváno více staveb, než je SFDI z národních prostředků schopen financovat, případně kofinacovat. Zároveň v rámci OPD počítal s přesunem 8 miliard Kč z osy určené na železnici mimo TEN-T. Tedy mělo dojít i na škrtnutí/odsunutí zde diskutované stavby. Přesun ale neproběhl a stát je rád za cokoliv, co se blíží zahájení a dá se z tohoto financovat. K tomu navíc SFDI řeší, že nebude na kofinancování celého OPD (a nějaké peníze nejspíše "propadnou") a dle mého odhadu bude část nedočerpaných peněz právě z osy železnice mimo TEN-T.

Ostatně už v době, kdy Bárta kovbojsky zastavil všechny stavby v celé zemi, bylo jasné, že bude muset povolit, neb tím ohrožoval čerpání OPD. Mimochodem i na jím zaraženou stavbu D1 Přerov - Lipník zdá se v brzké době dojde.

Stačí takovéto vysvětlení?
Registrierter Benutzer Nesa  mail  
25.10.2011 (10:27)  
Na 160km/h je legislativně potřeba mít mimoúrovňové křížení s pozemními komunikacemi, ne? Takže silnice v Čeperce a možná pár lesních a polních přejezdů.
A noví obyvatelé Čeperky nikdy nebyli nadšeni, že by jim vedle jejich novostaveb vedla dvojkolejka, ale snad je veřejný zájem víc.
25.10.2011 (10:25)  
Mě spíše na tom vadí, jak nějaký politik či vrchnosta prokřikne, že je něco potřeba opravit, modernizovat a on se nastaví trubkovod a peníze se jednoduše dolijou... Jasný, něco je prostě potřeba, ale proč se nedolejvají peníze na opravdu potřebná a né-li důležitá místa, vzpomeňme třeba tolik omýlané Ústí nad Orlicí či hned ještě více omýlanou Českou Třebovou (ona místa zhroucená v časoprostoru), zab.zař ze 60-tých let, koleje i nástupiště také kdesi z prehistorie a křičí někdo, že jsou potřeba peníze a dolejvá je někdo další? místa zatím chátrají... hlavně, že se poslanci snaží utrhnout jakoukoliv miliardu pro svůj rezort a najednou se i utrhla nějaká miliarda pro modernizaci trati či reko vozidel... Když jsem několikrát četl výroky ČD tak mne vždy zarazilo, jak jednoduše psali, že si dopravu prostě kraj zaplatí či že se peníze dolejou, tohle by si neměl dlouhodobě dovolit žádnej podnik... takže se to dno bezedné jámy stále prohlubuje a kde to pak skončí?
Zpět k tématu, tato trať se měla opravit už dávno namísto třeba Letohrad-Lichkov ale co s tím udeláme, když snad každý ví, že s té 1,4mld.K4 si pár vašnostů pro sebe utrhne pár melounů, proto se to jednoduše schválí, jak už to chodí...
25.10.2011 (10:04)  
Pingu93: až mi vysvětlíte, jak je možné, že jeden týden nemá tahle vláda peníze ani na dostavby již rozjetých projektů a druhý týden háže desítkami miliard jak hrachem, milerád se na ty Novinky přestěhuju. Zatím si ale dovolím vyčkat zde.
Registrierter Benutzer Sim 
25.10.2011 (9:45)  
Jak dlouho muze trvat "technicky" uvrat v Pardubicich na hlavnim u jednotky jako je (snad bude) Panter? Je to v radu sekund a ceka se jen na firu, nez si preleze, nebo je tam neco slozitejsiho v radu minut (restart systemu, zkouska brzd ..)?
Registrierter Benutzer Vladan 
25.10.2011 (9:34)  
Jen doplním. Musíme si uvědomit, že zatím se začíná pracovat na projektu Stéblová - Opatovice a obávám se, že to na dlouhou dobu tak zůstane. Úsek Opatovice - HK zatím v nedohlednu, úsek Stéblová - Rosice podobně. Zkoumaly se varianty napojení PA-Rosice. Pokud jde o jižní zhlaví HK, to vyřeší současné vjezdy a odjezdy směr PA a Praha a zároveň zvýšení rychlosti na zhlaví, dále je součástí nové zab-zař, nové ostrovní nástupiště..., ale projekt zatím nebyl vypsán.
25.10.2011 (9:13)  
S výhledovou kompletní dvojkolejkou na 160 km/hod by se těch 22 km z Hradce do Pardubic mělo jezdit nezastavujícím rychlíkem za 10-11 minut. Z dnešního hlediska je ten výhled za velmi dlouho.

Avizovanou stavbou bychom se snad ze stávajícího stavu měli dostat k jízdní době Hradec - Rosice (bez zastavení) cca 15 minut.

Tato může posloužit i jako odpověď pro IR, kam jsme schopni se v nějakém rozumném časovém horizontu dostat s jízdními dobami mezi Prahou a Hradcem přes Pardubice. Problém je pak kapacita 010 a 011, na níž ovšem panují odlišné názory.
Registrierter Benutzer ARpeer  mail  
25.10.2011 (9:06)  
Zajímavá bude rekonstrukce úseku Pardubice - Rosice n. L. Z jedné strany násep chrudimské tratě, z druhé silnice. Most by ale měl být bez problémů - už tam kdysi byl. Takže by bylo logické rekonstrukci tohoto úseku realizovat až po stavbě Medlešické spojky, která je ovšem z důvodů financí v nedohlednu.
Korrespondent oder ŽP Mitglied IR  mail  
25.10.2011 (9:01)  
Hned mě napadají 2 další dotazy:

1) A co přímé spojení Prahy s Hradcem Králové? S jeho modernizací se nepočítá? Budou všchny vlaky Praha - Hradec jezdit přes Pardubice (nebo přes Kolín a Lysou)? Myslím, že i při té 160 budou přímé dálnici konkurovat jen stěží... A vejde se vůbec tolik vlaků navíc na tu v podstatě dvoukolejku PH - PU?

2) A když se bude modernizovat spojení PU - HK, nezačnou hned křičet Chrudimáci, že spojení PU - CR by si taky zasloužilo modernizaci a konečně už vyřešení té věčné zajížďky přes Rosice, která to spojení neúměrně komplikuje...?
25.10.2011 (8:58)  
IR
Vtip je právě v tom, že tyhle věci se ale opravdu nijak neliší. Naopak - rychlost 140 a později 160 u nás byla zavedena (zjednodušeně) tak, že že se zjistilo - že když se ty stávají koleje a troleje udělají pořádně (kvalitně), tak to jde i vyšší rychlostí bez dalších nákladů.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko