Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
| 24.10.2011 (21:00)
Bárta v době zastavovaní staveb řešil to, že v ŘSD (a potažmo SŽDC a ŘVC) mají nasmlouváno více staveb, než je SFDI z národních prostředků schopen financovat, případně kofinacovat. Zároveň v rámci OPD počítal s přesunem 8 miliard Kč z osy určené na železnici mimo TEN-T. Tedy mělo dojít i na škrtnutí/odsunutí zde diskutované stavby. Přesun ale neproběhl a stát je rád za cokoliv, co se blíží zahájení a dá se z tohoto financovat. K tomu navíc SFDI řeší, že nebude na kofinancování celého OPD (a nějaké peníze nejspíše "propadnou") a dle mého odhadu bude část nedočerpaných peněz právě z osy železnice mimo TEN-T.
Ostatně už v době, kdy Bárta kovbojsky zastavil všechny stavby v celé zemi, bylo jasné, že bude muset povolit, neb tím ohrožoval čerpání OPD. Mimochodem i na jím zaraženou stavbu D1 Přerov - Lipník zdá se v brzké době dojde.
Stačí takovéto vysvětlení?
A noví obyvatelé Čeperky nikdy nebyli nadšeni, že by jim vedle jejich novostaveb vedla dvojkolejka, ale snad je veřejný zájem víc.
Zpět k tématu, tato trať se měla opravit už dávno namísto třeba Letohrad-Lichkov ale co s tím udeláme, když snad každý ví, že s té 1,4mld.K4 si pár vašnostů pro sebe utrhne pár melounů, proto se to jednoduše schválí, jak už to chodí...
Avizovanou stavbou bychom se snad ze stávajícího stavu měli dostat k jízdní době Hradec - Rosice (bez zastavení) cca 15 minut.
Tato může posloužit i jako odpověď pro IR, kam jsme schopni se v nějakém rozumném časovém horizontu dostat s jízdními dobami mezi Prahou a Hradcem přes Pardubice. Problém je pak kapacita 010 a 011, na níž ovšem panují odlišné názory.
1) A co přímé spojení Prahy s Hradcem Králové? S jeho modernizací se nepočítá? Budou všchny vlaky Praha - Hradec jezdit přes Pardubice (nebo přes Kolín a Lysou)? Myslím, že i při té 160 budou přímé dálnici konkurovat jen stěží... A vejde se vůbec tolik vlaků navíc na tu v podstatě dvoukolejku PH - PU?
2) A když se bude modernizovat spojení PU - HK, nezačnou hned křičet Chrudimáci, že spojení PU - CR by si taky zasloužilo modernizaci a konečně už vyřešení té věčné zajížďky přes Rosice, která to spojení neúměrně komplikuje...?
Vtip je právě v tom, že tyhle věci se ale opravdu nijak neliší. Naopak - rychlost 140 a později 160 u nás byla zavedena (zjednodušeně) tak, že že se zjistilo - že když se ty stávají koleje a troleje udělají pořádně (kvalitně), tak to jde i vyšší rychlostí bez dalších nákladů.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










