..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.10.2011 (14:21)  
Karel Kovářík: Ne oficiálně. Kéž by. Dokud nezmizí z územního plánu..., a on s ním zase někdo časem vyrukuje.
26.10.2011 (14:19)  
ad Libická spojka:
spojka by určitě stála "pár korun" (v porovnání s modernizací koridorů), její okamžitý přínos veliký

Do nulového taktového uzlu Nymburk chybí rychlíkům Praha–HK právě těch pár minutek.

Ono je třeba si v prvním kole položit otázku, čeho (tj. jaké cílové jízdní doby) se chce mezi Prahou a Hradcem dosáhnout. Až si na tuto odpovíme tak, že ve výhledu požadujeme jízdní dobu cca 50 (maximálně 55) minut, tak bude celkem jasné, že Libická spojka v kombinaci s optimalizací Vysočany - Lysá a optimalizací Lysá - VOsek to nevytrhne a je třeba se na celou trasu podívat koncepčněji a hledat nějaké lepší (i když dražší) řešení. Analogie: Taky v jistý okamžik přestanete opravovat staré auto a raději vydáte více peněz za lepší/novější.

Mimochodem, dotaz na Orkyho:
Jak je zdola limitována jízdní doba rychlíku z Vysočan do Nymburka, budeme-li předpokládat patnáctiminutu z Prahy do Lysé?
registrovaný uživatel MirekM  mail  
26.10.2011 (13:45)  
danys: Pro upřesnění...mezi Prahou a Novým Městem n. M., lze jet také 2,5h s jedním přestupem v Chocni.
Ovšem opět to naráží na cenu, ta je v tomto případě už skoro 40 % nad autobusem.

Karel Kovářík: tohle ale osobně nechápu, spojka by určitě stála "pár korun" (v porovnání s modernizací koridorů), její okamžitý přínos veliký, takže opravdu nechápu, proč se tomu odpovědná místa stále vyhýbají
Taky jsem všemi deseti pro „železniční obchvat Oseku“. Velká škoda je, že se nerealizoval současně s dálnicí. Přínos by vzrostl, až by se dělal taktový grafikon na 231. Do nulového taktového uzlu Nymburk chybí rychlíkům Praha–HK právě těch pár minutek.
registrovaný uživatel Kakov 
26.10.2011 (13:15)  
Railfort: není přístav už mrtvý?
registrovaný uživatel Kakov 
26.10.2011 (13:12)  
Nadějný projekt byla velká/malá Libická spojka, to je ale teď u ledu.

tohle ale osobně nechápu, spojka by určitě stála "pár korun" (v porovnání s modernizací koridorů), její okamžitý přínos veliký, takže opravdu nechápu, proč se tomu odpovědná místa stále vyhýbají
dopisovatel nebo člen ŽP Jakuza  mail  
26.10.2011 (11:43)  
Neuvěřím dokud neuvidím.
registrovaný uživatel docx 
26.10.2011 (7:59)  
Současná situace je taková, že se bude zpracovávat projekt stavby, přičemž zavedená rychlost po stavbě by měla být 120 km/h. na 160 km/h má být provedena stavební připravenost. Jak vše dopadne záleží na projednání projektu stavby. Přípravná dokumentace dokonce předpokládala, že jedna kolej zůstane stávající, tj. z užitého materiálu a druhá kolej bude nová.
Jinak jestli se podaří dotáhnout tuto stavbu až k realizaci, bude to malý zázrak. Takže kompletní zdvojkolejnění HK - PCE bych v horizontu dalších 20 let moc neočekával.
Co se týče trati HK - Osek, tak tam lze předpokládat racionalizaci. Bude velký úspěch když se podaří odvrátit zakonzervování stávajících rychlostí.
Nadějný projekt byla velká/malá Libická spojka, to je ale teď u ledu.
Větší naději má navazující úsek Osek - Lysá, protože jde o nákladní koridor, součást TEN-T.
registrovaný uživatel M 
26.10.2011 (1:52)  
No, koncepce... Pred rokem se to koncepcne modernizovat nemelo, ted zase jo a za tyden se VV rozhadaji kvuli stravenkam a prijde koncepce dalsi:)
registrovaný uživatel bugear 
26.10.2011 (0:53)  
@vonatszeretet: Protože úspora na tak krátkém úseku by byla jednotky až malé desítky sekund, pokud by se to vůbec na 200 stihlo rozjet, stavební (nutnost ETCS) i provozní (jízda stylem rozjezd-brzda) náklady vysoké.
26.10.2011 (0:20)  
Proč proboha jenom na 160? Vždyť je to samá rovina... Když už přestavět, tak alespoň na 200km/h - oni vůbec nemyslí dopředu... Myslíte, že za 60 let bude trať s Vmax 160 konkurenceschopná?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko