Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
| 24.10.2011 (21:00)
spojka by určitě stála "pár korun" (v porovnání s modernizací koridorů), její okamžitý přínos veliký
Do nulového taktového uzlu Nymburk chybí rychlíkům Praha–HK právě těch pár minutek.
Ono je třeba si v prvním kole položit otázku, čeho (tj. jaké cílové jízdní doby) se chce mezi Prahou a Hradcem dosáhnout. Až si na tuto odpovíme tak, že ve výhledu požadujeme jízdní dobu cca 50 (maximálně 55) minut, tak bude celkem jasné, že Libická spojka v kombinaci s optimalizací Vysočany - Lysá a optimalizací Lysá - VOsek to nevytrhne a je třeba se na celou trasu podívat koncepčněji a hledat nějaké lepší (i když dražší) řešení. Analogie: Taky v jistý okamžik přestanete opravovat staré auto a raději vydáte více peněz za lepší/novější.
Mimochodem, dotaz na Orkyho:
Jak je zdola limitována jízdní doba rychlíku z Vysočan do Nymburka, budeme-li předpokládat patnáctiminutu z Prahy do Lysé?
Ovšem opět to naráží na cenu, ta je v tomto případě už skoro 40 % nad autobusem.
Karel Kovářík: tohle ale osobně nechápu, spojka by určitě stála "pár korun" (v porovnání s modernizací koridorů), její okamžitý přínos veliký, takže opravdu nechápu, proč se tomu odpovědná místa stále vyhýbají
Taky jsem všemi deseti pro „železniční obchvat Oseku“. Velká škoda je, že se nerealizoval současně s dálnicí. Přínos by vzrostl, až by se dělal taktový grafikon na 231. Do nulového taktového uzlu Nymburk chybí rychlíkům Praha–HK právě těch pár minutek.
tohle ale osobně nechápu, spojka by určitě stála "pár korun" (v porovnání s modernizací koridorů), její okamžitý přínos veliký, takže opravdu nechápu, proč se tomu odpovědná místa stále vyhýbají
Jinak jestli se podaří dotáhnout tuto stavbu až k realizaci, bude to malý zázrak. Takže kompletní zdvojkolejnění HK - PCE bych v horizontu dalších 20 let moc neočekával.
Co se týče trati HK - Osek, tak tam lze předpokládat racionalizaci. Bude velký úspěch když se podaří odvrátit zakonzervování stávajících rychlostí.
Nadějný projekt byla velká/malá Libická spojka, to je ale teď u ledu.
Větší naději má navazující úsek Osek - Lysá, protože jde o nákladní koridor, součást TEN-T.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










