..: Pavel Dobeš potvrdil modernizaci trati Pardubice - Hradec Králové :..

Most Rosice nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.

Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji

Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 24.10.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Královéhradecký ČR Pardubický


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
26.10.2011 (0:00)  
ARpeer: Ohledně zdvojkolejnění Pce hl. n. - Rosice se stačí podívat do územního plánu Pardubic, ze kterého je zřejmé, že koleje nepovedou souběžně. Pro novou kolej je dokonce již vybudováno mostní pole v silničním nadjezdu vedle druhé koleje směr Praha. Trať má obcházet Sv. Trojici ze západu. V plánu je pamatováno i na vlečku do budoucího přístavu, která má z této koleje odbočovat.
25.10.2011 (22:24)  
MirekM - z mého města je sporotiket trasován delší trasou (přes HK a Pardubice). Takže problém nemám. Vzhledem k přípojům to jen vítám. Pro porovnání: bus 125-140 minut, 119-125 km, 125-135 Kč + 32 Kč metro do centra + cca 20 min navíc. Celkem pod 150 se nejde. vlak sporotiket, jízda zítra 140 Kč, 148-158 km, 139 - 150 minut přímo do centra. Na vlakové a autobusové nádraží to mám stejnou docházkovou vzdálenost. Se škrabkou samozřejmě levněji, o 20 Kč
registrovaný uživatel danys 
25.10.2011 (22:16)  
MirekM: Pro upřesnění...mezi Prahou a Novým Městem n. M., lze jet také 2,5h s jedním přestupem v Chocni.
registrovaný uživatel MirekM  mail  
25.10.2011 (21:54)  
lbc: Dobrý den pánové
Všiml jsem si poznámky, že tu někdo psal, jak to bude se spojením Praha Hradec Králové. Chtěl bych se s Vámi podělit o můj nápad, který mě napadl nyní. (…)

Pokud jde o vedení rychlíků Praha–Hradec Králové, myslím si, že je mnohem větší problém úsek vedoucí po 020 než 231. 231 je rychlejší a navíc dvoukolejná, takže nejsou problémy s přenášením zpoždění.
Zajímavé je, že když jede rychlík Praha–HK odklonem přes Poříčany a Sadskou, nebo dokonce přes Pardubice, přijede do Hradce včas. Vzhledem k tomu, že důkladná rekonstrukce 020 je asi v nedohlednu, navrhoval bych relační slevu Praha–Pardubice–HK nebo zpět v takové výši, aby padl poslední argument pro to, jet celou cestu po 020 a 231.
Čím dál častěji jezdím tuhle trasu autobusem (mezi Prahou a Novým Městem nad Metují). Místo 3 hodin, 2 přestupů a 110 Kč to mám 2,5 hodiny bez přestupu za 81 Kč. Autobus jezdí plný, vlak poloprázdný*. Kdoví proč.

* Je-li na jedné čtveřici sedadel v Bp víc než jeden člověk, je to hodně.
registrovaný uživatel PepaN 
25.10.2011 (21:44)  
SYN:bylo by to hezké, ovšem Pardubice se již nyní od nového grafikonu budou prý s Elefanty loučit...
25.10.2011 (18:52)  
Proč je cena novostavby na 120 km/h a 160 km/h na rovině stejná?
Jednoduše: Co má na přímé trati na svršek, spodek, mosty, propustky, násypy ... větší vliv? Nákladní vlak se 22 tunami na nápravu jedoucí rychlostí 100 km/h nebo osobní vlak jedoucí 160?
Rychík - mašina 4x 22 tun na nápravu + řekněme 5 vagonů á 10 tun/náprava. Celkem 150 m délky a cca 280 tun.
Nákladník stejné délky - mašina + 9x Uacs. Celkem cca 850 tun.

Statika: Svislá síla je jasná. Libovolných 50 m vlaku - ložený nákladní vyhrává cenu pro nejtěžšího a bude podle něj se vší vážnosti dimenzována trať na statickou únostnost.

Dynamika, pouze dle selského rozumu:
Osobní vlak brzdí se zrychlením (zpomalením) odpovídajícím součiniteli tření 0,38 (odhad). Výslednice = svislá síla + vodorovná síla - 2800 "plus" 1064 kN ... pozor vektory navzájem kolmé, součet se provádí dle pythagorovy věty jako přepona. Po zaokrouhlení máme výslednici rovných 3000 kN.
Nákladní vlak (tipuji, že pomocí brzd vyvine zpomalení, které by odpovídalo součiniteli tření kolo/kolejnice 0,2): 8500 "plus" 1700 kN - výslednice 8670 kN. Bude-li vyšší odpovídající součinitel tření, poroste i vodorovná síla.
Z čehož plyne, že pro stavbu trati je nákladní vlak určující pro dimenzování nostnosti všeho od kolejnice dolů.
Výše uvedené platí pro přímou trať. V oblouku by to bylo složitější.
25.10.2011 (17:55)  
Petr Stříteský - asi v případě Trutnovských a Letohradských R by odpadl dlouhý pobyt v HK nutný na přepřah. V Pardubkách by na druhý konec zajelo vozidlo druhé trakce a během pár minut by se mohlo jet dál. Tj. ušetřila by se polovina doby přepřaháním v HK. Navíc už dnes je srovnatelná jízda z HK přes Pardubice, tj. R (Liberec -) HK - Pardubice s přestupem na EC Pardubice - Praha za 97 minut oproti Poděbradům za 99 minut!
25.10.2011 (17:30)  
Někteří snad prominou, ale v čem by bylo výhodnější vést přímé spoje HK - PHA přes Pardubice? Kvůli úvrati v PCích by musely být použity řidičáky nebo hůře přepřah loko, není už prostě jednodušší v PCích přestoupit? Nemluvě o tom, že vzhledem ke kilometráži by se zvýšily náklady a ideálně objela zóna Iredo.
25.10.2011 (17:14)  
Vzhledem k tomu, že se na každém fóru neustále řeší rychlost 160 km/h u osobákových jednotek, tak připomínám, že je to podmínka Evropské Unie pro čerpání dotací na tyto jednotky.
registrovaný uživatel SYN 
25.10.2011 (15:14)  
Nevím, mě to příjde že do Hradce by docela dobře mohly (po zdvojkolejnění a elektrifikaci) zajíždět Elefanty co teďka končí osobákem v Pardubkách... Počkaly by na přípoj od EC/IC/R Pha-Par (přestup hrana-hrana by měl být možný), fíra by mezitím přešel na opačné stanoviště a už by mohl mazat jako Sp do Hradce...
Ani se mi nezdá že by to bylo jinudy výrazně kratší, a rychlejší snad jen opravdu v případě té spojky Velim-Osek.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko