Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.
Zdroj: České dráhy
| 4.11.2011 (7:00)
A tady tomu lidé nadšeně tleskají.
Jste-li takoví introverti, kupte si auta a dejte normálnímu životu pokoj
To bude taky zakázáno.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-11796/
Zatím je to jen Pendolino, ale doufám, že se to osvědčí a rozšíří i dále. Podle mého to není zaměřeno na hučení klimy či "trúbenie", to k vlaku tak nějak patří. Hlavním cílem jsou bezohlední telefonisti a notebookáři.
Jediné, čeho se obávám, jsou "sluchátkáři". Zvuk ze sluchátek považuji nejen já, ale i mnoho dalších lidí za asi tak příjemný jako bzučení komára. Podle mě by tichý oddíl měl znamenat i stop sluchátkám, pokud tedy ten dotyčný nebude mít taková, která zcela odstíní hluk pronikající z nich ven.
Ovšem jak to bude respektováno cestujícími je druhá věc... Matky s dětmi, telefonisté, skvadra studentů a je po klidu. Průvodčí s tím nenadělá nic.
Ovsem po precteni titulku mne jako prvni napadla myslenka, kterou zde zminil Jiri Hovorka - v Pendolinu je pro me nejvetsim zdrojem hluku prave klima (samosebou, pokud nemam na vedlejsi ctyrce nejake urvane decko) a vzdy si hluboce oddechnu, kdyz na chvili na stahovacce nastane opravdove ticho. Jako jedina moznost, jak huceni klimy nevnimat, mi prisla hudba do sluchatek ... ovsem to si taky clovek zrovna neodpocine, protoze to musi mit aspon nejakou uroven hlasitosti.
Druhe negativum vidim v tom, ze ve vozech s leteckym usporadanim interieru podstatne vic vrzou sedacky a trepou se stolky na nich (ve srovnani s klasickou ctyrkou - predpokladam, ze je to mene stabilnim uchycenim sedacek) ... i kdyz zase je logicke, ze pokud se bude chtit skupinka bavit, pujde na ctyrku, kdezto "spanku se dozadujici individualista" si zcela prirozene zaleze ke stene v leteckem usporadani.
Bohuzel hukot z klimy se nevyhyba ani zlutovozum, i kdyz ve srovnani s Pendolinem je to preci jen mene hlucne.
Celkove jsem na to zvedav, jak to bude fungovat; predpokladam, ze by bylo vhodne, aby mohl pruvodci "hrisnika" z vozu vykazat, pokud se bude chovat nevyhovujicim zpusobem. Jenze, co to bude znamenat v realu treba u Sprintera?
verim ze je to dobra vec
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










