..: Silence! Ve spojích SC Pendolino budou vyhrazeny tiché vozy :..

Pendolino, foto: Payus Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 4.11.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IvaA 
04.11.2011 (11:51)  
Výborně. Napřed se zruší kupátka a zavedou velkoprostory. Pak se v těch velkoprostorech zavede buzerace.
A tady tomu lidé nadšeně tleskají.
Jste-li takoví introverti, kupte si auta a dejte normálnímu životu pokoj
registrovaný uživatel Oto 
04.11.2011 (10:49)  
Jediné, čeho se obávám, jsou "sluchátkáři".

To bude taky zakázáno.
http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-11796/
04.11.2011 (10:29)  
Konečně!!!!!! Včera jsem opět absolvoval cestu do Brna ve velkoprostoru a větší část cesty musel poslouchat veledůležité telefonické plky jakéhosi člověka, bez nějž zřejmě firma do desteti minut zkrachuje.
Zatím je to jen Pendolino, ale doufám, že se to osvědčí a rozšíří i dále. Podle mého to není zaměřeno na hučení klimy či "trúbenie", to k vlaku tak nějak patří. Hlavním cílem jsou bezohlední telefonisti a notebookáři.
Jediné, čeho se obávám, jsou "sluchátkáři". Zvuk ze sluchátek považuji nejen já, ale i mnoho dalších lidí za asi tak příjemný jako bzučení komára. Podle mě by tichý oddíl měl znamenat i stop sluchátkám, pokud tedy ten dotyčný nebude mít taková, která zcela odstíní hluk pronikající z nich ven.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.11.2011 (10:22)  
DC: průvodčí cestujícího požádá, aby byl potichu, a pokud to nevyjde, tak ho přesadí do jiného oddílu nebo mu naúčtuje pokutu. Pokud na to ještě není předpis, tak jistě brzo bude.
04.11.2011 (10:15)  
Nápad dobrý, to rozhodně.
Ovšem jak to bude respektováno cestujícími je druhá věc... Matky s dětmi, telefonisté, skvadra studentů a je po klidu. Průvodčí s tím nenadělá nic.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.11.2011 (9:56)  
Indi: za uplynulý týden jsem jel slonem v jedničce asi desetkrát a tohle se mi nestalo (třeba jsem měl jen štěstí). Co se mi stalo bylo, že do mezipatra si sedla maminka s nevychovanýma dětma a ty tam běhaly a dělaly kravál, a to i v jedničce. (Ve slonech u jedničky podle mě strašně chybí dveře.)
04.11.2011 (9:52)  
Josefe Petraku, lidem se muze smysl a existence tichych vozu VYSVETLIT, nikoli "od...." (ten odpudivy manazersky novotvar odmitam napsat).
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
04.11.2011 (9:47)  
Je to fajn, ale zrovna Pendolino podle mě není dobrá volba, protože je povinně místenkové, a tedy nemůže průvodčí neukázněnému cestujícímu říct "běžte si sednout jinam" (může se přece stát, že bude mít místenku do tichého oddílu omylem - o kvalitě služeb potovaných pokladními už se tu psalo mnohokrát).
registrovaný uživatel Sim 
04.11.2011 (9:38)  
Na jednu stranu to vitam - princip je jasny, nekdo chce mit klid. Zaroven mi prijde logicke, ze takovy oddil muze byt ve velkoprostoru pouze na konci vlaku, jinak to bude pruchodak.

Ovsem po precteni titulku mne jako prvni napadla myslenka, kterou zde zminil Jiri Hovorka - v Pendolinu je pro me nejvetsim zdrojem hluku prave klima (samosebou, pokud nemam na vedlejsi ctyrce nejake urvane decko) a vzdy si hluboce oddechnu, kdyz na chvili na stahovacce nastane opravdove ticho. Jako jedina moznost, jak huceni klimy nevnimat, mi prisla hudba do sluchatek ... ovsem to si taky clovek zrovna neodpocine, protoze to musi mit aspon nejakou uroven hlasitosti.

Druhe negativum vidim v tom, ze ve vozech s leteckym usporadanim interieru podstatne vic vrzou sedacky a trepou se stolky na nich (ve srovnani s klasickou ctyrkou - predpokladam, ze je to mene stabilnim uchycenim sedacek) ... i kdyz zase je logicke, ze pokud se bude chtit skupinka bavit, pujde na ctyrku, kdezto "spanku se dozadujici individualista" si zcela prirozene zaleze ke stene v leteckem usporadani.

Bohuzel hukot z klimy se nevyhyba ani zlutovozum, i kdyz ve srovnani s Pendolinem je to preci jen mene hlucne.

Celkove jsem na to zvedav, jak to bude fungovat; predpokladam, ze by bylo vhodne, aby mohl pruvodci "hrisnika" z vozu vykazat, pokud se bude chovat nevyhovujicim zpusobem. Jenze, co to bude znamenat v realu treba u Sprintera?
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
04.11.2011 (9:34)  
myslim ze to trúbenie nebude zase tak caste vzhledem ze na koridoru nejsou prejezdy bez zabezbecovaciho zarizeni takze i nich neni treba troubit, jen kdyz jsou v poruse nebo pri pracech na trati. jinak neni nutni troubit, myslim ze vice kravalu nadelaji lide kteri pendluji sem a tam kdyz je to moc casto.
verim ze je to dobra vec
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko