Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.
Zdroj: České dráhy
| 4.11.2011 (7:00)
Nicméně:
Tiché oddíly vítám, jelikož SCP využívám poměrně často a poslouchat v 1.třídě 2+2 caparty z různých rodin, kteří uspořádali soutěž, kdo bude ječet víc nahlas opravdu nemusím. Navíc to většina rodičů řeší způsobem "půjdeme se projít" a systematicky probouzí jednu řadu sedaček za druhou :)
V ucelené soupravě bych se vymezení vozů nebál. Klidně i jeden vůz 2 tř. "Family" s tím, že tam hrozí nebezpečí contestů popsaných výše. :)
Jinak rozhlas musí běžet ve všech vozech a nevidím na tom nic špatného. Je to i z hlediska bezpečnosti a navíc by se opět našlo dost cestujících, kteří by na to byli schopni napsat stížnost.
A co sluchátka? Já je například v ranních vlacích vyžaduji, nelíbí se mně, když nastoupí plno omladiny a vřískají jim telefony na plné pecky a lidé co jedou do práce, studenti, kteří se učí, a vlakvedoucí, který má jen jedny nervy to musejí poslouchat. Ale všeho s mírou. Tak jsem musel chytit a popostrčit experta se sluchátky stojícího u hrany nástupiště, který si nevšiml, že se k němu blíží dva vozy přidávající se na Ex do Prahy.
- většině ostatních lidí vadí, že po vlaku řvou něčí haranti - mně taky a dost (koneckonců, nedávno jsem četl, že v průzkumech je to obecně vůbec nejnesnesitelnější zvuk, co lidi uváděli ). Ale taky ty haranty za chvíli budu mít já a pak s nima občas taky budu potřebovat jet někam jinak než autem.
- sluchátkáři jsou v 50% na zabití, s tím souhlasím.
- telefonování je věc názoru, ale na druhou stranu se svět posunul jinam - dneska se věci při podnikání neřeší stylem "zítra se na to kouknu", ale řeší se bez zbytečných odkladů pokud možno hned. Pak se musí ČD rozhodnout, jestli chtějí do vlaků dostat i tyhle "obchodní cestující" nebo je naopak vyštípat z vlaků ven úplně. Myslím, že třeba ta 1. třída má docela vysoké procento těchto cestujících, tak co s nimi, až režijkáři obsadí příliš mnoho těch hlučných míst? to budou za cestu do Ostravy běhat 10x na chodbičku?
- ještě mi prosím upřesněte, to chtějí na to vyhradit celé 2 vagony? Protože pak si teda moc nedokážu představit tenhle systém naroubovaný na páteční špičku spojenou s obvyklým bordelem na ČD pokladnách. Podle mě to může u části cestujících být i kontraproduktivní a vyžene je to do jiných vlaků ČD i Regiojetu.
- koncept "tichých" velkoprostorů mi sám o sobě přijde jako protimluv. Kde je více míst, tam těžko bude hrobové ticho. Jeden zakašle, druhý se vysmrká, třetímu lupne v noze, čtvrtý se při spaní vrtí, pátý jednou nešetrně omylem otočí novinovou stranou atd.
No, ale uvidíme co z toho nakonec vyleze.
Jinak realizaci tichých vozů taky podporuju (konečně to někoho napadlo), někteří spolucestující jsou opravdu hodně nesnesitelní, včetně bezohledných sluchátkářů.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










