Praha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.
Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.
Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.11.2011 (21:00)
Myslím, že to měly připravené předem. Hlavní nabídka pro konkurenci s RJ je přece SporoTiket. A celá relační koncepce SporoTiketů byla již dávno připravena tak, aby konkurovala cenově. Nejprve hlavně busům všech barev, a když RJ vyjel, tak i jemu - jen změnou pár čísel v již hotové tabulce.
Co asi nebylo připravené, byla ta akce s tou colou zdarma.
Dalsi vec,kterou jsem nepobral,cim to ti nemobilni cestujici odnaseji?Vzdyt ČD ty plošiny porad pouzivaji jako pred jancurou,takze se do vlaku dostanou,a ze se nekdo rozhodne jet s nekym kdo plosinu nema,tak je to jeho blbost
Podobny priklad:Jancura ma(prej) ciste vagony a ČD (z doslechu,realita na vlastni kuzi jina)spinave vagony a ted cestujici co jedou s ČD trpý,kvuli konkurenci SA,ktera neuklidila a nevycistila ČD interier...
No nekteri novinari a lidi jsou fakt X,X nalezi v (A,Z)
zazněla Tu zajímavá věc, zda má RJ nízkopodlažní vagony...
zaptám se, měl by vůbec Jančura toho imobilního kam naložit? tj. zda by s vozíkem dojel někam na místo, kde by se mohl přepravovat?
Údajně Žluté vlaky řazeny jak jsou řazeny nesmí jezdit rychlosti větší než 80-100Km/h.
Údajně jde o to, že lokomotiva na konci nesmí být, vlak může mít lokomotivu v předu a pak WAGO, ale jak má loko i vzadu, údajně je tom rychlostní omezení. Slyšel jsem to v hospodě, ale ti chlápci měli saka a nemluvily z cesty ... teda doufám ... a proto se na to ptám
Děkuji Vám za případné odopovědi, náměty, prostě cokoli
M. U.
Přeprava nemobilnich cestujici je dalsi sluzba dopravce,ktera se snazi nalakat cestujici do vlaku,Jancura nabizi kafe,zakusek,1.tridu,pomale spoje,nefungujici WiFi,...ČD nabizi prvni tridu,2.tridu,Restauracni vuz,bistro vuz,rychle spojeni,preprava mobilnich i NEMOBILNICH cestujici,... kazdy dopravce ma svoje ruzne sluzby,ale ze kasle jancura na nemobilni cestujici,to je od nej hnusne,aspon kdyby mel nizkopodlazni vagony,ale to taky nema!!!
Myslíte třeba Aleše ze Slavie?
Samozřejmě - pokud se byli schopni přihlásit do GVD. A nástupiště také, všechna patří SŽDC.
a samozřejmě nádražní budovy se svým zařízením jsou tady pro všechny cestující bez rozdílu
Jasně, a váš byt je tu také pro všechny bezdomovce bez rozdílu. Až se ho zbavíte nebo vám bude zabaven (a až se ČD zbaví budov), tak to bude jiná.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










