Praha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.
Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.
Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.11.2011 (21:00)
U mě mají ČD za postoj vůči Jančurovi ,,+", protože nevim, proč by měli jakkoliv pomáhat někomu, kdo jim celou dobu vyhrožuje, že je zničí, sebere všechny cestující, natrhne zadní část těla apod. a pak po nich něco chce a diví se, že mu to nechtějí poskytnout.
Ale no tak. Komu tady chcete tvrdit, že ČD začaly např. usilovat o railjety teprve až PO tom, co vyjel RegioJet? Je podle vás nákup railjetů a přesun rekovozů na ostravskou trať a několikanásobná ťafka Škodovce, co si myslela, že má všechny kšefty na dráze předem vylobbované, defenzivní nebo ofenzivní jednání ČD? Mě naopak překvapuje do očí bijící NEPŘÍTOMNOST obstrukcí ze strany SŽDC. A to že ČD nepůjčuje RJ svoji vlastní myčku bodujete "+" za očekáváníhodné konkurenční chování vůdči konkurenčnímu subjektu, který se s ČD rozhodl válčit, nebo "-" za to, že konkurenci málo podporují a tedy jakousi formu klacku pod nohy? To byste si možná měl spolu s novináři zobajícími Jančurovi z ruky ujasnit.
A v neposlední řadě - že bude podpis generála odteď neplatný, pokud ho nepodpoří zřejmě významná figura strany co fandí právě té konkurenci ČD, to boj ČD s onou konkurencí teprve pořádně rozjede nebo podváže, co myslíte?
FRK
„Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“
a nejen to. Pan Blažek využíval každé příležitosti, aby před faktickým zahájením provozu RJ (St.Ag.) tohoto dopravce při každé příležitosti dehonestoval, místo toho, aby intenzivně pracoval na tom, aby až RJ vyjede, tak ČD budou na stejné úrovni. Teprve, když RJ vyjel, začaly ČD něco podnikat, ale společně také organizovat obstrukce přes své kamarádíčky u SŽDC. Televize to ukázala v pondělí názorně. Pan Blažek prostě neustál nástup nového dopravce a na veřejnost vypouštěl různá prohlášení. Tento Dinosaurus by měl od státu dostat plný invalidní důchod na "palici" a byl by od něj v nastálé době pokoj.
FRK
Jinak ten Necas - clovek by neveril, ze generalni reditel tak obrovske spolecnosti bude mit cas na vedlejsaky ve vedeni firmy jeste obrovstejsi, ale obdornik zasne, laik se divi:-)
Pozn.: ze nema vystudovanou vysokou zeleznicarskou a nema praxi v prehazovani vyhybek, to mi ovsem zily netrha vubec, ale mam radost, ze se zde zase objevili ti, co nejlepsiho manazera vidi v nejlepsim delnikovi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










