..: Personální změny ve vedení Českých drah i RegioJetu :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis HübschPraha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.

Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.

Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.11.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
15.11.2011 (8:55)  
ad FRK) Zvěrstva? To je docela silný výraz... Víte, mě docela pobavil ten člověk, který v té reportáži vykládal, že ČD jsou asi dost nervozní, když odmítají podávat informace o Jančurových vlacích. To má asi podobnou logiku, jako když byste přišel do Kauflandu a na informacích začal vykřikovat, že chcete vědět, jaký slevy mají v Lidlu... Myslím, že by vás tam nejen poslali, ale ještě by si klepali na čelo!
U mě mají ČD za postoj vůči Jančurovi ,,+", protože nevim, proč by měli jakkoliv pomáhat někomu, kdo jim celou dobu vyhrožuje, že je zničí, sebere všechny cestující, natrhne zadní část těla apod. a pak po nich něco chce a diví se, že mu to nechtějí poskytnout.
15.11.2011 (7:48)  
Mě zaráží jiná věc. Všichni tři pánové zůstanou u válu, a zřejmě navíc se k nim přidají další dva. Manažerské platy se možná trochu sníží, ale bude jich pět místo tří. Elegantní způsob, jak přiživit další lidi, aniž by bylo jasné, jaký přínos konkrétně mají pro dopravce a uživatele mít. Proti tomu jsou přesuny odborníků mezi dopravci zcela nevinné a celkem pochopitelné. Navíc se podařilo za poslední období docela pohnout s modernizací, i když výhrady se vždycky najdou a odměny byly nejspíš značně přemrštěné.
15.11.2011 (6:44)  
M: Lidi ve vedeni nemusej mit praxi a zkusenosti z oboru, ale pak to vypada, jak to vypada... Obecne jdou rozdelit do dvou skupin: Skupina A - Jancura: Mele sracky, ale aspon umi pocitat. Skupina B - Zaluda: Mele sracky a kdyz se brala mala nasobilka, tak asi chybel.
registrovaný uživatel tarten 
15.11.2011 (2:06)  
FRK:
Ale no tak. Komu tady chcete tvrdit, že ČD začaly např. usilovat o railjety teprve až PO tom, co vyjel RegioJet? Je podle vás nákup railjetů a přesun rekovozů na ostravskou trať a několikanásobná ťafka Škodovce, co si myslela, že má všechny kšefty na dráze předem vylobbované, defenzivní nebo ofenzivní jednání ČD? Mě naopak překvapuje do očí bijící NEPŘÍTOMNOST obstrukcí ze strany SŽDC. A to že ČD nepůjčuje RJ svoji vlastní myčku bodujete "+" za očekáváníhodné konkurenční chování vůdči konkurenčnímu subjektu, který se s ČD rozhodl válčit, nebo "-" za to, že konkurenci málo podporují a tedy jakousi formu klacku pod nohy? To byste si možná měl spolu s novináři zobajícími Jančurovi z ruky ujasnit.

A v neposlední řadě - že bude podpis generála odteď neplatný, pokud ho nepodpoří zřejmě významná figura strany co fandí právě té konkurenci ČD, to boj ČD s onou konkurencí teprve pořádně rozjede nebo podváže, co myslíte?
14.11.2011 (23:42)  
Kdyby se taková zbytečná zvěrsta neděly, tak by také nebyla taková-to reportáž.
FRK
14.11.2011 (23:35)  
ad FRK) myslel jsem, že lidé, kteří se o dění na železnici zajímají, tak ČT takovouhle věc nezbaští a ejhle, ono se to povedlo. Ta reportáž na mě osobně působila skoro tak, jakoby si Jančura objednal...
14.11.2011 (23:13)  
V komentáři je psáno:
„Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“
a nejen to. Pan Blažek využíval každé příležitosti, aby před faktickým zahájením provozu RJ (St.Ag.) tohoto dopravce při každé příležitosti dehonestoval, místo toho, aby intenzivně pracoval na tom, aby až RJ vyjede, tak ČD budou na stejné úrovni. Teprve, když RJ vyjel, začaly ČD něco podnikat, ale společně také organizovat obstrukce přes své kamarádíčky u SŽDC. Televize to ukázala v pondělí názorně. Pan Blažek prostě neustál nástup nového dopravce a na veřejnost vypouštěl různá prohlášení. Tento Dinosaurus by měl od státu dostat plný invalidní důchod na "palici" a byl by od něj v nastálé době pokoj.
FRK
registrovaný uživatel jacky 
14.11.2011 (23:13)  
M: No to si nemyslim... sem si dělal srandu... Ale stejně je dobře, když má manažer alespoň nějakej přehled o tom čemu vlastně šéfuje...
registrovaný uživatel M 
14.11.2011 (22:44)  
Davidus - jednak slo o to, ze v minule sestave "mel vetsinu", protoze tam byli jemu loajalni lide, tuto vetsinu ted ztratil. Druhym pohledem muze byt to, ze driv stacil na urcitych dokumentech jen jeho podpis, ted se musi podepsat i nekdo dalsi (nevim kterej presne). Tolik to, co jsem pochytil jinde.

Jinak ten Necas - clovek by neveril, ze generalni reditel tak obrovske spolecnosti bude mit cas na vedlejsaky ve vedeni firmy jeste obrovstejsi, ale obdornik zasne, laik se divi:-)

Pozn.: ze nema vystudovanou vysokou zeleznicarskou a nema praxi v prehazovani vyhybek, to mi ovsem zily netrha vubec, ale mam radost, ze se zde zase objevili ti, co nejlepsiho manazera vidi v nejlepsim delnikovi...
14.11.2011 (22:44)  
jacky) To máte špatně, kdo to neumí vůbec, ten o tom učí. ;-) staré známé anglosaské přísloví.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko