Praha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.
Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.
Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
| 14.11.2011 (21:00)
No jasně. Když zmatkář Jančura nevěděl v regulérním termínu sestavování jízdního řádu s čím bude jezdit, jestli vůbec s něčím, tak byl jízdní řád dálkové dopravy sestaven pochopitelně bez něj. Když si pak vzpomněl v náhradním termínu, tak se divil, že se to do něj dá už dost obtížně zamontovat, ale nakonec se i na Hlaváku nějaké ty několikaminutové štěrbiny našly. Ale proč svoji nekoncepčnost mediálně nevyužít a nezačít rozhlašovat, jaký je ublížený chudáček, když mu to lidi žerou? "To třeba si uvědomit !!!" ;-)
Oranžové („žluté“) autobusy Student Agency se také pro nástup otevírají na poslední chvíli
"Vždyť vlak je takový autobus na kolejích..."
A bez Paroubka by se na o moc víc než fňukání a žaloby do Bruselu těžko zmohl.
Připojím se k panu Kovaříkovi s pochybností, že jde o záměr SŽDC. Oranžové („žluté“) autobusy Student Agency se také pro nástup otevírají na poslední chvíli, nebylo to tedy naopak přání dopravce? Věřím, že kdyby nebylo, tak už o tom od Radima Jančury skrze média určitě víme.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/153184-konkurencni-boj-dopravcu-odnaseji-cestujici/
děkuji
jste si jist, že je to způsobeno SŽDC? pokud ano a máte na to důkazy, budu rád, když je zveřejníte, já mám informace jiné (ale připouštím je to jen šeptanda)
ale nepřipadá mi, že by vlaky přistavovala nějaká loko SŽDC ;-)
prodeje jízdenek se chovají, jako kdyby vůbec neexistoval
takže když přijdu na pokladnu RJ a řeknu jeden Sporotiket do Plzně na In-kartu tak mi ho prodají??
Vy i pan Jančura si napřed zameťte před vlastním prahem a pak teprv používejte silná slova
Jančura mi taky odmítl prodat jízdenku na přímí bus Plzeň-Brno, s odůvodněním, že na té trase jezdí on...
což vzhledem k zapojení do celostátního prodejního systému AMS je poněkud zvláštní??
Česká dráhy mají v mnoha věcech monopol, nebo je s jinou organizací, dříve i podřízenou jsou v nadstandardně stále provázané.
Místo toho, aby proti konkurenci pracovaly kvalitou a s nadhledem, dělají schválnosti. Kdyby pan ministr nebyl měkký, tak by s takovými lidmi, jako je pan Blažek a další zatočil tak, že by se báli vůbec podívat na koleje.
Železniční dopravní cesta a samozřejmě nádražní budovy se svým zařízením jsou tady pro všechny cestující bez rozdílu toho, zda jedou vlakem modrým, žlutým, černým, nebo puňtíkovatým. To třeba si uvědomit !!!
FRK
Kulturou prostředí?
Případné obstrukce na DC se právě nekonaly. Nevidím nic divného na tom, když jeden dopravce nemá v JŘ spoje konkurenčního dopravce, na tom jsou ČD a RJ úplně stejně. Zákonný JŘ SŽDC je něco jiného, a z něj by si ČD něco takového vymazat nemohly dovolit, i kdyby ho měly za zákonnou povinnost vydat ony.
Čili oddělení dopravce od SDC ano, ale váhám, jestli i ten holding by nakonec nebyl přijatelný, když už máme leccos pro SDC zachycené v zákoně, a tedy obstrukce soudně napadnutelné. Nevím oč by jako DB měly být lepší než případný ČD holding. Jsou to také "silní" hráči.
Proč rovnou praxi v přehazování výhybek? "Zkušenosti z oblasti dopravy", to může být i práce na manažerské pozici ve firmě v oboru. Ale asi VV nikoho takového neměly.
A mali by byť nejaké? Práve tento konkurenčný prístup (výmaz z tabuliek CP, prípadné obštrukcie na DC) je skvelým argumentom PROTI tomu, aby bol nejaký dopravca aj správcom infraštruktúry (vrátane holdingu). Možno to normálne funguje v Nemecku, ale v krajinách na východ od bývalej železnej opony ani omylom.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










