..: Bdmpee - nová posila dálkových vlaků Českých drah :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

Ve vozech se zruší současné oddíly po 6 místech a nově budou instalována sedadla ve velkoprostorovém oddílu. Samozřejmostí u vozů pro nasazení zejména na expresní vlaky tak bude klimatizace, automatické předsuvné a přechodové dveře, WC s uzavřeným systémem, zásuvky na 230 V či elektronický informační a rezervační systém. Vozy by měly disponovat zcela novým interiérem s kompletně novým obložením stěn, stropů, podlah a oken. Velkoprostorový oddíl bude osazen 80 zcela novými polohovatelnými sedadly. Na všech místech bude vždy k dispozici stolek, ať již u leteckého uspořádání, nebo u sedadel ve čtveřicích. Kromě změn, viditelných na první pohled cestujícími, budou dosazeny nové centrální zdroje energie (CZE), magnetické kolejnicové brzdy či přemostění brzdy záchranné jakožto podmínky pro provoz na tratích s tunely délky až 5 kilometrů.

Výměna stráží na ostravských expresech?

V době dodávek modernizovaných vozů Bdmpee budou Českým drahám dodávány také zcela nové soupravy Siemens Viaggio Comfort, které chtějí České dráhy nasazovat na dálkové spoje na 1. tranzitním koridoru. Půjde jednak o spoje z Prahy přes Břeclav dále do Rakouska a pak také z Prahy přes Děčín do Německa. Na druhém jmenovaném vozebním rameni ale není nasazení ještě zcela jisté, vzhledem k jednání o společné vozbě dálkových vlaků spolu s Deutsche Bahn ze strany konkurenčního RegioJetu. V konečném důsledku ale Českým drahám "zůstane" několik desítek vozů Siemens Ampz/Bmz/WRmz, které zde doposud jezdí. Právě tyto vozy, spolu s nově modernizovanými vozy Bdmpee, Bbdmpsee a WRmee, budou patřit k tomu nejlepšímu, čím budou v oblasti vozů klasické stavby České dráhy disponovat.

Dá se proto předpokládat, že právě tyto vozy budou prioritně nasazovány na vlacích z Prahy na Ostravsko a Vsetínsko, kde drahám již v současnosti konkuruje společnost RegioJet. Současné nasazované vozy Aee/Apee/Bee/Bpee z tzv. "trnavských rekonstrukcí" by pak byly nasazovány na ostatních, dosud trochu opomíjených ramenech. Zlepšení by se tak mělo dočkat spojení Prahy s Chebem a Českými Budějovicemi, či Bohumína s Brnem. Tento záměr prezentovaly České dráhy při podpisu na nákup souprav Siemens Viaggio Comfort. Přinášíme tak tabulku s porovnáním parametrů nově modernizovaných vozů Bdmpee. Srovnání je jednak s vozy Bpee Českých drah, které jsou zde v současnosti nasazovány, tak také s uvažovanými velkoprostorovými vozy společnosti RegioJet, která je prezentuje ve svých palubních průvodcích jako vozy, které měly být uváděny do provozu v průběhu roku 2012. V současnosti s těmito vozy ale RegioJet počítá nejdříve až pro rok 2013 a to ještě pro rozjezd nové linky Praha - Brno či dalších projektů.

Porovnání velkoprostorových vozů ČD / Regiojet klasické stavby
typ vozuČD BpeeČD BdmpeeRJ Bmpz
Počet vozidel3440?
Délka (m) 24,526,426,4
Počet míst788076
Počet řad202020
Polohovatelná sedadlaNeAnoAno
Uspořádání2+22+22+2
Stolky u sedadel ve čtveřicíchPolostolkyAnoAno
Stolky u sedadel za sebouVysouvacíSklopnéSklopné
KlimatizaceAnoAnoAno
Zásuvky 230 VAnoAnoAno
Uzavřené WCAnoAnoAno
El. informační/rezervační systémAno/AnoAno/Ano?/?
Wi-FiPlánuje sePlánuje seAno
LCD v sedadlechNe?Ano
Vnitřní systém CCTVNe?Ano
Prostor pro jízdní kolaNeAno, 4Ne
KuchyňkaNeNeAno

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 1.2.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
01.02.2012 (16:15)  
Kóóóóónečně se někdo z Českých Drah rozhodl, že ukončí toto výběrko. Teď aby to vyjelo včas a aby se nejednalo o žádného šmejda (což asi v přípradě PARSu nehrozí, že?)

Hlavně už ne Borcad Regio:( - To snad né, já doufám v BorCad Comfort. Cokoliv horšího by ale pro mě bylo zklamání.

Jestli to bude takto dále pokračovat, tak nevím nevím, čím budu cestovat. Vlaky vyhledávám právě kvůli existenci kupé na dlouhé cesty. - Bmz 241;245, Bbdmpsee a nebo Ampz či víceúčeláku RegioJetu.
01.02.2012 (16:05)  
Tramvaj T3 je také z Parsu.... pravda, prý jim první kus "hodili na hlavu" :-))
01.02.2012 (15:51)  
Jiří Hovorka: Souhlasím. 854 je opravdu povedená i Bdtn a řidičák 954. Jsem na tyto nové reko velmi zvědav.
01.02.2012 (15:43)  
Proč je zde srovnání s nějakým RJ Bmpz o kterém nikdo vlastně neví nic vyjma tiskových zpráv(stejně jako o novém Bdmpee).

Pokud se chce autor článku tvářit, že srovnává Bdmpee s existujícími vozy, nechť nějaké sci-fi slibovačka čekání na Godota Bmpz nahradi existujícím Ampz. (chápu Ampz má několik kupé, ale existuje a to je podstatné)

Celkově možnost porovnání chválím, je to dobrý záměr, ale je potřeba v něm potřeba informace prezentovat jasně tedy: Srovnání vozů Bpee s připravovanými ČD Bdmpee a RJ Bmpz.
registrovaný uživatel mat.mt  mail  
01.02.2012 (15:36)  
Celkem 76 novými polohovatelnými sedadly.
1) jako kdyby té větě cosi chybělo.. ;)
2) v článku 76, v tabulce 80, takže kolik? nebo ta 4 zůstanou stará?
01.02.2012 (15:34)  
Jestli to bude takto dále pokračovat, tak nevím nevím, čím budu cestovat. Vlaky vyhledávám právě kvůli existenci kupé na dlouhé cesty. Člověk si vybere přibližně vyhovující skupinu spolucestujících, v noci je minimálně jedno kupé na vůz obsazeno "spací" posádkou, která má zhasnuto. I ze zdravotních důvodů mi spousta světla ve velkoprostorech nedělá dobře. No co už, asi přijdou na řadu ony škrabošky známé z letadel.
01.02.2012 (15:10)  
Neonym: Silně pochybuji, že se pro dálkové spoje EC budou pořizovat do vozů sedačky regio (i když proti nim nic nemám)

Martin Š. Nějak nechápu, proč by se měla okna přebourávat...
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
01.02.2012 (15:01)  
Chtěl bych se zeptat na tu tabulku, copak už vůz RJ Bmpz a vůz Bdmpee vyjel, že víte, že Wi-Fi bude "pouze v přípravě".
Jinak jak víme pan Jančura sliboval zámek na kolejích a skončilo to u 2-4 vozových vlaků TEE.
Taky by mě zajímalo, z jakého důvodu se oddílové vozy rekonstruují na velkoprostor, zbytečně se to prodražuje, protože se musí přebourat příčky a okna, nebylo by lepší spíše pořídit velkoprostory nové a TLAKOTĚSNÉ?
registrovaný uživatel Neonym  mail  
01.02.2012 (14:58)  
Hlavně už ne Borcad Regio:(
01.02.2012 (14:53)  
Jestli se reko povede jako 854, tak se zlobit nebudu... Ne vše bylo průšvih.
  1 ... 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko