..: Bdmpee - nová posila dálkových vlaků Českých drah :..

Bmee248.074 ČD v designu Najbrt, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy po více než roce od vyhlášení (a téměř po dvou letech od oficiálního oznámení záměru) uzavřely výběrové řízení na modernizaci 40 vozů řady Bmee. Nové označení vozů, které by se měly stát těmi nejlepšími velkoprostory druhé třídy klasické stavby (s výjimkou souprav Siemens Viaggio Comfort, které jsou ale napevno spojeny), by mělo být Bdmpee. Vítězem soutěže, do které se přihlásili 4 zájemci, na modernizaci těchto vozů se stala firma Pars nova, která zvítězila s cenou 695,6 milionů korun (17,39 milionů na vůz). Tato cena je tak o téměř 185 milionů nižší, než byl původní předpoklad Českých drah a jeden vůz tak vyjde o více než 4,5 milionu levněji, než byl původní záměr. Všechny vozy by měly být zmodernizovány do 32 měsíců od podpisu smlouvy.

Ve vozech se zruší současné oddíly po 6 místech a nově budou instalována sedadla ve velkoprostorovém oddílu. Samozřejmostí u vozů pro nasazení zejména na expresní vlaky tak bude klimatizace, automatické předsuvné a přechodové dveře, WC s uzavřeným systémem, zásuvky na 230 V či elektronický informační a rezervační systém. Vozy by měly disponovat zcela novým interiérem s kompletně novým obložením stěn, stropů, podlah a oken. Velkoprostorový oddíl bude osazen 80 zcela novými polohovatelnými sedadly. Na všech místech bude vždy k dispozici stolek, ať již u leteckého uspořádání, nebo u sedadel ve čtveřicích. Kromě změn, viditelných na první pohled cestujícími, budou dosazeny nové centrální zdroje energie (CZE), magnetické kolejnicové brzdy či přemostění brzdy záchranné jakožto podmínky pro provoz na tratích s tunely délky až 5 kilometrů.

Výměna stráží na ostravských expresech?

V době dodávek modernizovaných vozů Bdmpee budou Českým drahám dodávány také zcela nové soupravy Siemens Viaggio Comfort, které chtějí České dráhy nasazovat na dálkové spoje na 1. tranzitním koridoru. Půjde jednak o spoje z Prahy přes Břeclav dále do Rakouska a pak také z Prahy přes Děčín do Německa. Na druhém jmenovaném vozebním rameni ale není nasazení ještě zcela jisté, vzhledem k jednání o společné vozbě dálkových vlaků spolu s Deutsche Bahn ze strany konkurenčního RegioJetu. V konečném důsledku ale Českým drahám "zůstane" několik desítek vozů Siemens Ampz/Bmz/WRmz, které zde doposud jezdí. Právě tyto vozy, spolu s nově modernizovanými vozy Bdmpee, Bbdmpsee a WRmee, budou patřit k tomu nejlepšímu, čím budou v oblasti vozů klasické stavby České dráhy disponovat.

Dá se proto předpokládat, že právě tyto vozy budou prioritně nasazovány na vlacích z Prahy na Ostravsko a Vsetínsko, kde drahám již v současnosti konkuruje společnost RegioJet. Současné nasazované vozy Aee/Apee/Bee/Bpee z tzv. "trnavských rekonstrukcí" by pak byly nasazovány na ostatních, dosud trochu opomíjených ramenech. Zlepšení by se tak mělo dočkat spojení Prahy s Chebem a Českými Budějovicemi, či Bohumína s Brnem. Tento záměr prezentovaly České dráhy při podpisu na nákup souprav Siemens Viaggio Comfort. Přinášíme tak tabulku s porovnáním parametrů nově modernizovaných vozů Bdmpee. Srovnání je jednak s vozy Bpee Českých drah, které jsou zde v současnosti nasazovány, tak také s uvažovanými velkoprostorovými vozy společnosti RegioJet, která je prezentuje ve svých palubních průvodcích jako vozy, které měly být uváděny do provozu v průběhu roku 2012. V současnosti s těmito vozy ale RegioJet počítá nejdříve až pro rok 2013 a to ještě pro rozjezd nové linky Praha - Brno či dalších projektů.

Porovnání velkoprostorových vozů ČD / Regiojet klasické stavby
typ vozuČD BpeeČD BdmpeeRJ Bmpz
Počet vozidel3440?
Délka (m) 24,526,426,4
Počet míst788076
Počet řad202020
Polohovatelná sedadlaNeAnoAno
Uspořádání2+22+22+2
Stolky u sedadel ve čtveřicíchPolostolkyAnoAno
Stolky u sedadel za sebouVysouvacíSklopnéSklopné
KlimatizaceAnoAnoAno
Zásuvky 230 VAnoAnoAno
Uzavřené WCAnoAnoAno
El. informační/rezervační systémAno/AnoAno/Ano?/?
Wi-FiPlánuje sePlánuje seAno
LCD v sedadlechNe?Ano
Vnitřní systém CCTVNe?Ano
Prostor pro jízdní kolaNeAno, 4Ne
KuchyňkaNeNeAno

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 1.2.2012 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
02.02.2012 (5:42)  
Laminát má svou obrovskou pravdu, ale České dráhy tím říkají ... druhá třída je pro masovou hromadnou dopravu ... pro spáče máme Lehátka a lůžka ... a pro lidi co chtějí kupé máme 1. třídu a za ní pojízdnou hospodu.

Komfort kupé ... kde sedím sám ..., po směru a mohu koukat ven a v něm chrápu za cenu !"akce - eJezevec za 100vku"! bude samozřejmě minulostí.

To je přece jasné, ne?
02.02.2012 (0:57)  
laminát: Já sice chápu, co píšete, ale nerozumím moc tomu. Uznávám, nemám 190 cm, ale nikdy jsem neměl problémy se sedadlem před sebou. Myslím, že pokud někdo sedí relativně rovně (ne rozvalený), tak se v pohodě vejde (i při vyšších velikostech). Naopak si myslím, že je mnohem lepší sedět naproti zadní stěně sedačky, než proti někomu jinému. Pokud není dotyčný zrovna ohleduplný, tak je problém na světe. A nohy ve stylu - jednu já, jednu on - také úplně nepreferuju.
02.02.2012 (0:26)  
ok, omlouvám se za dezinformaci ohledně počtu míst v RJ - 80 je v tomto případě naprosto optimální. Hlavně nepřestavovat B - je to zastaralá konstrukce, špatné podvozky, nemělo by to smysl. Bmee má nějaký potenciál, Bdtmee také...

Bee, Beer, Bp = nadstandard? Snad minimální možný snesitelný standard... oproti B.. B/Beer/Bee272 je navíc naprosto nevhodné na vyšší rychlosti... jízda ve 140 je v něm na hranici snesitelnosti (vibrace, nevětratelnost)
Registrierter Benutzer Honza  mail  
02.02.2012 (0:21)  
laminát: nejvíc mě vadí úzká ulička právě u kupé (B, Bmee), protože se těžko vyhnou 2 lidé, ale u velkoprostoru (Bdt) s tím problémy nejsou, tam výrazně převažuje výhoda širokých, pohodlných lavic, o čemž si ty nový krámy nemůžou nechat ani zdát. Na modernizace mají použít, jak píše quido.speedy, právě ty B, nebo ty hrozný Bdmtee, než Bmz a Bdt, jenže to je asi taky tím, že ty Bdt nejsou moc starý a modernizace se tudíž vyplatí (i když není potřeba), kdežto u starých zrezlých krámů se asi moc nevyplatí, ale když se modernizovaly vlečňáky 053, tak pak už stáří nehraje žádnou roli, když se ty otřesný rozpadající krámy, kterými se nedalo jezdit modernizují. Nakonec z nich jsou jedny z nejlepších vlaků, to je asi ta výjimka, co potvrzuje pravidlo, že všechny nový, nebo modernizovaný vlaky stojí za........
01.02.2012 (23:58)  
No já myslím že pro tak razantní přestavbu mohly být vybrány starší vozy (nemyslím nějaký zrezlý šrot, ale třeba nerekonstruované B). V 90% republiky jsou Bee(r) a Bp nadstandardní vozy a o Bmee si můžeme nechat jenom zdát. Kdyby aspoň po té rekonstrukci použili ty sedadla jinde...

A Borcad Regio taky nemůžu vystát. S tím hodinovým limitem lze myslím souhlasit, ale moje běžná cesta zahrnuje tři takové "hodiny" a nejezdí se mi pohodlně.
01.02.2012 (23:56)  
240.025: A myslíte, že někdo ještě někdy vyrobí úzkou uličku a široká sedadla? Když trend jasně ukazuje při uspořádání sedadel 2+2 širokou uličku pro pohodlné procházení vozem (celým vlakem) a sedadla spíš uzší než dříve? polemiku o otázce tržeb v počtu obsaditelnosti vozu bych raději neuvažoval, bylo by to relevantní v případě, kdyby byl vlak povinně místenkový a vyprodaný (jako třeba busové dálkové spoje Student Agency).

ad Vaše vlákno: Posádky vlaků (nebo-li vlakové čety) tuto debatu možná taky čtou, jistě mají raději velkoprostoráky, neboť nemusí otvírat a zavírat kupé, ale to nejsou cestující!!! Vlakové čety mají taky raději, když jezdí míń lidí, mají míň starostí a práce...
01.02.2012 (23:38)  
Borcad regio je na hodinu fajn, byl jsem tím mile překvapen, ani jsem to nečekal...

ad 2+2/2+1: pokud bude velká rozteč A LETADLO, tak je 2+2 ideální, vagon něco stojí a musí vydělávat, přepočtěte si tržby za 60 míst a za 80 v 26,5 m voze... a v takové railjetu je místa dost i pro vysokého člověka v leteckém uspořádání při jeho 86 místech k sezení
Registrierter Benutzer Honza  mail  
01.02.2012 (23:08)  
laminát: Přesně tak, sice dokud to neuvidíme, je zbytečné fňukat nad tím, jak nám berou pohodlné vlaky, ale jedno je jisté, čím novější, nebo modernizovaný vlak, tím nepohodlnější.

Aleš Petrovský: Do hodiny cestování je borcad regio absolutně dostatečný. - já touhle parodií na sedačky jezdím 17 minut čistého času denně (jedna jízda) a když z toho můžu vylézt, je to vysvobození a o to horší, že do téhle hrůzy přestoupím z nemoderního koženkového Bdtčka a je to jak facka, do jaké hrůzy jsem to najednou vlezl. Stejně tak naopak, když přestupuju z hrůzy do Bdtčka, už se nemůžu dočkat pohodlného vlaku. Protože ale ČD si váží zákazníků, za nedlouho nám Bdt seberou na další "modernizaci", dají nám místo těch nehezkých, nepohodlných koženkových hrůz naprosto úžasné, moderní Regio pantery s ještě úžasnějšími sedačkami Borcad regio!!!
01.02.2012 (23:06)  
Aleš Petrovský: Proč blbost? Prosím trochu rozveďte... A to, že i jiní dopravci chtějí uspořádání 2+2 je jen ukázkou toho, že když si dovolí jeden, proč by si nedovolil druhý... Pochopitelně, když si to cestující nechají líbit... Když to nikomu nevadí, proč by dopravce nezkusil namačkat lidi víc do vlaku a ještě mazat med o modernizaci já nevím čeho, vždyť to zblajne kde kdo, takový jakoby lákadla. Ale praxe již modernizovaných velkoprostoráků již léta ukazuje jediné, a to, když přijede vlak (řekněme třeba EC), první jsou obsazeny kupé, pak čtyřky ve velkoprostorácích a nakonec ta většina nenáviděných sedadel typu letadlo.

Lo Wang: Ani ne tak velkou zadnici, ale při dnešní běžné výšce skoro 190 cm tak nějak není dát kam nohy... A není to sranda jet několik hodin ve strnulé poloze, pak už nevíte kam je dát. A rozdíl v jízdě pozpátku v kupé či ve velkoprostoru? Zásadní! V kupé sedím proti někomu, je zde místo ohraničené čtyřmi stěnami, čili místnost s oknem. Ve velkoprostoráku je to pak jak na kolotoči v Prátru, když ho rozjedou pozpátku...a při troše štěstí ještě místo okna sloupek. Snad jsem to vysvětlil srozumitelně...
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
01.02.2012 (22:50)  
Kupé je pro cestujícího fajn, když je prázdný vlak a má ho celé pro sebe (nebo když se jede ve skupině - ale jet ve skupině právě šesti lidí je docela náhoda). Protože asi ale ničím cílem není vozit prázdné vlaky, vychází z toho velkoprostor líp. Velkoprostor 2+2 je při polovičním zaplnění úplně super a při plném zaplnění je to pořád celkem fajn (například lezete na záchod vždy přes 0 nebo 1 člověka, to v kupé neplatí).
Ovšem ty zářivky, to je pravda no... Mohli by zavést ještě vyšší stupeň "tichých oddílů" v podobě "tichých a temných oddílů" :-) Může to vypadat divně, ale spousta z nás by to asi uvítala (samozřejmě by takový vůz musel být úplně na začátku nebo úplně na konci vlaku).
Nicméně cílem možná je lidi, kteří chtějí ve vlaku spát, přesunout do vozů k tomu určených (lůžkových/lehátkových). Možná je na čase je nějak zapropagovat a/nebo na ně udělat nějakou cenovou akci.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko