Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.
"České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.
Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."
České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.
Zdroj: České dráhy

Celkově to vyjde levněji (na sedadlo)
Ježiši kriste...bodejť by to nevyšlo levněji na sedadlo, když je tam větší podíl nižší třídy... Když tam nacpete sedačky z šukafonu co se jich tam jen vejde, tak to vyjde naoko ještě mnohem lépe....
Neříkám, že si ČD neměly měnit konfiguraci dle svých potřeb, ale jsem zkrátka přesvědčen, že cena za tyhle změny je hooodně předražená - v absolutních hodnotách.
Jinak řečeno: to si radši měly za ty penize ČD koupit ještě jednu soupravu navíc a to by to najednou na sedačku vycházelo... Řečeno diplomaticky, špatné vyjednávání se Siemensem.
Důvodem nebylo nevyužití souprav, jako spíš nedostatek financí...
Původní konfigurace Viaggio Comfort (první verze objednávky ÖBB)
Sedmivozová souprava, celkem 422 sedadel, 16 x Premium class, 76 x 1. třída, 316 x 2. třída, 14 x bistro
Rekonfigurovaná sedmivozová souprava
Celkem 461 sedadel, 53 x 1. třída, 384 x 2. třída, 14 x bistro, prostor pro 10 jízdních kol
Rekonfigurovaná osmivozová souprava
Celkem 516 sedadel, 108 x 1. třída, 384 x 2. třída, 14 x bistro, prostor pro 10 jízdních kol
U našich severozápadních sousedů lze předpokládat, že hlavní budou ICE relace doplněné méně kapacitními EC. A pokud zůstane vozba do Maďarska, určitě tolik souprav nebude potřeba.
Pro upřesnění: Pražskou PID počítám do MHD, tu bych určitě nerušil. T samé platí pro IDS-JMK a Ostravskou IDS.
Pro ostatní: Nejsem ani modrej ODS ani rudej KSČM ani "polosvatá" TOP 10-1. Chci jen prosperitu.
Ubude nejen jeden řidičák, ale i jedno bistro. Přibudou 3 jiné vozy a další se změní.
Celkově to vyjde levněji (na sedadlo) a navíc tam budou ještě možné další služby (placené). Ekonomicky je to celkově o dost lepší. Jestli vy moc nehltáte bulvár?
Teoreticky muze mit vyse uvedeny renonc puvod v bistro voze, kde par mist na stojaka bude ... tezko rict. Puvodni plany byly, ze Railjet bude mit obsaditelnost 440 mist, coz je zase o dalsich 18 vic. No, tohle asi nedohledam, takze jdeme dal;
113 vozu v sedmi a osmivozovkach nam rika, ze bude osm osmivozovek a sedm sedmivozovek. Pokud to srovname s Pendoliny, uz tohle naznacuje pruser ... stejne jako u nich to znamena, ze na pokryti dlouheho ramene je to bud malo na hodinu a nebo moc na dvouhodinu. Nicmene to lze resit poslanim na "spravne" relace, takze jdeme dal.
Budeme predpokladat, ze rozdil mezi sedmi a osmivozovkou bude jen a pouze v tom jednom vagone, o ktery se lisi - matematika nam rekne, ze tento vagon bude mit bud 70 nebo 85 sedacek (ostatni varianty nevychazi bud na cele sedacky, nebo jsou mimo bezne moznosti). Z toho mi jako pravdepodobnejsi vychazi ta druha moznost ... takze pak by to znamenalo, ze sedmivozovka bude mit 445 a osmivozovka 530 mist.
Ted uz varim z vody (netusim, jestli musi platit vyse uvedene), nicmene pokracuju, at mame aspon nejakou predstavu, jak to muze vypadat; ocekavam u sedmivozovky podobnou konfiguraci jako u Pendolina, tedy 2 vozy prvni tridy, hospodu, tri vozy klasicke dvojky a jeden vuz druhe tridy s prostorem na kola. Druha varianta by byla, ze se cykloprostor prenese do misto casti prvni tridy a dvojka bude ze ctyr totoznych vozu, pricemz osmivozovka bude mit v obou variantach o jeden standardni vuz dvojky navic.
Tri vagony dvojky po 85ti mistech nam delaji 255 mist, zbyva 190 mist. Prvni trida bude mit velmi pravdepodobne zmeny pouze minimalni, takze dva vagony nam delaji 110 mist, zbyva 80 mist, ktera se "nejak" podeli mezi hospodu a dvojkovy vagon s prostorem pro kola.
Druha varianta vychazi na 340 mist ve vagonech druhe tridy, zbyva 105 na hospodu, prvni tridu a prostor pro kola. 55 mist ubere cely vagon jednicky, zbyva 5 mist na jednicku v ridicaku ... a prostor pro kola bude v hospode, ktera se nebude do kapacity vlaku pocitat :-D
A ted vazne ... kdyz je ve vlaku zahrnut jidelni nebo bistro vuz ... pocitaji se sedacky pro konzumujici do kapacity vlaku?
Juristic007 > pokud by to "dostaly" CD, maji s cim jezdit? Vzdyt se prave zde bavime o soupravach, ktere se pro danou relaci teprve budou vyrabet (mozna).
Brani neco Jancurovi (nebo komukoliv jinemu), aby v pripade podepsaneho kontraktu s DB vozidla zakoupil (nebo se domluvil s leasingovkou, ze si je koupi a RJ od nich pronajme) treba zrovna od Siemense? A to klidne ve stejne variante, jako maji domluveno modri?
Hmmm...parada!!
Samosebou ze ma ... stejne jako kdokoliv jiny
Je otázka,zda rozjíždět více nových projektů najednou není nad síly malého , ale hlavně v branži nového dopravce.
Redbul:
Já bych nebyl tak radikální.I systém pražské příměstské dopravy je značně ztrátový. Čím byste si pomohl , kdybyste jej zrušil ? Ničím . Akorát byste celou Prahu totálně paralyzoval.
Jinak ale u dálkových linek máte pravdu. U expresních vlaků na jakékoliv trati bych požadoval vytváření zisku. Dotovaná doprava má mít sociální funkci....stát (veřejná správa) by měl zajistit ,aby se člověk dostal odněkud někam....Ale určitě by neměl dotovat luxus či rychlé spojení.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











