Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.
"České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.
Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."
České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.
Zdroj: České dráhy

Zajímavý názor, ale něco jako základní dopravní obslužnost Vám nic neříká?:) Dráhy ať si koupí co chtějí, pokud to bude ziskové, což ovšem závisí od toho nasazení.
doměnka
a co když DB nestojí o partnera, který bude vlastnit a provozovat vlaky, ale o partnera, který v ČR zajistí marketing, a logistiku pro přijeté vlaky? vždyť na druhou stranu proč by DB měli někomu platit za vlaky, které po ČR pojedou minimum km v porovnání s trasou v německu
jestli mohu poprosit méně křičte a více se zamyslete....
právě SVC by mohl drahám slušně vydělávat, i díky jízdě po velké části cizího území....
bez moderních vozidel se prostě vydělávat nedá, dovedete si představit, že by kamionáci jezdili s Pragou V3S?
Protože na některých důležitých úsecích sítě SŽDC se dříve nebo později objeví cizí dopravci se solidními soupravami (České dráhy stejně zaniknou) a na ostatní síti je třeba zrušit dotovaný provoz. Pokud tam bude potřeba nákladní doprava, tak ať se vlakový provoz udrží, pokud ne, tak je nutné takové tratě nemilosrdně likvidovat. Dotovaný provoz, železniční i silniční, ale mimo MHD (ta je pro města důležitá) není východiskem z nepříznivé ekonomické situace státu.
Můj názor je následující: Co je dotované-ZRUŠIT !!!
Provozovat jen takové činnosti, které jsou soběstačné, to znamená od nulového zisku po zisk v jakékoliv výši. Nikoliv červená čísla.
Jak to víte, že do Hamburgu jezdit nebude? Nevím jestli by od té smlouvy ČD neodstoupily, pokud by to Německo nedopadlo.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











