..: České dráhy přehodnotily objednávku souprav Viaggio Comfort :..

Budoucnost dálkové dopravy Českých drah?, foto: Dennis Hűbsch Praha — České dráhy upravily své plány pro pořízení souprav Siemens Viaggio Comfort, známějších pod jménem produktu ÖBB railjet. Původní záměr na pořízení 16 sedmivozových souprav s celkem 112 vozy byl upraven ve prospěch lepší využitelnosti souprav. Nově by tak mělo jít celkem o 113 vozů rozdělených do 8 osmivozových a 7 sedmivozových souprav. Potvrzena byla i dřívější informace výraznější změně vnitřního uspořádání oproti verzi dodávané Rakouským spolkovým drahám. Úpravy navýší původní objednávku o asi 400 milionů korun.

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy "České dráhy pokročily v jednání o nasazení jednotek Viaggio Comfort v zahraničí. Deutsche Bahn požádaly České dráhy o zvýšení kapacity nových jednotek, které by mohly zajíždět do Berlína a dál do Hamburku. Namísto šestnácti sedmivozových jednotek tak budou České dráhy potřebovat osm osmivozových vlaků pro spoje do Německa a sedm sedmivozových pro spoje do Rakouska. Celkový počet vagónů tak zůstane v podstatě totožný, významně by se však měla zvýšit celková sedačková kapacita jednotek," zdůvodnil přehodnocení konfigurace souprav tiskový mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Změnou by kromě počtu vozů měl projít i interiér. Vynechána bude Premium třída, naopak přibude víceúčelový oddíl pro 10 kol a objemná zavazadla v posledním voze a bistrooddíl bude, na rozdíl od původní rakouské verze, vybaven od začátku plnohodnotnými místy k sezení.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Díky nahrazení Premium třídy klasickou první třídou a změně poměru sedadel první a druhé třídy budou soupravy disponovat podstatně vyšší kapacitou, která se zvýší z původních 6752 na 7355 míst. České dráhy tak na jednu stranu zaplatí za dodatečné úpravy 15,8 milionu eur navíc, v přepočtu ceny na jedno sedadlo ale cena poklesne o více než 278 eur. Petr Šťáhlavský k tomu ještě dodává: "České dráhy zároveň z důvodu maximální transparentnosti a nad rámec svých povinností vyplývajících ze zákona zveřejní záměr uzavřít smlouvu na úpravu jednotek se společností Siemens AG Österreich v Informačním systému veřejných zakázek."

České dráhy v současnosti s napětím čekají na výsledek jednání s DB o zajíždění do Německa. Finální podpis se Siemensem na dodávku souprav totiž podmiňují právě uzavřením všech dohod na využití těchto souprav. Chtějí tak předejít minulé zkušenosti s nákupem pendolin, která i přes dříve podepsaná memoranda o zajíždění těchto vlaků na německé území, nikdy v pravidelném provozu do Německa nejezdila. Podle smlouvy se Siemensem tak mohou od nákupu souprav Viaggio Comfort do konce března odstoupit bez jakýchkoliv sankcí. Otázkou zůstává, jestli se do tohoto termínu stihnou domluvit s DB. Stejně tak zůstává otázkou, jestli Siemens, podobně jako při původním podpisu smlouvy na tyto soupravy, termín neprodlouží. Ve hře totiž není nic menšího, než zakázka za více než 5 miliard korun.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 8.2.2012 (23:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
Registered user JV 
09.02.2012 (13:46)  
Red Bul:
Zajímavý názor, ale něco jako základní dopravní obslužnost Vám nic neříká?:) Dráhy ať si koupí co chtějí, pokud to bude ziskové, což ovšem závisí od toho nasazení.
Registered user Kakov 
09.02.2012 (13:45)  
ad DB+Jančura:

doměnka
a co když DB nestojí o partnera, který bude vlastnit a provozovat vlaky, ale o partnera, který v ČR zajistí marketing, a logistiku pro přijeté vlaky? vždyť na druhou stranu proč by DB měli někomu platit za vlaky, které po ČR pojedou minimum km v porovnání s trasou v německu
09.02.2012 (13:40)  
Nekrmte trolla, tedy byka. Protoze co jineho nez troll, resp. jeste mozna absolvent modreho VUMLU (=VSE, modry ve smyslu ODS, nikoli CD), muze byt?
Registered user Kakov 
09.02.2012 (13:36)  
Red Bul:
jestli mohu poprosit méně křičte a více se zamyslete....

právě SVC by mohl drahám slušně vydělávat, i díky jízdě po velké části cizího území....

bez moderních vozidel se prostě vydělávat nedá, dovedete si představit, že by kamionáci jezdili s Pragou V3S?
09.02.2012 (13:17)  
NIC NEKUPOVAT !!!
Protože na některých důležitých úsecích sítě SŽDC se dříve nebo později objeví cizí dopravci se solidními soupravami (České dráhy stejně zaniknou) a na ostatní síti je třeba zrušit dotovaný provoz. Pokud tam bude potřeba nákladní doprava, tak ať se vlakový provoz udrží, pokud ne, tak je nutné takové tratě nemilosrdně likvidovat. Dotovaný provoz, železniční i silniční, ale mimo MHD (ta je pro města důležitá) není východiskem z nepříznivé ekonomické situace státu.
Můj názor je následující: Co je dotované-ZRUŠIT !!!
Provozovat jen takové činnosti, které jsou soběstačné, to znamená od nulového zisku po zisk v jakékoliv výši. Nikoliv červená čísla.
09.02.2012 (13:13)  
ad Sim - to je snad rozdíl, Blava Komárno a rychlíkové vozy do tří států , zvláště když poptávka po nich převyšuje nabídku a na výrobu se čeká,ne? /zdroj Ihned-cz/
09.02.2012 (13:13)  
Sim: V pohodě, taky jsem vyletěl na Jirku podobně jako ty. :-) Koluje číslo "minimálně 461", jen nevím, jestli se vztahuje k SIVICu pro jižní nebo severní větev.
Registered user JV 
09.02.2012 (13:02)  
Martin Grill:
Jak to víte, že do Hamburgu jezdit nebude? Nevím jestli by od té smlouvy ČD neodstoupily, pokud by to Německo nedopadlo.
Registered user Sim 
09.02.2012 (12:50)  
Josef Petrák > dik za vysvetleni ... JiriKovi se timto omlouvam ... a bohuzel mi to jak dalsi dilek zapada do celeho pucle CD a jejich komunikace s verejnosti :-(
09.02.2012 (12:17)  
Sim: Ten součet jsem řešil včera při korektuře - čísla pro jednotlivé soupravy nám ČD nedaly. :-)
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko