Praha — České dráhy ve svých vlacích poměrně nedávno zavedly novinku ve vyhrazení některých speciálních kupé ve vozech druhé třídy – kromě místa pro invalidy nyní najdete také oddíl klidový nebo pro ženy. Právě poslední jmenovaný se stal v poslední době terčem mediální pozornosti a kritiky. Dopravce nyní čelí trestnímu oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu diskriminace skupiny lidí, které podalo Občanské sdružení Unie otců a Aleš Hodina, šéfredaktor portálu Střídavka. Argumentují tím, že „…tímto způsobem dochází k posilování obrazu mužů bez rozdílu jako osob nebezpečných ženám, potenciálně je ohrožujících, před kterými je nutno ženy chránit. Takový obraz mužů bývá ve společnosti někdy účelově vytvářen a zneužíván.“ Někteří s jednáním sdružení souhlasí, jiní ne. Dámské oddíly vyvolaly negativní reakci ve společnosti a zastínily tak i snahu o zvýšení bezpečnosti v nádražích a ve vlacích komplexně, kdy dráhy nedávno vybraly pro ostrahu svých obchodních prostor agenturu Securitas. České dráhy potvrdily svou inspiraci dámských oddílech u Rakouských spolkových drah, které byly zavedeny před 15 lety. "Výroky, které Unie otců použila v trestním oznámení, jsou vytržené z kontextu," komentoval obvinění mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Zajímavost budí i další ze služeb, tzv. klidový oddíl, který se nachází v blízkosti oddílu pro matky s dětmi do 10 let.
Zdroj: ŽelPage, Střídavka.cz, idnes, Respekt

Nevidím nic špatného na tom, že nějaký dopravce chce udělat oddíly speciálně pro ženy. Chlapi ve většině případů, nejsou schopni se ovládnout - to je čistý přírodní fakt - testosteron prostě hraje roli. Zvláště pod vlivem alkoholu a vystresování z práce jsou schopni útočit nejen na sebe navzájem, ale i bohužel na ženy. Dalším faktem je (to je ale česká specialita) že zde dost chlapů smrdí.
Když cestuji sám ve dne a je ve vlaku velkoprostor, tak jej preferuji. Při večerních jízdách, pokud vlak není moc nacpaný, je lepší kupé, protože se tam člověk může rozvalit a usnout, aniž by tím někoho pohoršoval nebo rušil. Pohled na chrápajícího obézního člověka s otevřenou pusou ve velkoprostoru je nechutný.
Naopak pro bandičky mladších cestujících, kteří za jízdy dost často popíjejí alkohol a jsou hluční nebo jakékoliv ucelené skupiny včetně rodin, je lepší ono kupé.
Stručně závěrem: Řazení vlaků by mělo odpovídat celkové délce trasy, denní době jízdy a skladbě cestujících na nejsilnějším úseku.
Ale obecne to trestni oznameni chapu. To je furt kecu o rovnopravnosti a tak a najednou tohle. Je to ekvivalent pozitivni diskriminace. Samozrejme, ze vetsina lidi nad tim mavne rukou, protoze to nikoho neomezuje. Jde ale o ten princip
1) Ty záchody jsou odděleny spíš z technických důvodů - na pánském jsou mušle (většinou) a na dámském nejsou.
2) U oddělených záchodů jsou si ženy i muži rovni, každý může jen na jeden. Ještě jsem neviděl, že by někde byly jedny záchody pro všechny a druhé záchody jen pro ženy.
Presne tak! Nakoniec to skončí tak, že každý pôjde vo vlastnom kupé zvanom osobný automobil.
Súhlasím s tým, že ženy budú mať vlastné kupé, ale pod podmienkou, že budú nastupovať iba zadnými dverami.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











