Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
EC 174 "Bohužel musím jen konstatovat, že je to neuvěřitelná diskriminace zákazníků Českých drah."
Taky si myslím, že je to nehoráznost!!!! Měl by připspívat na České dráhy!!!
A kromě toho mi vadí, že se zabrání Českým drahám odvádět daně, a ty DB si je kliďo budou platit v Německu... Zase se ožebračí český státní rozpočet...
On to počítal přímo ve stanicích. Tento článek obsahoval i přehledné tabulky. Nicméně o počtech lidí v RJ se tomu věřit dá.
To je otázka spíše pro právníky. Ale s tím "ošetřením" musí souhlasit i ten nabývající subjekt. To znamená , že musí souhlasit s okleštěním svých práv vlastníka.Takže rázem budete mít podmínku , kterou nebude hodně zájemců ochotno akceptovat. A čím méně budete mít potenciálních kupců , tím hůře něco prodáte.
Mohu se zeptat, proč si myslíte, že jsou ČD (jakožto konečně už jen dopravce) pro stát nějak strategicky důležité?
Protože je to firma , kterou vzhledem ke své velikosti nelze nahradit. Je to firma , na jejímž fungování závisí běh hodně firem i naší ekonomiky. Bankrot firmy může mít hodně podob. Od takové situace , kdy nikdo ze zákazníků nic nepozná ... až po případ , že se všechno na x dnů(týdnů) zastaví... Ano.. pokud tři týdny nevyjede regionova z Mělníka do Mladé Boleslavi... nestane se nic. I pokud by ta regionova již na této trase neměla nikdy vyjet... 2 volné busy se vždy někde najdou. Ale když se v pražské příměstské dopravě dlouhou dobu nepohne ani kolo , bude to hodně bolet.
Jinak s případnou privatizací ČD souvisí ještě jeden problé, o kterém tu zatím nic nezaznělo, a to železniční odbory
Tento problém bych neviděl jako problém. V každé velké fabrice na světě působí odbory a ti čeští jsou vůči svým západním kolegům ještě hodně umírnění. To u jednoho našeho zákazníka v Belgii není ničím neobvyklým , když odboráři zablokují sídlo vedení firmy a 2 dny nepustí nikoho do ani z baráku.
Ale to je trochu mimo diskutovaný článek... takže na téma mimo DB,RJ byl tento můj diskusní příspěvek posledním.
Za logické bych považoval, kdyby se DB s Jančurou dohadovali na společné dceři DB a SA nebo DB a RJ a že ve vlastnictví bude zas nějak figurovat ještě Orbix.
Sůra nebo někdo takový napíše do novin, že se párkrát juknul do rezervačního systému, a vy z toho vyvodíte stejně jako on, že jsou to počty lidí, co tehdy jely? Dokonce jako průměr za celý týden?
AL: Narozenej> ... zda průměrný vlak pendlující mezi Prahou a Ostravou ve složení mašina+3 vagóny a přepravující 115 cestujících může být po finančí stránce v plusu.
AL: Když může být v plusu sedmivozová souprava s ještě míň zákazníky... :-))
Navíc, kolik podle vás ti cestující za celý týden asi u jednoho a druhého zaplatili? Ceny jsou dost jiné, že.
Když se na iDnesu vaří z vody, nemusí to snad být i tady.
Uvod:V našem městě provozoval dopravu podnik ČSAD. Poté proběhla privatizace, firma změnila majetele.
Prodal-li to vlastník za tržní cenu, jsou všichni na stejném. Původně měl vlastník busy, nyní má peníze ve výši odpovídající hodnotě majetku, know-how a goodwillu.
Zápletka:
Noví majitelé začali firmu tunelovat a firma zkrachovala.
Noví majitelé si tunelovali svůj vlastní podnik, za který řádně zaplatili.
Rozuzlení:
Radní města rozhodli o tom, že si město vybuduje pro zajištění MHD svůj dopravní podnik.
Jistě onen městský dopravní neposkytuje charitativní činnost, a příjmy z provozování MHD plynou do obecního rozpočtu....
(Případné dotace by mohly být ve všech třech případech ve stejné výši, u měststkého podniku možní i nejnižší...)
Anebo to bylo všechno jinak.....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










