Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
Mno, tu usporu musite brat nejen mezi Chocni a UnO, ale z pohledu celeho useku Pardubice - CT olomoucko/brnenske zhlavi. To brzdeni a rozjizdeni ma dost vyrazny vliv na jizdni dobu a energeticky to take neni zanedbatelne. Jasne, dost by jizdnim dobam pomohla i rekonstrukce uzlu v CT, ktera se tak jako tak udelat musi.
Aha, takže ČD jsou trojským koněm KLM, že?
v Německých vlacích se tu bude jezdit 250km/h a s plným komfortem
I v obloucích mezi Prahou a Kralupy? Nebo si myslíte, že t5eba Vectron DB může 200 km/h např. z Kolína do H. Brodu, když má na boku a na stanovišti napsáno "230"?
tak bych pendolino nasadil na jiné destinace ... kde bych rejžoval ...
To ČD určitě taky. Poraďte jim nějakou takovou rejžovací destinaci.
FrequentFlyer> Kdyby se nelpělo na 160 Km/h (kvůli kyperské Škodovce) a obtunelovalo se Bezpráví...
Ona 380-ka umí jen 160 km/h???
Co se týče úspory z tunelu Bezpráví (resp. z celé rekonstrukce Choceň - Ústí n.O.), tak dnes to pendolíno jede 10,5 minuty (z čehož je něco málo ještě vata). Vzdušnou čarou je to asi 11 - 12 km (musíme tam taky vykroužit nějaký oblouk), tj. při 180 km/h řekněme 4 minuty. Kontrolní otázka, soudruzi: kolik ušetříme na tomto úseku?
EC174> Zákazníci ČD mají své jízdenky (jako napříkald já IN 100) a na parazitování soukromníků není nikdo zvědavý.
Tak ať jezdí s ČD, když si koupili jejich jízdenky. Když si pořídím slevovou kartu na Trestka, mám taky nadávat na Glóbusy a Makra, že mi tam neplatí?
kde má Regiojet odpovídající vozy na provoz EC?
V tom samém (či podobném) poolu, odkud "najednou" vzal vozy pro Komárno.
Jaké má vozy 1. třídy?
Všechny, jen na ně pro zmatení třídního nepřítele napsal velkou dvojku :-)))
Myslím, že někdo s upocenými třemi vagonky
Óooo, to mi uniklo, že Jančura koupil od ČD nějaká koženková béčka?
Zajímalo by mě, jaký úplatek musel Jančura Němcům dát, že budou přednostně jednat s ním...
No asi větší, než nabízely ČD :-)))))))
Narozenej> ... zda průměrný vlak pendlující mezi Prahou a Ostravou ve složení mašina+3 vagóny a přepravující 115 cestujících může být po finančí stránce v plusu.
Když může být v plusu sedmivozová souprava s ještě míň zákazníky... :-))
Ale sleduje : - )
Dovolím si neodpovědět, protože neznám podmínky, za kterých to RJ provozuje (loko, vozy). Když jsem koukal do našich kalkulací, tak nám by to nevyšlo. Ale z důvodu drahých mašin, drahých vozů a uvažovaného většího počtu vozů (6) a k tomu ještě jeden opravdu plný jídelní. Nám to s nulou vycházelo někde na stosedmdesáti cestujících při trošku levnějším jízdném než má RJ.
Zkuste to zase vzít z opačné stránky: DB-F svůj postup a zastavování koordinuje s ostatními provozovateli a objednateli. To může vyvolávat dojem, že při jednání někoho k něčemu nutí a i to tak třeba opravdu čáastečně může být. Ono určitě není jednoduché to zkoordinovat, parametry dopravy vždycky budou vyvolávat pnutí a konflikty mezi jednotlivými provozovateli, protože si každý bude chtít prosadit svou při omezené kapacitě infrastruktury. Ale domnívám se, že koordinace - třeba kvůli přestupním vazbám - je v dopravě osob potřebná a kdo by jí nedělal, tak je hloupý, protože se připravuje o možné zákazníky a tržby z nich. Doufám, že taková koordinace zavládne taky u nás.
Ne tak docela. Je to něco podobného , jako vybudovat firmu od základů či koupit zavedenou firmu v jiném odvětví.
Koupit Jančuru znamená tyto plusy :
-úbytek jednoho konkurenta
-skvělé vnímání firem SA+RJ českou veřejností. DB pod jménem DB česká veřejnost tak skvěle nepřijme.
-koupí Jančury dojde automaticky i k získání tržního podílu na českém dopravním trhu.
Toho vysokého jízdného bych se nebál.
Tento stát nijak neblokuje soukromým subjektům podnikat v autobusové dopravě a pokud by někdo totálně přepálil jízdné na železnici... vzniknou další autobusové linky , kde bude jízdné v přiměřené výši.
Pokud by zůstalo pouze u trasy Praha-Hamburk tak mě to absolutně nevadí. Jenže je riziko ,že to takto nezůstane.
Součástí DB je Arriva . Arriva již v Čechách vlastní řadu autobusových dopravců. Nerad bych se dožil situace , kdy pokračující globalizace bude mít za následek , že prakticky všechna veřejná doprava v ČR bude časem pod vlajkou DB.Že jeden moloch bude vystřídán druhým ještě větším molochem.
Nemám nic proti fůzím firem , proti různým spojováním , kupováním atd. Pokud se jedná o čistě soukromé subjekty.
Ale pokud státní firma , která je na živu díky německým daňovým poplatníkům dostává od německé vlády prachy k expanzi mimo Německo , je to na pováženou.
Protože pak se můžeme dostat do situace , kdy funkčnost české veřejné dopravy se bude odvíjet od (ne)vstřícnosti německé vlády.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










