Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.
Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy
| 27.4.2012 (1:00)
1) Nezkoumal bych DB, ale zkostnatělé ČD
2) Ano, Vídeň z Bln mimo ČR - jen co bude dodělaná nová trasa směr Nürnberg přes Thüringen.
3) Právě jdu koupit synkovi pro návrat do Prahy jízdenku / místenku na zítra na EC 173, Vybral si vlak tento, neb má vozy a jídelák ÖBB. :-)
Opakuji svůj názor: Naše síť je ICE nekompatibilní. A to je ten zakopanej pes. A zakopávanenej pečlivě, dlouhodobě.
Mohu se zeptat, proč si myslíte, že jsou ČD (jakožto konečně už jen dopravce) pro stát nějak strategicky důležité? Jediný důvod, co mě napadá, je vozba uhlí do elektráren, ale nedělá velkou část toho už dnes OKD a Viamont? (Za neznalost jejich aktuálních názvů se omlouvám.)
Jinak s případnou privatizací ČD souvisí ještě jeden problé, o kterém tu zatím nic nezaznělo, a to železniční odbory. Jejich aktivita je mnohem rozsáhlejší než je v jiných odvětvích obvyklé. Je proto otázka, zda se případnému zájemci o železniční provoz u nás opravdu víc nevyplatí vybudovat postupně svoji síť bez tohohle "bonusu".
Mohl. Taky bych ho neprodával jen tak někomu, už snad nejsou 90-tá léta... Na mysli jsem měl např. ty DB.. Pak je to hlavně otázka smluv, včetně možnosti zpětného převzetí, "nucené správy" apod.... Myslím, že ošetřit by to šlo. Za 10 let, až třeba bude vše na základě VŘ, tak situace bude podobná.
Možná by bylo lepší ČD před prodejem rozparcelovat, neprodat vše jednomu subjektu, možností je řada. Každopádně samozřejmě převod nádraží od ČD pryč.
A jinak si myslím, že v dnešní době už ta strategičnost osobní železniční dopravy není taková, jako bývala...to si přiznejme.
Ale tohle už je OT.
Říkáte tady, že uplatil DB. To vám určitě vrtalo hlavou, že firmička se ziskem pár milióknů korun prostě nemá na to, aby uplatila postupně Parlament ČR za přijetí zákona o transformaci drah, DÚ, samotné ČD, několikrát DI a nakonec (ne však naposledy) i DB? Vždyť kolik tak mohl dát sám? Topí se v dluzích, takže někdě těch pár desítek milionů € nebo $ vzít musel. Ano je to UP, kdo Jančurovi dává peníze na úplatky.
(Převzato a upraveno z nedělní debaty v německé televizi "Die Erste Ente")
Někde jsem četl , že majetek ČD dosahuje výše cca 75 mld korun. Kolik se v této zemi nachází subjektů , kteří by mohli něco takového zaplatit? V úvahu by tak připadaly pouze DB nebo nějaký jiný obrovský dopravce , případně nějaký bankovní dům.
Samozřejmě , když je budete prodávat levně , tak se najde dost zájemců... je otázka kolik z nich bude mít čisté úmysly a nebude v tom vidět pouze příležitost ke zbohatnutí.
Jinak.... zažil jsem situaci , kdy v našem městě provozoval dopravu podnik ČSAD. Poté proběhla privatizace , firma změnila majetele. Noví majitelé začali firmu tunelovat a firma zkrachovala. Jak zkrachovala... rázem přestala fungovat MHD a město začalo kolabovat. Na základě této zkušenosti radní města rozhodli o tom , že si město vybuduje pro zajištění MHD svůj dopravní podnik. Takže daňového poplatníka tato kauza vyšla hodně draho.
Podobný scénář by mohl postihnout i privatizované ČD. Nemyslíte ?
Já si to nemyslím. ČD je trochu jiná firma než ČSA. ČD ze strategického hlediska je pro tuto zemi mnohem důležitější.
Pokud vím , o privatizaci ČD se nikdy ani nespekulovalo , natož uvažovalo.
Tak to považuju už delší dobu za ideální řešení. Do smlouvy by se daly samozřejmě různé podmínky (klidně i zachování názvu, kdo na tom trvá, mě je to celkem jedno, a samozřejmě hlavně režijky ;-) ), a bylo by. Vzhledem k uzavřeným smlouvám si myslím, že by zájem byl..
další možnost je, že DB nemají zájem o Jančuru,ale přes něj trochu oslabit pozici ČD a ty pak jednou koupit adekvátně levněji - když můžou být na prodej státem vlastněné České aerolinie, proč ne ČD?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










