..: RegioJet je preferovaný partner DB pro linku Praha - Hamburk :..

Vectron RegioJet, foto: ŽelPage Brno/Berlín — Německý koncern Deutsche Bahn ukončil jednání o lince Praha – Hamburg s Českými drahami. Podle sdělení DB budou o provozu vlaků EuroCity nadále vyjednávat pouze se soukromým železničním dopravcem RegioJet. „České dráhy předložily dobrou nabídku, ale my jsme se rozhodli dále pokračovat v jednání exkluzivně se Student Agency,“ uvedl tiskový mluvčí DB Heiner Spannuth. Jak potvrdil generální ředitel ČD Petr Žaluda, v nastalé situaci dráhy stopnuly snahu o akvizici souprav Siemens Viaggio Comfort z opce Rakouských spolkových drah, z nichž část byla uvažována právě na linku do Německa a druhá na linku do Vídně a Grazu. Finance z emitovaných dluhopisů plánují využít na vozidla do tendrů na vnitrostátní dálkovou dopravu. RegioJet podle všeho slaví zvolení preferovaným partnerem do dalšího jednání, nicméně kontrakt zatím nezískal. Zatím nebyly zveřejněny ani podrobnosti nabídky žlutého dopravce. Na základě nové smlouvy by se upravil provoz od prosince 2013.

Zdroj: DB, RegioJet, České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 27.4.2012 (1:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 27      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ stoupa  mail  
30.04.2012 (12:55)  
ad Východočech:

1) Nezkoumal bych DB, ale zkostnatělé ČD
2) Ano, Vídeň z Bln mimo ČR - jen co bude dodělaná nová trasa směr Nürnberg přes Thüringen.
3) Právě jdu koupit synkovi pro návrat do Prahy jízdenku / místenku na zítra na EC 173, Vybral si vlak tento, neb má vozy a jídelák ÖBB. :-)

Opakuji svůj názor: Naše síť je ICE nekompatibilní. A to je ten zakopanej pes. A zakopávanenej pečlivě, dlouhodobě.
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
30.04.2012 (12:54)  
naroznej: Já si to nemyslím. ČD je trochu jiná firma než ČSA. ČD ze strategického hlediska je pro tuto zemi mnohem důležitější.
Mohu se zeptat, proč si myslíte, že jsou ČD (jakožto konečně už jen dopravce) pro stát nějak strategicky důležité? Jediný důvod, co mě napadá, je vozba uhlí do elektráren, ale nedělá velkou část toho už dnes OKD a Viamont? (Za neznalost jejich aktuálních názvů se omlouvám.)
registrovaný užívateľ ikkyu 
30.04.2012 (12:53)  
Možná nejde ani tak o zisky, ale spíš o určitou ztrátu prestiže. Budeme čí dál tím víc vnímání jako provincie, kterou je lepší objet.
Jinak s případnou privatizací ČD souvisí ještě jeden problé, o kterém tu zatím nic nezaznělo, a to železniční odbory. Jejich aktivita je mnohem rozsáhlejší než je v jiných odvětvích obvyklé. Je proto otázka, zda se případnému zájemci o železniční provoz u nás opravdu víc nevyplatí vybudovat postupně svoji síť bez tohohle "bonusu".
30.04.2012 (12:50)  
Podobný scénář by mohl postihnout i privatizované ČD. Nemyslíte ?

Mohl. Taky bych ho neprodával jen tak někomu, už snad nejsou 90-tá léta... Na mysli jsem měl např. ty DB.. Pak je to hlavně otázka smluv, včetně možnosti zpětného převzetí, "nucené správy" apod.... Myslím, že ošetřit by to šlo. Za 10 let, až třeba bude vše na základě VŘ, tak situace bude podobná.
Možná by bylo lepší ČD před prodejem rozparcelovat, neprodat vše jednomu subjektu, možností je řada. Každopádně samozřejmě převod nádraží od ČD pryč.
A jinak si myslím, že v dnešní době už ta strategičnost osobní železniční dopravy není taková, jako bývala...to si přiznejme.

Ale tohle už je OT.
30.04.2012 (12:37)  
Osobně bych u DB zkoumal, jak si zajišťují postavení v konkurenci. Zde se hovoří o trase Vídeň - Hamburg. Srovnejme trasu, kterou jedou ÖBB a DB s ICE: Vídeň-WestBf např. odjezd 12.40 příjezd Hamburg-Altona 22.08, ale v Hamburku staví na více nádražích, HBfprvní má příjezd 21.53. Čili 9 hodin 13 minut přes Linec (14.17, z Vídně přesně 200 km), Plattling (15.55 - přípoj ze směru Plzeň - Žel. RUda - Deggendorf) _ Norimberg - Würzburg - Hannover-). A srovnejme: EC172 Vindobona - z Vídně Meidlingu 09.28 - a příjezd Hamburg HBf 21.33, Altona 21.48. Stačí podívat se na mapu, abychom viděli, že přes Prahu to je na kilometry kratší, ale doba jízdy delší o 3 hodiny. Nedávají Němci tahem s "JC" náhodou konkurenční šach-mat spojení Vídeň - Hamburg přes nás? Co dělat? Udřžet aspoň Vídeň - Drážďany - Berlín, když je až do Hamburku (akonec v Berlíně lze přestoupit do Hamburku už taky na ICE). Ale jmenovaný spoj IC Vídeň - Berlín je se vším komfortem bez přestupu. Nezbývá nám v Česku, než myslet na budování takových tras přes Česko, a promyšlené získávání investic i ze zahraničí na evropské trasy vedoucí přes nás, a spolupracovat s dalšími státy, hlavně sousedními? Nehrozí nám, že jinak Němcům necháme otevřenu cestu k monopolu tím, že zanedbáním výstavby u nás pojede bude objíždět všechno od jihu Evropy na sever Česko ....a my zkrátka přijdeme o příjmy z mezinárodní dopravy?
30.04.2012 (12:28)  
Když se podíváme na barvičky, tak černou a žlutou používají http://www.up.com/ a srovnejte s http://www.regiojet.cz/cs/ - je to tak, pánové, za Žluťasem stojí Amíci. Od nich vzal know how jak provozovat vlaky bez dotací (UP si taky dělá co chce, takže jim vláda nedá ani cent) a jak je provozovat zatraceně efektivně bez ohledu na sociální politiku zaměstanosti. Prostě ty zaměstannce, pro které nemá práci, nenabral nebo rovnou vyházel. V USA taky odkoukal proč tolik mašin na jednom vlaku - zákazník musí zboží dostat ikdyby jedna klekla. Naštěstí v ČR není povoleno řídit lokomotivy vysílačkou, jako například modelová letadélka, takže pár míst pro strojvedoucí je zachráněno (prozatím).
Říkáte tady, že uplatil DB. To vám určitě vrtalo hlavou, že firmička se ziskem pár milióknů korun prostě nemá na to, aby uplatila postupně Parlament ČR za přijetí zákona o transformaci drah, DÚ, samotné ČD, několikrát DI a nakonec (ne však naposledy) i DB? Vždyť kolik tak mohl dát sám? Topí se v dluzích, takže někdě těch pár desítek milionů € nebo $ vzít musel. Ano je to UP, kdo Jančurovi dává peníze na úplatky.
(Převzato a upraveno z nedělní debaty v německé televizi "Die Erste Ente")
30.04.2012 (12:07)  
Tak to považuju už delší dobu za ideální řešení. Do smlouvy by se daly samozřejmě různé podmínky (klidně i zachování názvu, kdo na tom trvá, mě je to celkem jedno, a samozřejmě hlavně režijky ;-) ), a bylo by. Vzhledem k uzavřeným smlouvám si myslím, že by zájem byl..

Někde jsem četl , že majetek ČD dosahuje výše cca 75 mld korun. Kolik se v této zemi nachází subjektů , kteří by mohli něco takového zaplatit? V úvahu by tak připadaly pouze DB nebo nějaký jiný obrovský dopravce , případně nějaký bankovní dům.
Samozřejmě , když je budete prodávat levně , tak se najde dost zájemců... je otázka kolik z nich bude mít čisté úmysly a nebude v tom vidět pouze příležitost ke zbohatnutí.

Jinak.... zažil jsem situaci , kdy v našem městě provozoval dopravu podnik ČSAD. Poté proběhla privatizace , firma změnila majetele. Noví majitelé začali firmu tunelovat a firma zkrachovala. Jak zkrachovala... rázem přestala fungovat MHD a město začalo kolabovat. Na základě této zkušenosti radní města rozhodli o tom , že si město vybuduje pro zajištění MHD svůj dopravní podnik. Takže daňového poplatníka tato kauza vyšla hodně draho.

Podobný scénář by mohl postihnout i privatizované ČD. Nemyslíte ?
30.04.2012 (11:33)  
další možnost je, že DB nemají zájem o Jančuru,ale přes něj trochu oslabit pozici ČD a ty pak jednou koupit adekvátně levněji - když můžou být na prodej státem vlastněné České aerolinie, proč ne ČD?

Já si to nemyslím. ČD je trochu jiná firma než ČSA. ČD ze strategického hlediska je pro tuto zemi mnohem důležitější.
Pokud vím , o privatizaci ČD se nikdy ani nespekulovalo , natož uvažovalo.
30.04.2012 (11:30)  
Prodej ČD:

Tak to považuju už delší dobu za ideální řešení. Do smlouvy by se daly samozřejmě různé podmínky (klidně i zachování názvu, kdo na tom trvá, mě je to celkem jedno, a samozřejmě hlavně režijky ;-) ), a bylo by. Vzhledem k uzavřeným smlouvám si myslím, že by zájem byl..
30.04.2012 (11:14)  
ještě jednou RJ + DB

další možnost je, že DB nemají zájem o Jančuru,ale přes něj trochu oslabit pozici ČD a ty pak jednou koupit adekvátně levněji - když můžou být na prodej státem vlastněné České aerolinie, proč ne ČD?
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 27      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko