Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.
Zdroj: SBB, RegioJet
Josef Petrák
| 1.5.2012 (19:24)
| 1.5.2012 (19:24)Související zprávy

02.05.2012 (20:07)
774 : Zkus si sednout na pár hodin na lokomotivu a pak žvaň něco o poflakování. Ale máš pravdu v jednom. V tomto horku je to na některých mašinách pořádně teplý místečko. Opravdu doporučuju vyzkoušet. Změníš rychle názor.
02.05.2012 (20:02)
ku cene novych voznov vyberam z rozhovoru s Ing Slavikom (ZSSK) tu na zelpage - http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor---milos-slavik-o-sucasnych-a-buducich-vozidlach-zssk
Máme predstavu, koľko môžu jednotlivé typy stáť, takže do tendra na 40 vozňov sme predbežne stanovili čiastku 70 miliónov eur. Toto je priblizna cena za vozne A/Bmpeer ktore nakupuje ZSSK
Máme predstavu, koľko môžu jednotlivé typy stáť, takže do tendra na 40 vozňov sme predbežne stanovili čiastku 70 miliónov eur. Toto je priblizna cena za vozne A/Bmpeer ktore nakupuje ZSSK
02.05.2012 (19:04)
To je zase diskuze. Proč vám tak vadí, že si nějakej tejpek za svý prachy koupil vojetý vagóny, který bude za svý prachy provozovat? Už asi vím, protože i ty "pekáče" jsou výrazně lepší, než cokoliv od ČD. A za jak dlouho a za kolik to sehnal? Jaktože na to nepotřeboval asi tak 20 let a 260 miliard z rozpočtu? Asi se začínáte bát o ty svý teplý místečka, kde se můžete poflakovat za peníze slušných lidí platících daně.
02.05.2012 (18:46)
quido.speedy: ad DB+RJ něco na tom bude, tohle je vážná indicie, holt maminka domluvila... dcerunka si přišla vyzvednout :-D
(PS: prosím berte to jako legraci)
(PS: prosím berte to jako legraci)
02.05.2012 (17:25)
SYN:
Přesně tak to bylo myšleno. Půjde provozovat. Ale za "poevropštění", tzn. výměnu žlutých blinkrů za oranžové a jiné prkotiny zaplatíte tolik, že bude dražší, než ten který si můžete koupit přímo tady. :)
A co se týká interoperability, tak má škoda proti západním výrobcům mnohem více zkušeností s pravěkou, neudržovanou zabezpečovačkou žijící leckdy vlastním životem, než kdokoli jiný. I když některé z těchto systému si s sebou paradoxně nesou i zajímavé výhody...
A k ceně vozů. 30mega za tlakotěsný vůz na 200Km/h s CZE a zásuvkama vidím jako reálnou cenu. To by se to ovšem nesmělo dělat tak, že součástka, kterou hokynář v místní elektře prodává za 200,- (a kterou u něj po 2 měsících úřadování za peníze ČD stejně koupíte) je fakturována pro zaregistrování a průchodu drážním SAPem za 1650,-
A tak je to se vším...
Přesně tak to bylo myšleno. Půjde provozovat. Ale za "poevropštění", tzn. výměnu žlutých blinkrů za oranžové a jiné prkotiny zaplatíte tolik, že bude dražší, než ten který si můžete koupit přímo tady. :)
A co se týká interoperability, tak má škoda proti západním výrobcům mnohem více zkušeností s pravěkou, neudržovanou zabezpečovačkou žijící leckdy vlastním životem, než kdokoli jiný. I když některé z těchto systému si s sebou paradoxně nesou i zajímavé výhody...
A k ceně vozů. 30mega za tlakotěsný vůz na 200Km/h s CZE a zásuvkama vidím jako reálnou cenu. To by se to ovšem nesmělo dělat tak, že součástka, kterou hokynář v místní elektře prodává za 200,- (a kterou u něj po 2 měsících úřadování za peníze ČD stejně koupíte) je fakturována pro zaregistrování a průchodu drážním SAPem za 1650,-
A tak je to se vším...
02.05.2012 (16:47)
Samozřejmě, to je jako porovnávat americkou a evropskou verzi passata. Kde kdo bude brečet, že ten americký (taurus) stojí polovinu. Ale zkuste si ho dovléct do republiky...
Tak ono kupodivu ten americký passat tu bude jak funční tak legální provozovat... Nebudu tvrdit že nemá sem tam něco jinak nebo že by možná občas pořeboval náhradní díly které tu běžně v distribuci nebudou, ovšem jak říkám - z krátkodobého hlediska tu absolutně nebude žádná překážka aby tu mohl jezdit. To je ta bída kolejových vozidel - pořád ještě můžeme snít o tom že by bez větších úprav mohla jezdit aspoň v půlce Evropy... čímž se leccos komplikuje a prodražuje...
Tak ono kupodivu ten americký passat tu bude jak funční tak legální provozovat... Nebudu tvrdit že nemá sem tam něco jinak nebo že by možná občas pořeboval náhradní díly které tu běžně v distribuci nebudou, ovšem jak říkám - z krátkodobého hlediska tu absolutně nebude žádná překážka aby tu mohl jezdit. To je ta bída kolejových vozidel - pořád ještě můžeme snít o tom že by bez větších úprav mohla jezdit aspoň v půlce Evropy... čímž se leccos komplikuje a prodražuje...
02.05.2012 (16:11)
SIM: nezlobte se ale budto jste natvrdly anebo nectete cely prispevek, pod reakci s vasim jmenem tam stale je reakce jeste pro jednoho cloveka a ta odpovi na vasi ****** otazku
pokud to i presto nepochopite pak vam uz nemohu nijak dal pomoci protoze jednoduseji uz to neumim napsat.
pokud to i presto nepochopite pak vam uz nemohu nijak dal pomoci protoze jednoduseji uz to neumim napsat.
02.05.2012 (15:45)
Add. redakce ŽelPage - nechcete zavést anketu "Nejvtipnější příspěvek roku"? Myslím, že by taková(-ý) M-Průvodčí měl(-a) minimálně první 3 místa v kapse, i když příspěvek v této diskusi se mu (ji) moc nepovedl.
02.05.2012 (15:32)
Podle mě to čím dál víc vypadá, že za Radimem existuje nějaká podpora ze strany DB. Už jen to, že DB měly při své velikosti o těch 12kočárů enormní zájem, pak je ze dne na den nechtějí a během týdne je má Radim zafinancované a koupené, což je na tyhle zakázky rychlost přímo blesková.
A proboha, wago jsou snad svorky ne!? ;)
infected.bass Samozřejmě, to je jako porovnávat americkou a evropskou verzi passata. Kde kdo bude brečet, že ten americký (taurus) stojí polovinu. Ale zkuste si ho dovléct do republiky... Pořád je to "ruční" výroba.
OT:
A každému, kdo tu pěje ódy na echt německou kvalitu vřele doporučuji bližší seznámení s domácím provozem osvědčených vozidel RS1. Spíš než dětské nemoci to připomíná smrtící dětskou epidemii. Ani pendolino ze šumperka nemá takovou poruchovost.
Ale za plotem je tráva vždycky zelenější...tak jen houšť že?
A proboha, wago jsou snad svorky ne!? ;)
infected.bass Samozřejmě, to je jako porovnávat americkou a evropskou verzi passata. Kde kdo bude brečet, že ten americký (taurus) stojí polovinu. Ale zkuste si ho dovléct do republiky... Pořád je to "ruční" výroba.
OT:
A každému, kdo tu pěje ódy na echt německou kvalitu vřele doporučuji bližší seznámení s domácím provozem osvědčených vozidel RS1. Spíš než dětské nemoci to připomíná smrtící dětskou epidemii. Ani pendolino ze šumperka nemá takovou poruchovost.
Ale za plotem je tráva vždycky zelenější...tak jen houšť že?
02.05.2012 (15:19)
Martin Utajený: Ty ceny porovnáváte asi jako jabka a hrušky. Objednávka Tarusů je a byla v řádech stovek, tudíž se cena dá stlačit hodně dolů. Když se objedná 20 kusů, tak cena bude pochopitelně vyšší... Kdyby ČD objednaly 20 Taurusů, nedělejme si iluze, že by se ta cena napodobala ceně 380...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










