Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.
Zdroj: SBB, RegioJet
Josef Petrák
| 1.5.2012 (19:24)
| 1.5.2012 (19:24)Související zprávy

03.05.2012 (10:32)
infected.bass - jak pises - cena na vagony bude podobna. Tzn. tim se asi tezko da vysvetlit to, ze CD nekoupily "railjety", protoze budou muset kupovat jine vagony (ktere, pokud budou nove, budou ale stat stejne)
03.05.2012 (10:28)
Pro Kobros
V zásadě souhlasím. Rozdílné napěťové soustavy dnes nemusí být problém. Jde o vybavení vozidla. Problém je v "ZabZař" a kolejových obvodech (izolace, indikace atp. - detail vynechme). A zde nevidím problém v neschopnosti, ale neochotě (od 1990, že). To nejní sebemrskačství. (Bohužel, kolikrát jsem v jiném oboru zažil, že veskrze pozitivní technicko-obchodní řešení bylo "sestřeleno" se slovy "... hlavně, aby to nedostali Němci.. A to je druhý extrém.)
O trase Bln - Pha - Wien máte bezesporu pravdu. Snad ještě Pha - Nürnberg. Ale s městy v Thüringen to není tak moc horký. VRT je namnoze obchází.
V zásadě souhlasím. Rozdílné napěťové soustavy dnes nemusí být problém. Jde o vybavení vozidla. Problém je v "ZabZař" a kolejových obvodech (izolace, indikace atp. - detail vynechme). A zde nevidím problém v neschopnosti, ale neochotě (od 1990, že). To nejní sebemrskačství. (Bohužel, kolikrát jsem v jiném oboru zažil, že veskrze pozitivní technicko-obchodní řešení bylo "sestřeleno" se slovy "... hlavně, aby to nedostali Němci.. A to je druhý extrém.)
O trase Bln - Pha - Wien máte bezesporu pravdu. Snad ještě Pha - Nürnberg. Ale s městy v Thüringen to není tak moc horký. VRT je namnoze obchází.
03.05.2012 (8:51)
stoupa: jak si tu ICE kompatibilitu predstavujete?
Ja jen, ze kdyz ICE zajizdi do Belgie a do Francie, kde urcite jezdi na jinou trakci nez v Nemecku, tak nemusi existovat ICE, ktere by zvladlo pri jedne jizde trakce dve ceske a jednu nemeckou (nevim).
A zabezpeceni - no, snad EMTCS by stacit melo a nejsem si uplne jisty, jestli je v Belgii vsude, kam zajizdi ICE. Cili nekompatibilitu s ICE neni duvod pricitat neschopnosti Cechu. Koneckoncu, take peknych par let trvalo, nez bylo mozne jet s ICE do Parize a s TGV do Nemecka. Technicke otazky nemaji reseni ze dne na den.
Jen to ceske sebemrskacstvi zvlaste ve vztahu k Nemcum je uzasne ale naprosto neopodstatnene. (mohu-li se priznat sam o Nemcich moc valneho mineni nemam kvuli jejich naivite - potresnosti pro nesmyslne napady)
A jinak: Podle me jedina relace, kterou by mohlo ICE brat napric CR, je Berlin - Viden. Jenze proc? Jedine mesto na trase je Praha, kdezto pres Durynsko a Bavory je tech mest ponekud vice. Pro rychlovlak je potreba mit lidi, spoustu lidi. Realne si myslim, ze pokud tu bude nekdy jezdit rychlovlak, tak vnitrostatne Plzen-Praha-Brno-Ostrava s mezinarodnim napojenim z Plzne na zapad.
Ja jen, ze kdyz ICE zajizdi do Belgie a do Francie, kde urcite jezdi na jinou trakci nez v Nemecku, tak nemusi existovat ICE, ktere by zvladlo pri jedne jizde trakce dve ceske a jednu nemeckou (nevim).
A zabezpeceni - no, snad EMTCS by stacit melo a nejsem si uplne jisty, jestli je v Belgii vsude, kam zajizdi ICE. Cili nekompatibilitu s ICE neni duvod pricitat neschopnosti Cechu. Koneckoncu, take peknych par let trvalo, nez bylo mozne jet s ICE do Parize a s TGV do Nemecka. Technicke otazky nemaji reseni ze dne na den.
Jen to ceske sebemrskacstvi zvlaste ve vztahu k Nemcum je uzasne ale naprosto neopodstatnene. (mohu-li se priznat sam o Nemcich moc valneho mineni nemam kvuli jejich naivite - potresnosti pro nesmyslne napady)
A jinak: Podle me jedina relace, kterou by mohlo ICE brat napric CR, je Berlin - Viden. Jenze proc? Jedine mesto na trase je Praha, kdezto pres Durynsko a Bavory je tech mest ponekud vice. Pro rychlovlak je potreba mit lidi, spoustu lidi. Realne si myslim, ze pokud tu bude nekdy jezdit rychlovlak, tak vnitrostatne Plzen-Praha-Brno-Ostrava s mezinarodnim napojenim z Plzne na zapad.
03.05.2012 (7:58)
to Stoupa
pro orientaci u Regiojet
[b]dnes v úseku Žilina - Třiněc (male mestečko pri Čacy Boha jeho) 220 volných míst
dnes v úseku Třiněc - Žilina[b] zatím 209 volných míst
8.5. v úseku Žilina - Třiněc zatím 126 volných míst
7.5. v úseku Třiněc - Žilina zatím 120[/b] volných míst
8.5. v úseku Třiněc - Žilina zatím 127[/b] volných míst
Napsal jsem to hezky po pražsky?
pro orientaci u Regiojet
[b]dnes v úseku Žilina - Třiněc (male mestečko pri Čacy Boha jeho) 220 volných míst
dnes v úseku Třiněc - Žilina[b] zatím 209 volných míst
8.5. v úseku Žilina - Třiněc zatím 126 volných míst
7.5. v úseku Třiněc - Žilina zatím 120[/b] volných míst
8.5. v úseku Třiněc - Žilina zatím 127[/b] volných míst
Napsal jsem to hezky po pražsky?
03.05.2012 (7:02)
to Neonym: Proč by si ČD měly kupovat jakékoli soupravy na neexistující (zatím nevysoutěžené) výkony? Aby dopadly jako Pendolino? A kdo a jak pak těch 5 mld bude splácet? To vám nedochází?
03.05.2012 (1:51)
Vážený pane "daňový poradče",
sakra, proč sem zase s tou pravdou? My (ČR) jsme taky v privatizaci Siemensu vnutili "celej" Zličín (chtěli jen kousek) s příslibem, jak nás budou zahrnovat kolejovými vozidly. A pak šly zakázky na reko (a ne nové) kamsi jinam (a to se ještě nemuselo veřejně výběrovat).
Railjet je vykoumán v Rakousích (jsem K.u.K. příznivcem), Němci mají ICE. Naše dráha ani 22 let po cinkání klíčema nejní ICE kompatibilní a o Rakouský (pohodlnější) produkt DB nestojí. (Snad to tolerují do Bavor - taky Sisi byla votamcuť). Vždyť i ty Taurusy se do Němec dostávaj tak nějak zadními vrátky.
Kurňa (a za to Vy nemožete), to si furt budem hrát na Husity, či národní obrození?!?
Zpět k tématu článku: raději SBB, nebo ÖBB ojeté kočáry, než mutace M 152.0. (A občas vídám na "esku" Roztoky - Libeň starý dobrý Žabotlam. I ten je důstojnější, než předchozí Regioznova...)
sakra, proč sem zase s tou pravdou? My (ČR) jsme taky v privatizaci Siemensu vnutili "celej" Zličín (chtěli jen kousek) s příslibem, jak nás budou zahrnovat kolejovými vozidly. A pak šly zakázky na reko (a ne nové) kamsi jinam (a to se ještě nemuselo veřejně výběrovat).
Railjet je vykoumán v Rakousích (jsem K.u.K. příznivcem), Němci mají ICE. Naše dráha ani 22 let po cinkání klíčema nejní ICE kompatibilní a o Rakouský (pohodlnější) produkt DB nestojí. (Snad to tolerují do Bavor - taky Sisi byla votamcuť). Vždyť i ty Taurusy se do Němec dostávaj tak nějak zadními vrátky.
Kurňa (a za to Vy nemožete), to si furt budem hrát na Husity, či národní obrození?!?
Zpět k tématu článku: raději SBB, nebo ÖBB ojeté kočáry, než mutace M 152.0. (A občas vídám na "esku" Roztoky - Libeň starý dobrý Žabotlam. I ten je důstojnější, než předchozí Regioznova...)
03.05.2012 (1:05)
HN: Vy jste ale Němcům nabízeli, že budete do Hamburku jezdit s novými vagony německého Siemensu.
Odpověď: Minulý čtvrtek jsme dostali dopis, že nabídku provozování Railjetů neakceptují, náhodou ve stejný den jsme nákup těchto vlaků zrušili.
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-55680750-sef-ceskych-drah-zaluda-o-rezignaci-neuvazuji-railjety-bychom-si-nemohli-dovolit
Odpověď: Minulý čtvrtek jsme dostali dopis, že nabídku provozování Railjetů neakceptují, náhodou ve stejný den jsme nákup těchto vlaků zrušili.
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-cesko/c1-55680750-sef-ceskych-drah-zaluda-o-rezignaci-neuvazuji-railjety-bychom-si-nemohli-dovolit
03.05.2012 (0:53)
Pro "M", v 02.05.2012 (23:14):
:-) No jasně, že je zajíždění do Žiliny perfektní! 2007 jsem tam měl "kvartální zakázku". A odhaduju, že celou trasu AB - Žilina jsme projeli asi tak dva cestující. Ale bylo to přes Púchov a ne "Ostravský kraj rázovitý", vyhlo se to Přerovu, no, tak jakeš takeš.. :-)
(a z provozně pietních důvodů to stavělo v ČT)
:-) No jasně, že je zajíždění do Žiliny perfektní! 2007 jsem tam měl "kvartální zakázku". A odhaduju, že celou trasu AB - Žilina jsme projeli asi tak dva cestující. Ale bylo to přes Púchov a ne "Ostravský kraj rázovitý", vyhlo se to Přerovu, no, tak jakeš takeš.. :-)
(a z provozně pietních důvodů to stavělo v ČT)
03.05.2012 (0:26)
Neonym a M. Není pravda, že vozy Railjetu vychází, tak lacino.
Kus RJ vozu vyjde cca na 49 milionů, když objednáte 115 vozů Siemensu (Bmz, Ampz), cena za kus bude velice podobná. Bohužel vám nedochází, že se jedná VŽDY o velikost zakázky, od toho se odvíjí cena.
Kus RJ vozu vyjde cca na 49 milionů, když objednáte 115 vozů Siemensu (Bmz, Ampz), cena za kus bude velice podobná. Bohužel vám nedochází, že se jedná VŽDY o velikost zakázky, od toho se odvíjí cena.
03.05.2012 (0:08)
Neonym - ano, tato myslenka mi hlavou vrta rovnez. Temi "novymi" vagony do vypsanych VR, ale mozna budou vselijake reko...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










