..: RegioJet odkoupil 12 rychlíkových vozů ze Švýcarska :..

SBB Am, foto: bahnmedien.at Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.

Zdroj: SBB, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.5.2012 (19:24)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá) Švýcarsko


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
03.05.2012 (0:06)  
Samotne odpisy na cenu nemaji zadny vliv. Je uplne jedno, jestli nekdo koupi 20 let stare vagony nebo nove. Tedy rozdil bude v cene a navratnosti investice (ty nove vsak budou pravdepodobne slouzit dele, pripadne se daji za X let odprodat), ale v tom, jestli a jak se odepisuji nebo uz nekdy odepisovaly, rozdil neni
registrovaný užívateľ Neonym  mail  
03.05.2012 (0:04)  
tarten: Pokud je ale pravda, že luxusní Railjety vycházely levněji, než nějaké obyčejné vagony, tak jsou argumenty ČD o nenákupu naprosto mimo a opět se tu kope nějaký tunel typu: trochu horší ze škodovky 2x dráž. Pokud se neseženou nové vozy levněji než by stál RailJet, tak doufám, že se vedení ČD opravdu rychle a výrazně obmění.
registrovaný užívateľ Petr Šimral  mail  
02.05.2012 (23:51)  
ad naroznej: To by vedlo buď k neúměrně vysokému jízdnému... případně požadavku na daleko větší dotace. On je trochu rozdíl , zda jezdíte s již odepsanou technikou , anebo novou top technikou.

Kdysi jsem to počítal. Výše dotace do dálkové dopravy je tak vysoko, že pokud bychom měli pronajaté nové loko a starší vozy, tak bychom vůbec nemuseli vybírat jízdné, vešli bychom se do toho.
Dnes, kdy si dovedu představit, kolik by nás to stálo, kdybychom si mohli prostředky koupit, tak platí totéž, co výše řečené s novými lokomotivami evropské úrovně a s vozy současné úrovně RJ, kde by se daly ještě uvažovat multifunkční novostavby řídících vozů.
registrovaný užívateľ M 
02.05.2012 (23:14)  
BTW, furt se pocita s tim zajizdenim do Ziliny? Nemam moc pocit, ze by to bylo vyhodne...
02.05.2012 (21:33)  
Kdyby ČD objednaly 20 Taurusů, nedělejme si iluze, že by se ta cena napodobala ceně 380...

Nezapomínejte ještě na jednu dost podstatnou maličkost. Lokomotiva je velmi složitý mechanismus...proto fixní náklady na její vývoj, případně schválení všude možně jsou obrovské. A je obrovský rozdíl..zda tento balík fixních nákladů bude rozpočítán na sérii o velikosti x stovek vozidel anebo desítek vozidel.

Jinak nemějte představu...že do ČR přijde železniční dopravce ,který nakoupí nové klasické vagóny... nové mašiny a bude podnikat na dotovaných trasách. To by vedlo buď k neúměrně vysokému jízdnému... případně požadavku na daleko větší dotace. On je trochu rozdíl , zda jezdíte s již odepsanou technikou , anebo novou top technikou.
registrovaný užívateľ Sim 
02.05.2012 (21:13)  
Martin Michl > pokud je tou odpovedi mysleno "nemohu chtit lepsi kulturu cestovani aniz bych byl spokojen s tim co se zatim nabizi?"

... ptam se: co muze byt lepsi, nez mit uz v okamziku zakoupeni jizdenky moznost vyberu konkretniho mista ve ctyrech kategoriich (byznys/velkoprostor/kupe6kuze/kupe6hadr)?

Ja tam jako potencial na mozne teoreticke zlepseni vidim uz jen:
- popis materialu sedacky v rezervacnim systemu (v soucasnosti je nutna zkusenost nebo dotaz na zkusenejsiho)
- popis (ne)vybaveni zasuvkou u sedadla
- popis (ne)vybaveni sedadla stoleckem
- donedavna umisteni oken, nyni jiz realizovano
- doplneni kategorie "velkoprostor hadr" (v budoucnu pravdepodobne)
- doplneni kategorie "byznys hadr" (predpokladam, ze realizovano nebude)
- doplneni kategorie "kupe8kozenkova_lavice" pro nostalgiky :-D (bude realizovano u vlaku zastavujicich v MuN)

Vic mne toho asi nenapada (a to uz resim fakt i ptakoviny, ktere bezny cestujici ani neoceni), vas ano?
registrovaný užívateľ JOHNZ 
02.05.2012 (21:10)  
Juristic007: To sa asi necháme prekvapiť. Možno už v prvom výberovom konaní na rýchliky :)
02.05.2012 (20:36)  
ve světle těchto skutečností fakt nechápu,proč odřekli ty railjety.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
02.05.2012 (20:34)  
quido.speedy: Čo sa týka detskej epidémie ... musíte si uvedomiť, že každé vozidlo je konštruované istými ľuďmi, ktoré poznajú isté prostredie, potom je úplne inými ľuďmi (hoc väčšinou z podobného prostredia) vyrobené, a nakoniec ešte ďalšou sadou ľudí už z úplne iného prostredia prevádzkované a udržované. Motorový vozeň je príliš zložitá vec na to, aby bola bezúdržbová (bezúdržbovosťou myslím, že na údržbu nie je nutné myslieť každodenne, prímer = osobný automobil). Takže z veľkej časti je to o tom, ako sa s vozidlom zžijú ľudia, ktorí to vozidlo udržujú, prípadne čo pre to spraví ich nový majiteľ, resp. dodávateľ. Je to úplne rovnaké ako keď prišli Taurusy PKP, Elefanty ZSSK, Pendolina ČD (alebo VR), alebo aj Rakvy do z Plzne do Brna či brýloffce do Olmiku ...
registrovaný užívateľ tarten 
02.05.2012 (20:31)  
Neonym: Přeci není možné, aby jeden vagon vycházel na 50+ mil, když při nákupu RJ by to bylo levnější, a vozy v RJ asi nejsou ty nejhorší ne? Navíc mají řidičáky a jídelní vozy.

Proto byly railjety tak výhodné. A bylo to nějakých 113 vozů vkupě.
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko