Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.
Zdroj: SBB, RegioJet
Josef Petrák
| 1.5.2012 (19:24)
| 1.5.2012 (19:24)Související zprávy

04.05.2012 (17:42)
MichalKr: Pokud bude ve smlouvě, že záloha za regionovu je regionova, tak 714 a 3x010 neprojde. V současnosti to projde, protože nikdo nic takového nepožadoval.
T: A samozřejmě požadovat nikdy nebude.
MichalKr: A jinak si dovedu představit, že by u nás jezdily v podstatě na jakýchkoli expresech a rychlících (namátkou třeba Praha-Plzeň-Cheb, Praha-Budějovice, Praha-Brno-Ostrava, klidně i nedotovanou Ostravu). V Rakousku s nimi jezdí třeba...
Maximálně na rychlá IC, tedy Ostravu (kromě Pha - Brno - Vídeň). Pozapomněl jste na rakouské jízdné...
M: To byl vydan nejaky zakaz nasadit je treba na linku Brno-Budejovice?
To není třeba zakazovat. Do něčeho tak nesmyslně nerentabilního by nešly ani ČD.
Ony se vyrábí nějaké vagony na 160km/h podstatně levnější než RJ?
Vlaky samozřejmě ano. Kromě toho na nějaké "vedlejší" tratě jako ČB - Brno by rakouské reko ojetiny stačily až až, kdyby na to přišlo.
T: A samozřejmě požadovat nikdy nebude.
MichalKr: A jinak si dovedu představit, že by u nás jezdily v podstatě na jakýchkoli expresech a rychlících (namátkou třeba Praha-Plzeň-Cheb, Praha-Budějovice, Praha-Brno-Ostrava, klidně i nedotovanou Ostravu). V Rakousku s nimi jezdí třeba...
Maximálně na rychlá IC, tedy Ostravu (kromě Pha - Brno - Vídeň). Pozapomněl jste na rakouské jízdné...
M: To byl vydan nejaky zakaz nasadit je treba na linku Brno-Budejovice?
To není třeba zakazovat. Do něčeho tak nesmyslně nerentabilního by nešly ani ČD.
Ony se vyrábí nějaké vagony na 160km/h podstatně levnější než RJ?
Vlaky samozřejmě ano. Kromě toho na nějaké "vedlejší" tratě jako ČB - Brno by rakouské reko ojetiny stačily až až, kdyby na to přišlo.
04.05.2012 (17:33)
infected.bass: S tou zálohou to nikdo nepřehání, je to reálné číslo, kolik si myslíte, že je turnusovaných pendolin?
T: Ale přehání. Víc než 1 záloha pro pendolino byla potřeba jen vyjímečně, je to dáno tím, že pendolin je tak málo. Na 15 railjetů by byly potřeba 2 (nejlépe obě "německé"). 2. záloha by přišla ke slovu ne vyjímečně ale občas, třetí možná ani ne jednou ročně. Není žádný důvod držet si 3. zálohu (o 4. nemluvě), úplně stačí s ÖBB sdílet jednu jejich zálohu pro zcela vyjímečné případy.
T: Ale přehání. Víc než 1 záloha pro pendolino byla potřeba jen vyjímečně, je to dáno tím, že pendolin je tak málo. Na 15 railjetů by byly potřeba 2 (nejlépe obě "německé"). 2. záloha by přišla ke slovu ne vyjímečně ale občas, třetí možná ani ne jednou ročně. Není žádný důvod držet si 3. zálohu (o 4. nemluvě), úplně stačí s ÖBB sdílet jednu jejich zálohu pro zcela vyjímečné případy.
04.05.2012 (17:26)
Michal Kr: Už není co řešit, tyhle vozy nebudou a nebudou z dobrého důvodu, a to je, že nám na ně nekývly DB.
Záloha 2, je málo, je potřeba minimálně 3 jednotky, už z toho prostého důvodu, že stačí, aby na jednom voze byla závada a je pryč celá jednotka.
Praha-Cheb by spolkla 5 souprav, Praha-Budějovice cca 7-8.
Praha-Brno-Ostrava linka zatím není a ani nebude.
Nedotovanou Ostravu jezdit nemohou, protože Dráhy "musí" koupit nová vozidla do tendrů na jednotlivé tratě, tudíž je budou potřebovat někde jinde.
Dále se ptám, čím se budou vozit? 380 je dvacet a plán je dostat je do Německa, Rakouska a na Slovensko, aby jsme si nemuseli pronajímat cizí mašiny. Navíc úprava 380 by stála dost peněz a tudíž už prodražuje tu zakázku.
pan Kocourek: Ano to se dá zálohovat, když vám nikdo nešlape na krk, ale tak si představme teorii.
Zaturnusuju 15 jednotek, když si myslíte, že 3-4 na zálohu je zbytečnost a co tam nasadím, když mi dvě vypadnou? Jedna jde na soustruh, druhá je nabouraná od srny, kterou potkala na trati.
Těch 7 Bmz, které suplují svoji řadu, při nejhorším pendolino? Nebo si ty vozy vycucáte někde z prstu? Jste ochoten pochopit, že když objednám něco nového, musím počítat i s určitou zálohou? Kdy u nedělitelné jednotky mám zákonitě zálohu vyšší, než u jednotlivých vozů? Myslím, že ty čísla mluví jasně. Nebo byste zálohu řešil esem a béčkama?
Záloha 2, je málo, je potřeba minimálně 3 jednotky, už z toho prostého důvodu, že stačí, aby na jednom voze byla závada a je pryč celá jednotka.
Praha-Cheb by spolkla 5 souprav, Praha-Budějovice cca 7-8.
Praha-Brno-Ostrava linka zatím není a ani nebude.
Nedotovanou Ostravu jezdit nemohou, protože Dráhy "musí" koupit nová vozidla do tendrů na jednotlivé tratě, tudíž je budou potřebovat někde jinde.
Dále se ptám, čím se budou vozit? 380 je dvacet a plán je dostat je do Německa, Rakouska a na Slovensko, aby jsme si nemuseli pronajímat cizí mašiny. Navíc úprava 380 by stála dost peněz a tudíž už prodražuje tu zakázku.
pan Kocourek: Ano to se dá zálohovat, když vám nikdo nešlape na krk, ale tak si představme teorii.
Zaturnusuju 15 jednotek, když si myslíte, že 3-4 na zálohu je zbytečnost a co tam nasadím, když mi dvě vypadnou? Jedna jde na soustruh, druhá je nabouraná od srny, kterou potkala na trati.
Těch 7 Bmz, které suplují svoji řadu, při nejhorším pendolino? Nebo si ty vozy vycucáte někde z prstu? Jste ochoten pochopit, že když objednám něco nového, musím počítat i s určitou zálohou? Kdy u nedělitelné jednotky mám zákonitě zálohu vyšší, než u jednotlivých vozů? Myslím, že ty čísla mluví jasně. Nebo byste zálohu řešil esem a béčkama?
04.05.2012 (17:11)
Jiří Kocurek:
Pokud bude ve smlouvě, že záloha za regionovu je regionova, tak 714 a 3x010 neprojde. V současnosti to projde, protože nikdo nic takového nepožadoval. Jak to bude v budoucnosti až budou soutěže, nikdo z nás neví...
infected.bass:
V současnosti bych neřešil konfiguraci bájných railjetů, pokud DB je z jakýchkoli důvodů nechce, tak bych se vrátil k původní konfiguraci 16x7 vozů, tam by byla jako záloha 2, max 3 kousky adekvátní, což je přijatelných 12-19%.
A jinak si dovedu představit, že by u nás jezdily v podstatě na jakýchkoli expresech a rychlících (namátkou třeba Praha-Plzeň-Cheb, Praha-Budějovice, Praha-Brno-Ostrava, klidně i nedotovanou Ostravu). V Rakousku s nimi jezdí třeba Wien - Graz, kde je do Vídeňského Nového Města 160, pod Semmering 140-150, přes Semmering 50-70 a pak dál do Štýrského Hradce je cimbuří od 90 do 130...
Pokud bude ve smlouvě, že záloha za regionovu je regionova, tak 714 a 3x010 neprojde. V současnosti to projde, protože nikdo nic takového nepožadoval. Jak to bude v budoucnosti až budou soutěže, nikdo z nás neví...
infected.bass:
V současnosti bych neřešil konfiguraci bájných railjetů, pokud DB je z jakýchkoli důvodů nechce, tak bych se vrátil k původní konfiguraci 16x7 vozů, tam by byla jako záloha 2, max 3 kousky adekvátní, což je přijatelných 12-19%.
A jinak si dovedu představit, že by u nás jezdily v podstatě na jakýchkoli expresech a rychlících (namátkou třeba Praha-Plzeň-Cheb, Praha-Budějovice, Praha-Brno-Ostrava, klidně i nedotovanou Ostravu). V Rakousku s nimi jezdí třeba Wien - Graz, kde je do Vídeňského Nového Města 160, pod Semmering 140-150, přes Semmering 50-70 a pak dál do Štýrského Hradce je cimbuří od 90 do 130...
04.05.2012 (16:49)
infected.bass
Totéž můžete napsat pro jakokoliv jednotku, regionovou počínaje. Prostě nám tady tvrdíte, že Reginovu není možné zálohovat řadou 714 a třema 010.
Totéž můžete napsat pro jakokoliv jednotku, regionovou počínaje. Prostě nám tady tvrdíte, že Reginovu není možné zálohovat řadou 714 a třema 010.
04.05.2012 (12:35)
Pánové jste jak tataři, a už mě to nebaví moc. Pokud nejste s to pochopit, že při jednotlivých vozech lze mít zálohu nižší, než při kompaktní jednotce, nemá smysl s Vámi diskutovat. Jeden příklad, pokud ani pak nepochopíte, že je lepší za stejnou cenu nakoupit jednotlivé kusy, než jednotky (kde mi cenu zvyšuje ještě buď úprava lokomotivy, nebo pronájem cizích), tak se přihlašte na Idnes jako "odobrníci".
Mimochodem, a kde ty vozy, které tedy budou na náhradu stačit vezmete? Nebo si představujete, že současná záloha emzet může ještě zálohovat k tomu jednotky Railjetu??
Dejme tomu tedy, že by mohlo dojít k prohození dvou variant, pominu-li to, že to opět může odporovat smlouvě, a taky to, že se vám nemusí vejít do nádraží.(Ústí nad Labem hl.n. bude mít problém se 7 vozovým railjetem a 8 vozovej se tam nevejde vůbec.) Tak do zálohy musím mít stejně 3 jednotky. Takže mi ladem stojí 22/23 vozů. Takže pokud máme v RJ 68 vozů 2. třídy, tak i na té minimální záloze stojí 25% vozů, to je čtvrtina! Kdežto pokud mám vozy Bmz, kterých je 41, na záloze jich stojí 7, tak je to 17% vozů.
Mimochodem, a kde ty vozy, které tedy budou na náhradu stačit vezmete? Nebo si představujete, že současná záloha emzet může ještě zálohovat k tomu jednotky Railjetu??
Dejme tomu tedy, že by mohlo dojít k prohození dvou variant, pominu-li to, že to opět může odporovat smlouvě, a taky to, že se vám nemusí vejít do nádraží.(Ústí nad Labem hl.n. bude mít problém se 7 vozovým railjetem a 8 vozovej se tam nevejde vůbec.) Tak do zálohy musím mít stejně 3 jednotky. Takže mi ladem stojí 22/23 vozů. Takže pokud máme v RJ 68 vozů 2. třídy, tak i na té minimální záloze stojí 25% vozů, to je čtvrtina! Kdežto pokud mám vozy Bmz, kterých je 41, na záloze jich stojí 7, tak je to 17% vozů.
04.05.2012 (12:21)
infected.bass : porad tu argumentujete ze v pripade poruchy musi byt nasazeny POUZE JEN NOVE vozy ... neznam budouci smlouvu ktera bude jednou uzavrena, ale pochybuji, ze by neobsahovala vyjimku prave pro pripade poruchy, ze ve vyjmecnem a casove omezenem pripade muze byt z technickych duvodu nasazena zaloha, ktera plne neodpovida standardnim pozadavkum. A pochybuji ze pokud CD nakoupi nove single vozy, ze si poridi prave i to zalozni mnozstvi aby se jim nemohlo stat, ze v pripade poruchy by museli nasadit starsi soupravu.
tento argument proste neberu
tento argument proste neberu
04.05.2012 (12:05)
SYN: Ano a pronajmout si k tomu ty lokomotivy prodražuje už opět pořízení těchto jednotek.
S tou zálohou to nikdo nepřehání, je to reálné číslo, kolik si myslíte, že je turnusovaných pendolin? A že letos to číslo je nastavené špatně a nejednou už se stalo, že musela náhradní souprava? A kolik jich opět bude zaturnusovaných od léta?
Skutečně si myslíte, že si to vymýšlím a cucám z prstu. Ta vaše "senzační" teorie o tom, že "kdyžtak se tam hodí něco jiného," už nesplňuje podmínky smlouvy, kterou jsem se zavázal a to je to, že tam budou nasazené "JEN NOVÉ VOZY".
Pochopíte už, že je něco jiného provozovat RJ, kde jich mám 60 a kde jich mám 15, ještě k tomu ve dvou provedení, nemám k nim mašiny? Skutečně si myslíte, že za této situace to je tak "ohromnej kauf"? Musíte rozlišit, kam měly být nasezane.
S tou zálohou to nikdo nepřehání, je to reálné číslo, kolik si myslíte, že je turnusovaných pendolin? A že letos to číslo je nastavené špatně a nejednou už se stalo, že musela náhradní souprava? A kolik jich opět bude zaturnusovaných od léta?
Skutečně si myslíte, že si to vymýšlím a cucám z prstu. Ta vaše "senzační" teorie o tom, že "kdyžtak se tam hodí něco jiného," už nesplňuje podmínky smlouvy, kterou jsem se zavázal a to je to, že tam budou nasazené "JEN NOVÉ VOZY".
Pochopíte už, že je něco jiného provozovat RJ, kde jich mám 60 a kde jich mám 15, ještě k tomu ve dvou provedení, nemám k nim mašiny? Skutečně si myslíte, že za této situace to je tak "ohromnej kauf"? Musíte rozlišit, kam měly být nasezane.
04.05.2012 (11:54)
No ohledně HV to částečně beru tu námitku, ale zase na druhé straně tu právě tyto roky jezdí docela dost pronajatých Taurů které by RJ byly schopné tahat zcela bez úprav... s tím zálohováním to vytrvale přeháníte, prostě není nutné mít RJ zálohovaný zase RJ, navíc ještě přesně stejné délky, když není tak se prostě pošle ten (o jeden vůz) delší nebo kratší nebo cokoliv jiného slušného...
Kdyby čirou náhodou skončily ty RJ někde v nějakém poolu (chápu že se pravděpodobně spíš nevyrobí ale kdyby přece) tak by možná byl docela slušnej nápad si jich (aspoň po tu dobu co budou pronajímané rakouské Taury) několik aspoň pronajmout...
Kdyby čirou náhodou skončily ty RJ někde v nějakém poolu (chápu že se pravděpodobně spíš nevyrobí ale kdyby přece) tak by možná byl docela slušnej nápad si jich (aspoň po tu dobu co budou pronajímané rakouské Taury) několik aspoň pronajmout...
04.05.2012 (10:48)
Pánové vzpamatujte se, nikdo tady nepochybuje o tom, že je škoda, že Railjety nebudou, nicménéně pro nás na vnitrostátní provoz je to nepraktická záležitost. Je to netrakční jednotka, která by se u nás stala atypickou záležitostí. Vysoká potřeba zálohování, nemožnost vyměňování jednotlivých "dílů" z jednotky, cenu na vagon prodražuje i nutná úprava Škodovácké mašiny, která by se v tu chvíli nedostávala, tam, kam byla primářně určena a to tedy na provoz do zahraničí, takže by to nebylo ani čím tahat. Nebo bylo, ale už by to nesplňovalo to, co by mělo, a to je ovládání ze stanoviště v řídícím voze. Tohle jsou důvody proč, je výhodnější nakoupit za stejnou cenu vagony.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










