Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.
Zdroj: SBB, RegioJet
Josef Petrák
| 1.5.2012 (19:24)
| 1.5.2012 (19:24)Zusammenhängende Nachrichten

03.05.2012 (18:01)
A k té záloze, musíš jí mít takovou u té jednotky, je to dáno tím, že jedna souprava může být na soustruhu například, nebo ti pod to může vlézt sebevrah, nebo můžeš strhnout sběrač, zkrátka od každé té kombinace (stejně jako pendolino) je potřeba mít alespoň dvě v záloze.
Nesouhlasím. Když už nic jiného, tak sběrač u soupravy nestrhnu. A pak taky když nejsem blázen tak nebudu držet v záloze dvě kratší a dvě delší doupravy, když už tak od každé jednu s tím že pro mimořádné události lze jistě kratší soupravu nahradit delší a delší nahradit kratší též (maximálně kdyby kapacita byla opravdu kritická tak se přidá jeden vagon klasiky). A to ani neopakuju to že pokud jsem se nějak smluvně nezavázal že na daném spoji budu vypravovat pouze a výhradně RJ tak můžu klidně za opravovanou soupravu vypravit celou klasickou soupravu...
Nesouhlasím. Když už nic jiného, tak sběrač u soupravy nestrhnu. A pak taky když nejsem blázen tak nebudu držet v záloze dvě kratší a dvě delší doupravy, když už tak od každé jednu s tím že pro mimořádné události lze jistě kratší soupravu nahradit delší a delší nahradit kratší též (maximálně kdyby kapacita byla opravdu kritická tak se přidá jeden vagon klasiky). A to ani neopakuju to že pokud jsem se nějak smluvně nezavázal že na daném spoji budu vypravovat pouze a výhradně RJ tak můžu klidně za opravovanou soupravu vypravit celou klasickou soupravu...
03.05.2012 (17:33)
M: Já s nima nemám problém, jsou to dobré vozy, a je dobře že jsou tady, ale tak komedie kolem toho mi přijde vtipná. Titulek na Idnesu, jak kdyby šlo o něco "extra super", ale třeba je ticho po pěšině o těch vozech z Transylvánie... Zkrátka "Hele jsou tu ojetý vozy z Rakouska, Švýcarska ty jsou, co? Díky táto..." Klekly Railjety, tak to bylo všude na titulce a podstatě, že nás dráhy tahaly za fusekli. No možná tahaly, možná ne, to se asi nedozvíme. Ale třeba mohl vyjít článek o tom, proč nejsou vozy z Aradu. "Jančura kupuje ojetiny, nové vozy si nemůže dovolit", ale tady to vyjde skoro, jako že je pánbůh.
Jinak určitě pro cestující jeho firmou to je pozitivní, nejsou to špatné vozy, ale ty tanečky kolem toho vnášejí úsměv do tváře.
A říkám za sebe, pro mě to nic extra není, z čeho bych si učůrával, jsou to dobré vozy, ale za sebe mám raději třeba Maďarské, ale každému po chuti, tak proto je nesmysl vykládat, že je to to nejlepší co tu je... Tím myslím vozy ÖBB.
ČD nakoupily nové vozy v letech 2006/2007 šlo o 38 nových vozů.
A k té záloze, musíš jí mít takovou u té jednotky, je to dáno tím, že jedna souprava může být na soustruhu například, nebo ti pod to může vlézt sebevrah, nebo můžeš strhnout sběrač, zkrátka od každé té kombinace (stejně jako pendolino) je potřeba mít alespoň dvě v záloze.
U vozů mít zálohu také musíš, ale v podstatě menší, když si můžeš vyměňovat jednotlivé prvky soupravy. Dnes je turnusováno 22 vozů Bmz245 z 26, 12 vozů Bmz241 z 15, to znamená, že ze 41 vozů máš na záloze 7 vagonů. Jde o to, že jednutu zálohuješ celou.
Jinak určitě pro cestující jeho firmou to je pozitivní, nejsou to špatné vozy, ale ty tanečky kolem toho vnášejí úsměv do tváře.
A říkám za sebe, pro mě to nic extra není, z čeho bych si učůrával, jsou to dobré vozy, ale za sebe mám raději třeba Maďarské, ale každému po chuti, tak proto je nesmysl vykládat, že je to to nejlepší co tu je... Tím myslím vozy ÖBB.
ČD nakoupily nové vozy v letech 2006/2007 šlo o 38 nových vozů.
A k té záloze, musíš jí mít takovou u té jednotky, je to dáno tím, že jedna souprava může být na soustruhu například, nebo ti pod to může vlézt sebevrah, nebo můžeš strhnout sběrač, zkrátka od každé té kombinace (stejně jako pendolino) je potřeba mít alespoň dvě v záloze.
U vozů mít zálohu také musíš, ale v podstatě menší, když si můžeš vyměňovat jednotlivé prvky soupravy. Dnes je turnusováno 22 vozů Bmz245 z 26, 12 vozů Bmz241 z 15, to znamená, že ze 41 vozů máš na záloze 7 vagonů. Jde o to, že jednutu zálohuješ celou.
03.05.2012 (17:07)
MB - ano, byla by blbost priplacet za schopnost jezdit 230 a pak jezdit jen 160. Pokud je ale cena stejna, tak je ta blbost v cem?
Plus tedy predpokaldam, ze ty vagony budou jezdit dele nez 2 roky, tzn. pokud v budoucich 20 letech budou u nas trate na vice nez 160 kmh, tak ta schopnost jezdt rychleji vyuzita bude. Nemluve o tom, ze v soucasnosti se snad ani vagony na 160 moc nevyrabi, tudiz i ty "nahradni za railjety" budou stejne na 200 nebo na 230. Ergo, opet zadny rozdil.
Plus tedy predpokaldam, ze ty vagony budou jezdit dele nez 2 roky, tzn. pokud v budoucich 20 letech budou u nas trate na vice nez 160 kmh, tak ta schopnost jezdt rychleji vyuzita bude. Nemluve o tom, ze v soucasnosti se snad ani vagony na 160 moc nevyrabi, tudiz i ty "nahradni za railjety" budou stejne na 200 nebo na 230. Ergo, opet zadny rozdil.
03.05.2012 (17:03)
A nabizeji ty rakouske ojetiny neco mene nez jakekoliv nove vozy druhe tridy (a radeji nebudu zvpominat na to, kdy CD koupily nejake nove vagony)? Pokud ne, tak v cem je s temi ojetinami takovy problem teda?
Co se tyce tech zaloh a trceni - 4 z 15 na zalohu? A kdyz se koupi jednotlive vagony, tak budou v obehu vsechny neustale a nic nikde nebude na zaloze? Asi ano, potreba zaloh je potreba asi jen u tech jednotek
Co se tyce tech zaloh a trceni - 4 z 15 na zalohu? A kdyz se koupi jednotlive vagony, tak budou v obehu vsechny neustale a nic nikde nebude na zaloze? Asi ano, potreba zaloh je potreba asi jen u tech jednotek
03.05.2012 (16:56)
Pro Tomáš Kraus, k příspěvku o ICE v 03.05.2012 (12:00):
Velmí zajímavá příspěvek. (Já měl však na mysli upravit tratě. Aspoň ty co by měly být pro transit zajímavé. ) :-)
Velmí zajímavá příspěvek. (Já měl však na mysli upravit tratě. Aspoň ty co by měly být pro transit zajímavé. ) :-)
03.05.2012 (14:49)
infected.bass > jako bych tu hlasku uz nekde slysel, jen tam puvodne chybela tucna cast :-D
Pořídit fungl nové vozy a mašiny, nebo jednotky není taková sranda, jako koupit autobusy.
Pořídit fungl nové vozy a mašiny, nebo jednotky není taková sranda, jako koupit autobusy.
03.05.2012 (13:54)
Tomáš Kraus: Přeplyšované B stačit asi nebudou, to je pravda, ale zeptám se, kde se tady vezme tolik dopravců, kteří budou ochotni vrazit vozy do nových souprav? Moc jich nebude, žádná revoluce se nechystá, nedělejte si iluze. Pořídit fungl nové vozy a mašiny, nebo jednotky není taková sranda, jako koupit autobusy. Ostatně sám RegioJet to dokázal, když skoupil jen ojetiny. Leoš koupil 5 nových jednotek, ale to je tak vše zatím. Není to tak jednoduché, jak si někteří malují. Vrchol totiž bude, když se do Budějovic a do Chebu objeví vozy Bpee a podbným.
03.05.2012 (13:50)
SYN: A kolik si myslíš, že je potřeba záloha, když máš 8 souprav po 8 a 7 souprav po 7. Od každé dvě to tak vychází, jako s pendoliny :-( Takže ať se vám to líbí nebo ne, je to atyp a je to nevhodné do našich podmínek. A ČD to kupodivu dobře ví.
A jakpak si představuješ, že "zamkneš vůz" který bude mít třeba závadu na podvozku?
To je velice subjektivní náhlad. Já mám zase rád maďarské Bmz kvůli interieru. A až kromě sezení po 4 mě nenabízí vůz ÖBB žádný jiný rozdíl, ani ta koženka na mě nedělá dojem, mám raději látkový potah. Takže to vychvalování do nebes je pouze individuální. Každému se líbí něco. Pojezd a klidný chod jsem zažil u většiny vozů řady Xmz, takže nevím v čem je tak výrazně lepší.
A jakpak si představuješ, že "zamkneš vůz" který bude mít třeba závadu na podvozku?
To je velice subjektivní náhlad. Já mám zase rád maďarské Bmz kvůli interieru. A až kromě sezení po 4 mě nenabízí vůz ÖBB žádný jiný rozdíl, ani ta koženka na mě nedělá dojem, mám raději látkový potah. Takže to vychvalování do nebes je pouze individuální. Každému se líbí něco. Pojezd a klidný chod jsem zažil u většiny vozů řady Xmz, takže nevím v čem je tak výrazně lepší.
03.05.2012 (13:45)
Jugy: jen blázen by kupoval vlaky na výkony, co ještě nemá přiklepnuty. Souhlasím. Ale už bych si nepřipadal jako takový blázen, když za (údajně) výhodnou cenu nakoupím nové vozy v situaci, kdy na mnoho dálkových relací nasazuji vozy co už jsou morálně opravdu mimo (koženková B), moje nejnovější dálkové vozy (Bmz) už začínají také vypadat všelijak, ale jsem rád že mi ještě nějaké zbydou na Alexův spěšňák do Mnichova, modlím se aby mi ve Vídni nadále trpěli Bmee, za celou dálkovku přes Lideč musím platit Slovákům a přes Čadcu mě asi brzy čeká totéž.
S těmi Větrušemi a Krušnohory jsem to nemyslel tak, že chci do Hněvic přijet Railjetem. Ale pokud se do těch VŘ budou chtít ČD přihlásit, co nabídnou? Přeplyšované B už asi nebudou stačit, jiné vozy musím odněkud vzít a zrovna mě nenapadá, kde by jich bylo na rozdávání.
S těmi Větrušemi a Krušnohory jsem to nemyslel tak, že chci do Hněvic přijet Railjetem. Ale pokud se do těch VŘ budou chtít ČD přihlásit, co nabídnou? Přeplyšované B už asi nebudou stačit, jiné vozy musím odněkud vzít a zrovna mě nenapadá, kde by jich bylo na rozdávání.
03.05.2012 (13:15)
infected.bass: neblázněte, pokud aspoń čast RJ nasadíte někam kde nejsou garantované tak nepotřebujete nechávat několik celých souprav stát v rezervě... když dojde k nějakému úbytku provozuschopných kusů tak je částečně stáhnete z těch negarantovaných výkonů (a tam za ně nasadíte víceméně cokoliv co bude kapacitou odpovídat).
Když bude mít některá souprava závadu tak v naprosté většině případů není třeba ji vyřazovat (pokud závada nebrání samotné jízdě) ale pouze se "zamkne" příslušný vůz.
Dále to vůbec není tak hrozné s tou nevhodností na nše podmínky, je fakt že je třeba najít takové místo kde nebude mít hrubě nadbytečnou kapacitu, ale jde to celkem použít, přidávat kapacitu pak vůbec není problém, dokonce by si to ČD mohly objednat na straně k lokomotivě s přechodem a návalky a přidávat k tomu další vagony ze dne na den...
A k tomu plivání na "ojetiny" - jak tu kdosi říkal, řekněte mi které jiné vozy v ČR jsou lepší? Mají některé jiné klimču, velice příjemné vnitřní vybavení a uspořádání, krásný chod bez houpání, rázů a hluku, rychlost 200 atd.? Že se jim některé mz-ty ČD vyrovnají technicky, přitom jsou mírně mladší? Hm, ale vnitřní vybavení a uspořádání lepší nemají, to ani náhodu... Když se nebudeme přít o maličkostech tak řekněme že je tu NĚKOLIK vozů které jsou zhruba na stejné úrovni, a žádný lepší... a vo tom to je. Mě jako cestujícího čerta starého zajímá že se jim to za 20 let (možná!) rozsype...
Když bude mít některá souprava závadu tak v naprosté většině případů není třeba ji vyřazovat (pokud závada nebrání samotné jízdě) ale pouze se "zamkne" příslušný vůz.
Dále to vůbec není tak hrozné s tou nevhodností na nše podmínky, je fakt že je třeba najít takové místo kde nebude mít hrubě nadbytečnou kapacitu, ale jde to celkem použít, přidávat kapacitu pak vůbec není problém, dokonce by si to ČD mohly objednat na straně k lokomotivě s přechodem a návalky a přidávat k tomu další vagony ze dne na den...
A k tomu plivání na "ojetiny" - jak tu kdosi říkal, řekněte mi které jiné vozy v ČR jsou lepší? Mají některé jiné klimču, velice příjemné vnitřní vybavení a uspořádání, krásný chod bez houpání, rázů a hluku, rychlost 200 atd.? Že se jim některé mz-ty ČD vyrovnají technicky, přitom jsou mírně mladší? Hm, ale vnitřní vybavení a uspořádání lepší nemají, to ani náhodu... Když se nebudeme přít o maličkostech tak řekněme že je tu NĚKOLIK vozů které jsou zhruba na stejné úrovni, a žádný lepší... a vo tom to je. Mě jako cestujícího čerta starého zajímá že se jim to za 20 let (možná!) rozsype...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










