Praha — Anabáze kolem nákupu jednotek Siemens Viaggio Comfort, o nichž se hojně diskutuje mezi odbornou i laickou veřejností již přes dva roky, stále není u konce. Nedávno se sice objevila informace, že České dráhy odstupují od nákupu všech patnácti souprav Viaggio Comfort, kde 8 osmivozových bylo určeno pro provoz z Prahy do Hamburku a 7 sedmivozových pak z Prahy směrem na Vídeň; včera však vše upřesnil v pořadu Impulsy Václava Moravce samotný generální ředitel Českých drah Petr Žaluda.
Důvodem k odstoupení měla být jednak potřeba Českých drah získat potřebné finanční prostředky pro nákup nových vozidel pro připravované tendry Ministerstva dopravy na vnitrostátní dálkovou dopravu, druhým důvodem mělo být odmítnutí nasazení těchto jednotek německými dráhami pro linku do Hamburku. Petr Žaluda vysvětluje: „Německé dráhy se rozhodly pro jinou, já bych řekl, lowcostovou variantu, to znamená, nechtěly tyto kvalitní vlaky, rozhodly se pro lowcostovou variantu a my toto rozhodnutí akceptujeme, i když si myslím, že ten potenciál na té trati byl obrovský.“ Na dotaz Václava Moravce, jestli nebude hlavním důvodem i snaha německých DB o proniknutí na český trh, Petr Žaluda dodává: „V odborné veřejnosti se samozřejmě říká, že to může být asi role trojského koně, kterou německé dráhy už použily v jiných zemích. To znamená, začnou spolupracovat s menším lokálním dopravcem a tak se prostřednictvím spolupráce na ten trh dostanou. Ale říkám, mohou to být spekulace. Uvidíme, co přinese budoucnost.“
Vzhledem k plánovanému rozlomení vozebního ramena Berlín – Praha – Vídeň v Praze se pak logicky naskytla otázka, jestli by nestačilo pořídit soupravy Viaggio Comfort jen pro jižní trasu. Jak Petr Žaluda potvrdil, po rozhodnutí DB se Českým drahám ozvali zástupci ÖBB, že mají velký zájem na tom, aby byly tyto soupravy na této větvi provozovány. V současnosti se tak projednává možnost pořízení pěti souprav, které by jezdily spolu s 5 soupravami ÖBB v dvouhodinovém taktu na trase Praha – Vídeň (– Graz). Na dalším postupu se mají zástupci ČD, ÖBB a Siemensu dohodnout do konce června. České dráhy by se koupí těchto souprav navíc vypořádaly s nárůstem cestujících mezi Prahou a Brnem, který bude ještě umocněn rekonstrukcí dálnice D1, a zároveň se lépe připravily na nástup konkurence, která se chystá i na tuto trasu.
Zdroj: Rádio Impuls

To sice ano, ale je tam hodinový takt expresů a EC..
Např. v tuto chvíli můžete jet Hungarií(XMZ MÁV) nebo R Špilberk(A, B, BDs, Bd). Výběr je na cestujícím :-)
Mně nešlo o cesty Praha - Brno, tam by R využil jen masochista nebo ultrašotouš. :-) Jednalo se mi o stanice za ČT - Svitavy, Letovice, Skalice/Svit., Blansko. Tam jsou tyto R jediným přímým železničním spojením s Prahou...
Řekl bych, že hlavním problémem je setrvačnost kaštaního myšlení. Prostě mají zafixováno, že kategorie rychlík znamená rychlé dálkové spojení, přestože se čím dál více přesunuje do kategorie rychlejší regionálky. Pak se mohou divit, že jsou takové rozdíly ve vagónech na R vs. IC/EC.
Např. v tuto chvíli můžete jet Hungarií(XMZ MÁV) nebo R Špilberk(A, B, BDs, Bd). Výběr je na cestujícím :-)
A jak to, že LE přichází se zbrusu novými jednotkami, a to ve vnitrostátní relaci? :-)
Já s dovolením počkám, až Leo začne jezdit, pak teprve budu hodnotit, jak se mu povede. Je klidně možné, že objevil ekonomickou niku, o které nikdo z nás, ani ČD, ani Jančura nevěděli :-)
Třída 1+ má, pokud se nepletu pouze asi 6 míst, tudíž tržbami z ní to asi "nevytrhne".
To měl i railjet ÖBB (Premium Class), jenže to jezdilo chronicky prázdné, a tak ji ÖBB přestavěly na nižší třídu s více levnějšími sedadly, po kterých ale byla větší poptávka.
Mně osobně vozy B vadí velice, jedu jimi jen s největším sebezapřením, to už raději autem. A to jsem vlakofanda! :-) A co teprve "běžní" :-) cestující, kteří berou vlak čistě jen jako dopravní prostředek..
Béčko jsem udával jen jako extrémní příklad :-) Stojím si však za tím, že Běžný Franta Cestující rozhodně nepozná rozdíl mezi novým vagónem a rekonstruovaným vagónem ÖBB/SBB ze 70. let (=aktuální Jančurův nákup), a pokud ten druhý bude levnější, tak je Frantova volba jasná.
M@ra
Vogtland-Express a Interconnex už nějaký ten pátek jezdí za svůj vlastní tarif, a zatím nevím o tom, že by jim DB poslala balíček s uřízlým prstem :-)
Moje máma jezdí cca 2 x měsíčně s prvně jmenovanými z Prahy na Moravu. Vždycky je z cesty nešťastná a vždycky se mě ptá, kdy už na těch vlacích bude jezdit něco lepšího. Toť jeden názor "obyčejné" cestující... :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











