Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.
VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.
Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.
Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):
| Praha hl.n. | Pardubice hl.n. | Brno hl.n. | |
| Praha hl.n. | --- | 169,– (149,–) | 399,– (349,–) |
| Pardubice hl.n. | 169,– (149,–) | --- | 269,– (239,–) |
| Brno hl.n. | 399,– (349,–) | 269,– (239,–) | --- |
Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:
| Praha hl.n. | Pardubice hl.n. | Brno hl.n. | |
| Praha hl.n. | --- | 89,– (69,–) | 189,– (159,–) |
| Pardubice hl.n. | 89,– (69,–) | --- | 119,– (99,–) |
| Brno hl.n. | 189,– (159,–) | 119,– (99,–) | --- |
Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy

Ctvrtletni tratovka stoji zhruba 100 korun za kilometr. V superidealnim pripade se za kvartal da udelat 1000 jizd na jednu (troj)jizdenku.
"Tratovka" na 1/4 do Prahy vyjde na neco malo pod 30 tisic. Kdyby byla cena 190 korun, tak to chce asi 150 jizd, tzn. aspon jednou tam a zpatky. Vzhledem k tomu, ze jedna cesta trva asi tri hodiny, tak za den je realne to ujet dvakrat az dvaapulkrat. Potud dobry, klicovy by bylo, kolik lidi pojede s jednim "vedoucim" - pri pomeru 1:1 si to na sebe asi nevydela:)
PS. Od příštího týdne by měli cestující Vlaktour dostávat denní tisk.
Nicméně čekal bych, že jestli se jim to dostatečně rozjede, tak se jim pak vyplatěj In100 a In100 Bussiness. Ale asi je blbost si to kupovat hned na začátku, když se ještě tak moc neví, jak to pojede nebo nepojede :-)
A co ČD, tvářil se někdo nějak?
Proč na expresech Praha - Brno jezdí ampz s cca pěti lidmi, když např. ve stejnou dobu jede na Ostravu narvané apee?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











