..: Bude VLAKtour první virtuální železniční dopravce v ČR? :..

Logo společnosti VLAKTour, foto: VLAKtour Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.

VLAKtour stevardka, foto: VLAKtour VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.

Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.

Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 169,– (149,–) 399,– (349,–)
Pardubice hl.n. 169,– (149,–) --- 269,– (239,–)
Brno hl.n. 399,– (349,–) 269,– (239,–) ---

Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 89,– (69,–) 189,– (159,–)
Pardubice hl.n. 89,– (69,–) --- 119,– (99,–)
Brno hl.n. 189,– (159,–) 119,– (99,–) ---

Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy


Aleš Petrovský | 22.6.2012 (21:17)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
29.06.2012 (0:52)  
Jako fakt by mne zajimalo, jestli je tohle business projekt nebo nejakej podvod, kterej ani nedokazu pochopit:-)

Ctvrtletni tratovka stoji zhruba 100 korun za kilometr. V superidealnim pripade se za kvartal da udelat 1000 jizd na jednu (troj)jizdenku.
"Tratovka" na 1/4 do Prahy vyjde na neco malo pod 30 tisic. Kdyby byla cena 190 korun, tak to chce asi 150 jizd, tzn. aspon jednou tam a zpatky. Vzhledem k tomu, ze jedna cesta trva asi tri hodiny, tak za den je realne to ujet dvakrat az dvaapulkrat. Potud dobry, klicovy by bylo, kolik lidi pojede s jednim "vedoucim" - pri pomeru 1:1 si to na sebe asi nevydela:)
Registrierter Benutzer Kakov 
28.06.2012 (8:45)  
mojva: připojuji se s díky za report ;-)
Registrierter Benutzer nojva  mail  
28.06.2012 (8:05)  
R.U.R.: Když přišla průvodčí tak jsem ji chtěl něco vysvětlovat, koukala na mě nevěřícně, tak jsem ji poslal dozadu za stewardem, on jí to pak nějak vysvětlil... Jak říkám, včera jsem byl s Vlaktour zatím jedinej v EC74. Až se to trochu rozjede, už budou průvodčí vědět co znamenaj ty zelený papírky, ty si pak spočítaj a budou chtít vidět určitej počet lístků od zeleného pána.
PS. Od příštího týdne by měli cestující Vlaktour dostávat denní tisk.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
28.06.2012 (0:20)  
nojva: Zajímavé zajímavé, díky za report :-) Stewardi se teda vyměňujou v půlce cesty? To je docela divoký :-) Je fakt, že takhle něco ušetřej na těch traťovejch, nicméně pak je každá mimořádnost rozhodí...
Nicméně čekal bych, že jestli se jim to dostatečně rozjede, tak se jim pak vyplatěj In100 a In100 Bussiness. Ale asi je blbost si to kupovat hned na začátku, když se ještě tak moc neví, jak to pojede nebo nepojede :-)
A co ČD, tvářil se někdo nějak?
Registrierter Benutzer nojva  mail  
27.06.2012 (22:48)  
Report z dnešní cesty VlakTour EC74 z Brna do Prahy. Když už jsem byl trochu nervózní, steward se objevil na peróně 5 minut před odjezdem (tak to má fungovat, předtím je ještě 10 minut ve vestibule a můžete si u něj zakoupit lístek, když má zelenou čepici je jízdné akční, když černou tak standartní), zkontrolval si rezervační číslo na tabletu a nastoupili jsme.. trochu mě překvapilo že nevěděl pravidelné řazení, že je 1.třída vzadu. Měl traťové jízdenky na úseky Brno-MuN a MuN-Pce, měli si mě předat v Pardubicích stewardi mezi sebou, ale kvůli dnešním mimořádnostem nestihli obrat, tak jako nouzové řešení jsem dostal 250Kč na nákup jízdenky 1.třídy u průvodčí na úsek Pce-Praha. v Praze na mě čekal asi sám majitel s omluvou a odevzdal jsem mu ten koupenej lístek... Dnes jsem byl první cestující toho stewarda, který pendluje Brno-Pce.
Registrierter Benutzer M 
27.06.2012 (9:01)  
Barney - muj tip bude, ze to bude tim, ze CD nemaji k dispozici dost (no, spis skoro zadne) AB "mz" vagonu. Resp. na to Brno by to mozna nemuselo byt ani pul-na-pul...
Registrierter Benutzer M 
27.06.2012 (8:59)  
tsi - velmi zajimave... Cili zhruba tak nejak jak jsem psal o tom stavajicim a teoreticky cilovem (ktery ale zda se nikdy cilem nebyl) stavu
26.06.2012 (21:17)  
Barney Stinson: protože ČD...
26.06.2012 (20:51)  
Ještě teď budu trochu OT, ale něco by mě zajímalo...
Proč na expresech Praha - Brno jezdí ampz s cca pěti lidmi, když např. ve stejnou dobu jede na Ostravu narvané apee?
26.06.2012 (20:49)  
Jak tady někdo psal o IN100 a místenkách, tak ty jsou k IN100 na eshopu zdarma ;) Každopádně dost zajímavá nabídka, celkem mě zajímá, co se stane, kdyby se to rozjelo ve velkým - přece jenom Praha-Brno jedničkou za 159(189) :)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko