Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.
VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.
Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.
Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):
| Praha hl.n. | Pardubice hl.n. | Brno hl.n. | |
| Praha hl.n. | --- | 169,– (149,–) | 399,– (349,–) |
| Pardubice hl.n. | 169,– (149,–) | --- | 269,– (239,–) |
| Brno hl.n. | 399,– (349,–) | 269,– (239,–) | --- |
Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:
| Praha hl.n. | Pardubice hl.n. | Brno hl.n. | |
| Praha hl.n. | --- | 89,– (69,–) | 189,– (159,–) |
| Pardubice hl.n. | 89,– (69,–) | --- | 119,– (99,–) |
| Brno hl.n. | 189,– (159,–) | 119,– (99,–) | --- |
Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy

lbc: to není o velikosti sídla, Liberec má holt smůlu, že přes něj nevede žádný tzv. koridor. Však i do "děr" typu Cheb nebo Břeclav se trať opravila.
Naši politici jsou obrazem národa - většinou omezenci a autofilové. Nebýt toho, že nás okolní země donutily (a to ještě před vstupem do EU) něco dělat s tratěmi v trasách koridorů, nevylepšovaly by se ani tratě do toho Brna a Ostravy.
To máte asi bohužel smutnou pravdu pane turisto.
Ale všímáte si jako já, že ta modernizace tratí smysl má.
Ve směru z Prahy na Ostravu se ten počet cestujících rozhodně zvýšil. A já jsem to očekával ještě před modernizací. Jaký ten čas byl dříve a jaký jen dnes? Je to velký rozdíl. A nyní cestují železnicí i lidi ,co by dříve nad nějakou železnicí jen zamávali rukou. Přeci ti nepojedu sto let v tomhle křápu. Jsi magor?
Obecně
Nedávno jsem viděl na videu Zbyňka Meruňku, co uvádí s dalšími kolegy automobilový magazín. A udělali schválně test. Zbyněk jel metrem a vlakem a jeho kolega jel autem. Oba jeli z Prahy do Ostravy a zpět. A Zbyněk říkal jasně, že vlakem je cesta logicky rychlejší, že je to dostatečně pohodlné, že je navíc odpočatý a že v klidu bez nervů si došel na záchod a ještě jsi šel něco dát do jídeláku. Následně zavolal kolegovi, kde je zrovna na dálnici. A pak mu ještě vtipně popřál pevné nervy.
Ta železnice je tu proboha pro lidi a nikoliv pro papaláše co nad tím budou vždy ohrnovat nos a vozit si tu svou velkou prdel přežranou vždy ve velkém bouráku. A ještě o tom budou rozhodovat za naše daně a navíc proti zájmům a potřebám cestujícího. Protože hlavně papalášům vyhovuje, si tu prdel v tom bouráku vozit. Protože by se ani do vlaku možná na sedalo nevešli. Ta železnice je součástí veřejné dopravy proboha. Tedy dopravní obslužnosti a služeb pro cestujícího v jakémkoliv okrese v tomto státě. Tím vlakem poberu více cestujích než nějakým podělaným busem i kdybych poslal 4 za sebou. A když pošlu více vlaků za sebou ,tak se můžete jít s busem vycpat definitivně do muzea. V tom vlaku si také dojdu s klidem na záchod a nemusím jako v autobuse mít z toho hemeroidy, jestli můžu jít a nebo nemůžu. A je jedno jestli to je 351 km nebo jen zhruba do 120-130 km. A co se týče hustoty automobilové dopravy v centrech měst, ta je velmi často silná a je to zasekané. Co si budeme nalhávat. A bude to jen horší. Rychlá železniční trať má smysl mezi většími městy, ale také i mezi městem se 100 000 obyvateli. Nebo abych se vyjádřil přesně přes 220 tisíc obyvatel v okresu Liberec a Jablonec n N.a okolí. A je úplně jedno, jestli se to město nachází třeba i jakýmkoliv směrem od Prahy a je za ,,kopcem´´. A nevede tam žádný podělaný koridor. Co by proboha měli říkat rakušani, švýcaři nebo i jiný státy na své Alpy. Nebo i jen na hornaté pohoří. Bojím, bojím, je tam proboha kopec, tam nemůžeme nikdy trasovat alespoň dá se říci zmodernizovanou trať či rychlejší železniční trať. To je srašně složité, to nejde. S tímhle myšlením by tam neměli v těchto státech skoro vůbec žádnou železnici poblíž některých i menších pohoří. Vždyť ty argumenty proč už dávno nevede pořádná trať z Prahy do Liberce je naprosto od těch lidí co o tom rozhodují směšná. Furt trapné výmluvy. A furt jen sliby před zvolením do fukcí. A pak ticho po pěšině. Z Prahy do Turnova je to dá se řící nepatrně stoupající rovina. A pak menší kopce poblíž Ještědského hřebenu. A ty kreténi z toho dělají hned Alpy. Že je to strašně složitý a náročný. Přitom student z dopravní fakulty spočítal jasně nejen kolik by to stálo. A moc to zase nebylo, to jsou akorát keci, ale také vypočítal čas a ten mu vyšel Praha Liberec 01:10 u rychlíku s asi 2-3 zastávkami. Jasně přes Lysou, Mladou Boleslav atd. Nemusí do Liberce procházet žádný koridor ,to je ultrahovadina!
Kdo vymslel tuhle utrahovadinu? Že do Liberce musí procházet nějaký koridor? To je zase chabý argument. Prochází snad Libercem autobusový koridor? Že o tom nevím? A kvůli tomu snad si Jančura řekl ,že nebude jezdit s autobusem z Prahy do Liberce? Nebo tam nebude jezdit, protože kopec kolem Sychrova a kolem Rádla je moc průdký? Směšné! Jančura tu pendluje autobusy mezi Prahou a Libercem a na nějaký koridor a kopce kašle. A má plno. A počet lidí nedokáže dodnes uspokojit. Takže to není o koridoru pánové, ale o myšlení určitých lidí na místech, kde mohou o tom rozhodovat v prospěch občanů a nebo v neprospěch občanů. A můžeme klidně začít tím, že valivý odpor kola po kolejnici v porovnání s valivým odporem pneumatiky po silnici je menší. Nebo se snad domnívají, že alternativní pohony se nedají aplikovat i na železnici. Nebo že železniční vozidla se neubírají vývojem a úsporou paliva či energie? V tomhle státě budeme pořád 100 let za opicemi.
Tak ať se potom nejmenovaní či vysoce postavení ,,vysokoškoláci´´ či starostové jednotlivých měst na ty řeči v medíích a na zviditelňování svého ega vykašlou. Že prý Středočeský kraj a Liberecký kraj podnikají velké úsílí při práci, aby v brzké dohledné době se začala modernizovat trať z Prahy do Liberce. Když to není opět pravda a jejich kroky mají dá se říci opět nulový účinek.
To už je poněkolikáté co o tom básní a opět kde nic tu nic.
Jediné co je zatím jisté je to, že se bude optimalizovat úsek trati Praha Lysá n L. místy na 140 km h.
To je ten podstatný rozdíl a výhody například železnice před silnicí.
A kdyby pak motoristé navrhovali, aby se ještě urychlil provoz po dálnici z Prahy na Liberec, tak bych jim vzkázal. Je tu kvalitní, rychlá a dostačující dálnice, je tu rychlá železniční trať, tak si vyberte. Dál už se další peníze vyhazovat nebudou.
Naši politici jsou obrazem národa - většinou omezenci a autofilové. Nebýt toho, že nás okolní země donutily (a to ještě před vstupem do EU) něco dělat s tratěmi v trasách koridorů, nevylepšovaly by se ani tratě do toho Brna a Ostravy.
Jonáši to nepokládám za argument až budete mít 500 tisíc obyvatel tak se dočkáte. Počet 500 tisíc obyvatel má tak akorát Brno a aglomerace Ostrava a jeho okolí. Jinak v ČR žádné město, aglomerace to nemá. A modernizují se jejich směrem tratě také. Kdyby jste raději napsal, že se nechce z politické vůle, z vůle nadřazené nějakého uskupení lidí. Protože ti kdo o tom rozhodují a mohli by to změnit se jim nechce, protože oni si vozí prdel vždy v bouráku a mají to tím pádem u zadních půlek. A mají to ještě někteří královsky placené z našich danní. To by jsme byli na cestě, která říká z části pravdu.
Další důvod by byl ty peníze.
Já jsem se nedávno díval na mapu ČR, kam se za nějakou dobu zanesou data na územní plánování dálnice. A je s podivem, že když má nějakým směrem procházet dálnice , má většinou/vždy příznivé navržené poloměry své trasy. A to podstatné, že tyto poloměry své trasy má i když prochází pohořími.
Takže když je to dálnice jde zdá se téměř vše a peníze na to jsou, ale když tam má procházet železnice, která je navíc ekologičtější a i při výstavbě kolikrát levnější než dálnice, tak najednou se bude hledat 1000 výmluv, proč to či ono nejde, jen abych se mohli stavět dál raději ty dálnice. Protože ,,já kdo o tom rozhoduji si přece raději vozím ty své půlky v autě a ostatní mě polibte z.a.d.n.i.c.i., protože já vám na nějakou železnici kašlu.´´I když o tom také rozhoduji. To bude spíše ta skutečná pravda ne? Akorát že se to zde v ČR nikde nepíše, že tyto rozhodnutí ovládá ,,silniční lobby´´ a na ně napojené vlivné osoby.
Z Prahy do Liberce jezdí hodně lidí autobusem a poptávka není ani omylem zaplněna. Vím o tom, protože tu bydlím. Stejně jako znám 036 apd. Kdyby ta železnice tímto směrem byla moderní, bavím se nyní o čase třeba 1:10 centrum-cetrum, protože ten čas nabídnout autobus centum-centrum nemůže, tak ty lidi by do toho vlaku přešli raději. Holt se nechce a určití lidi na to s.e.r.o.u. Tak holt ta železnice v Liberci bude dál strácet tímto rozhodnutím a přístupem čím dál více zákazníku a půjde pomalu ale jistě do kopru. Asi je to politická vůle, aby se železnice v tomto kraji a nebo ve směru například na Prahu ubírala tímto směrem.
Dík za vysvětlení.
Já bych také něco rád napsal. A budu se vyjadřovat hned k věci. Služby jsou sice zajímavé, ale vyplatí se hlavně tam, kde železnice nabízí rychlou trať, zajímavé časy a konfortní železniční dopravu. Tedy může nabídnout k zajímavému času doplňující služby takové, které ten dosažený čas vnitřní spokojenost zákazníka ještě umocní. Služby nám ale železniční tratě v ČR neurychlí. Nezlob te se na mě, ale cestovat vlakem z Liberce do Prahy v dnešní době za dobu 2:40 je fakt už nepochopitelné. Cestovat mezi většími městy na železničních tratích ve stavu z 19 století a s traťovou rychlosti odpovídající také 19 století, je čím dál tím více už skutečně trapné. Jsem z Libereckého kraje a už bych také rád uvítal nějakou zásadní změnu. A nikoliv furt nějaký výmluvy a sliby a kde nic tu nic. Kdy už konečně bude mít Liberec také důstojnou a rychlou železniční dopravu. A tomu odpovídající modernizovanou trať alespoň místy do 140-160 km h třeba ve směru na Prahu. Bude to ještě vůbec v této polovině století?
Už nyní se s Pinďou nebo poté s Leošem dostanu z Ostravy do Prahy za téměř stejný čas jako vlakem z Pardubic do Liberce.
Už nyní se dostanu vlakem z Olomouce do Prahy rychleji, než vlakem s Prahy do Liberce. Liberec je muzeum železničních tratí a zde zkratka CD vystihuje: ,,Čekej´´ možná za 100 let do cílové stanice při současných traťových rychlostech dojedeš´´ , pokud tě z toho neklepne pepka nebo nedostaneš z čekání infarkt.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











