..: Bude VLAKtour první virtuální železniční dopravce v ČR? :..

Logo společnosti VLAKTour, foto: VLAKtour Brno — U poskytovatelů hlasových služeb jsme si již dávno zvykli na pojem virtuální operátor. Nyní zřejmě nastává čas, kdy si začneme zvykat i na spojení virtuální dopravce. Pro cestu z Prahy do Brna může potenciální cestující mimo individuální dopravy využít v současnosti také vlaky Českých drah, nebo autobusy mnoha dopravních společností. Od 27. června zde ale začíná působit další, tentokrát zelený dopravce. Vlastně ne tak docela. Ve skutečnosti bude cestovat vlakem ČD, ale pod hlavičkou cestovní agentury VLAKtour, která chce na českých kolejích působit jako jakýsi virtuální dopravce. Možná si říkáte, proč by si České dráhy měly snižovat kapacitu svých vozů první třídy a nabízet podobným agenturám speciální podmínky. Opět je vše jinak, než se na první pohled zdá: „České dráhy nemají uzavřenou žádnou dohodu se společností VLAKtour…,“ odpovídá na náš dotaz Radek Joklík, tiskový mluvčí Českých drah. Je tedy zřejmé, že VLAKtour bude své klienty dopravovat na klasicky zakoupené jízdenky ČD (traťové, IN100 pro firmy…), stejně jako své stevardky, které se o klienty společnosti budou ve vlacích starat.

VLAKtour stevardka, foto: VLAKtour VLAKtour bude zpočátku nabízet pouze dopravu cestujících v první třídě na trase Praha hl.n. - Pardubice hl.n. - Brno hl.n. a zpět. Tuto trasu bude nabízet ve dvou cenových úrovních jako běžnou a akční cenu, přičemž obě cenové kategorie mohou být ještě sníženy při využívání elektronické peněženky. Zakoupit jízdenku lze přes internet do spojů EC a Ex na zmíněné trase v hodinovém intervalu s odjezdem v XX.42 z Prahy, nebo v XX.40 z Brna (včetně rychlíku František Křižík s odjezdem v 4.31 z Brna). Cílem společnosti by mělo být zajištění komplexních služeb pro své klienty zejména z řad firem a jejich zaměstnanců, jako odvoz autem k nádraží, samotnou cestu vlakem a také například zajištění ubytování v cílové destinaci či doprovodný program (výlety, zábava…). Společnost taktéž cílí na stálé zákazníky a na následné rovnoměrné obsazení spojů svými klienty, kdy by v jednom spoji mělo být maximálně dvacet zákazníků VLAKtour. „Vlaková doprava prostřednictvím naší cestovní agentury funguje jako jakýsi ‚vlakový charter‘…,“ konstatuje za VLAKtour Miloš Hierman. Společnost VLAKtour již spustila i svojí webovou prezentaci a profil na sociální síti Facebook.

Vzhledem k neexistenci dohody mezi agenturou a Českými drahami bude zajímavé sledovat další vývoj této aktivity a postoj Českých drah. Agentura totiž chce využívat stejné metody, jako tzv. šedí virtuální operátoři u hlasových služeb. V tomto případě by šlo zřejmě o nákup přenosných časových dokladů a jejich následné "pronajímání" cestujícím využívajících jejich služeb.

Ceny běžného jízdného (v závorce při použití EP):

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 169,– (149,–) 399,– (349,–)
Pardubice hl.n. 169,– (149,–) --- 269,– (239,–)
Brno hl.n. 399,– (349,–) 269,– (239,–) ---

Ceny akčního jízdného (v závorce při použití EP), počet omezen:

  Praha hl.n. Pardubice hl.n. Brno hl.n.
Praha hl.n. --- 89,– (69,–) 189,– (159,–)
Pardubice hl.n. 89,– (69,–) --- 119,– (99,–)
Brno hl.n. 189,– (159,–) 119,– (99,–) ---

Zdroje: Jízdní řád společnosti VLAKtour, VLAKtour, České dráhy


Aleš Petrovský | 22.6.2012 (21:17)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tsi 
26.06.2012 (15:49)  
Majitelem firmy za VLAKTour je nejaky Miloš Hierman.
Jeho reference nejsou vubec seriozni, viz. http://podvodnefirmy.cz/podvod-jmenem-fairlook/
Registrierter Benutzer José 
26.06.2012 (12:13)  
Karel: V posledních 15 dnech jsem shodou okolností jezdil z Prahy do Brna, Plzně, Ústí a Děčína plus nějaké ty lokálky a pražský SBahn, takže zážitky jsou celkem čerstvé. Možná to byla smůla, ale skoro pokaždé bylo něco :)
Registrierter Benutzer Kakov 
26.06.2012 (7:23)  
José:

a kdy jste naposled služeb ČD využil?

např. dnes už smí nabídnout, dokonce mě už to jejich nabízení vyloženě sere, když jedu služebně musím jet na obyčejné jízdné (požadavek naší účetní), a vždycky se musím dohadovat, že opravdu chci obyčejné jízdné a nic výhodnějšího
Registrierter Benutzer M 
25.06.2012 (22:34)  
Asi jezdim na te mensine koleji...
Registrierter Benutzer José 
25.06.2012 (22:01)  
wen: paralela dobrá, ale čd spíš připomínají restauraci, kde mimo jiné:

* lidé musí objednat nápoj a zvláštní polévku, potom je hlavní jídlo vyjde levněji než bez této kombinace, avšak tato informace by nebyla v menu uvedená, menu je jen na webových stránkách restaurace (číšník tuto možnost nabídnout nesmí)
* číšníci nekomunikují s kuchyní, na dotazy obvykle odpovídají, "nevím, to nikdo neví".
* personál restaurace neumí nastavit klimatizaci, pokud jim neporadí hosté, obvykle je tam zima nebo vedro
* pokud dojde surovina, postupně se hostům zvyšuje očekávaný čas jídla.. 5 minut, 10 minut.. nakonec se jídlo někdy ani neuvaří..

atd.. ;)

Logicky do této hospody by nikdo nechodil.. pokud by ovšem nebyla jediná ve městě. Možná by ale existovali průvodci, kteří by za nějaký bakšiš vodili hosty do této restaurace, a radili jim, jak si vybrat, aby se dobře najedli za rozumnou cenu.

Jakkoli je představa takové restaurace směšná, o to horší je realita na většině kolejí..

PS: souhlasím s názory pana lbc níže..
Registrierter Benutzer M 
25.06.2012 (16:17)  
Mne spis jako firma, ktera najde zakaznika, dopravi ho do te hospody, s hospodou domluvi objednavku i placeni a zakaznikovi zaridi vse, co potrebuje. To tedy ten "cilovy stav".
Ten stavajici stav (no a uprimne receno, celkem pochybuju, ze nejaky ten "cilovejsi" vubec existuje) je opravdu na urovni toho, co zde nekdo uz napsal - koupit si SONE a po navratu to jeste prodat dal nebo proste takovy princip.

Boj proti tomu? Kdyz se dva cizi lidi domluvi, ze pojedou spolu autem, vlakem nebo taxikem, tak to je taky nejak "ilegalni"? Ne...
Registrierter Benutzer wen 
25.06.2012 (15:48)  
Mně to připadá, jako kdybych provozoval restauraci a někdo do ní nasadil svoje číšníky :-)
Registrierter Benutzer danz  mail  
25.06.2012 (10:54)  
Pár krátkých komentářů:
1. Při čtení tohoto článku jsem se musel podívat do kalendáře, jaké že to máme vlastně datum.
2. Asi jsem konzervativní, ale prozatím mě taková nabídka guerilla firmy (rozuměj bez strategické spolupráce s ČD) nějak nepřesvědčuje.
3. Bez ohledu na 2. mě baví některé komentáře cestujících, kteří se bojí svého klídečku a aby snad v 1.tř. nejezdilo moc lidí. Místo aby se přemýšlelo, jak navýšit kapacitu (pokud teda vůbec bude třeba) a jak potenciálně zvýšené poptávky využít, tak se to rovnou sabotuje. To je takový hezký český (nepodnikatelský) přístup.
Registrierter Benutzer lbc 
25.06.2012 (9:57)  
Dobrý den
Ještě se dodatečně omlouvám za chyby v textu. Už se mě chtělo spát a na ten monitor už jsem skoro neviděl.
25.06.2012 (7:01)  
Vít Špinka
Myslím, že jste na to kápl. Zatímco u železnice se furt poukazuje na ekonomickou návratnost, tak dálnice se staví "kde si to kdo vyřve". Nevědomky jste vystihl antiekonomické a populistické uvažování většiny politiků.
Kdybych použil vaši logiku, tak za ty peníze, co stojí R52, byste mohl x let provozovat zdarma půlhodinový takt EC Brno-Vídeň plus RoLa terminály na obou koncích. O D3 nebo R35 nemluvě, to jsou ještě větší díry na peníze.

BTW Mikulováci sice řvou, ale naopak proti R52.
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko