..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from Česká republika (celá)


  1 ... 13 14 15 16 17 ... 21      Zpráv na stránku:   
29.09.2012 (11:53)  
stoupa

nikdo neříká, že nemá Brno rád. Ale Brno jako symbol světových veletrhů, světového průmyslu a závodů Mistrovství světa ... prostě neexistuje. Tím bylo zajímavé. Dnes už je to město soudů, služeb a vzdělání, nikoli výrobního průmyslu a těch světových privilegií. Rád nerád, je to pryč. Brno bylo bohaté, dnes bych řekl, že je chudé. Byznys? o ničem ... Projdi se po Bulváru, zvonící šaliny místo krásného centra, vím bylo to vždy ...

Já si vozební ramena představuji i dál jako je Budapešť, nebo Blava
Registered user stoupa  mail  
29.09.2012 (11:16)  
Sorry, mám Brno rád, vyrůstal jsem tam, trávil prázdniny a jistý čas i pracoval... Nemyslím, že jeho význam poklesl. Spíš se "střelí občas samo sebe do kolena" a ztrácí tak vnitrostátně body vůči mému srdci neblíznému Ostravsku, které jako aglomerace je i násobkem větší. Nicméně kvalitní přepravu Pra - Brno považuji z a velmi, velmi důležitou.

V době mládí mých dědečků (to fakt vládl Franta Pepa I), bylo Brno fakt "předměstí Vídně". Tím mělo v rámci monarchie opravdu quasi mezinárodní charakter. Přál bych Brnu, aby se k takovému ekonomickému, kulturnímu a společenskému postavení dokázalo vrátit. A přepravní produkt, jako D1 Expres (obousměrný, teda ráno i z Prahy) zam chybí, mnoho let chybí.
29.09.2012 (10:56)  
M

mohu srovnávat, ale záleží na kritériích ... ty jsme nespecfikovaly. V České republice je to druhé největší město, ale v Evropě? Nezlobte se. Nemám růžové Brýle ... pohybuji se mezi více městy, a když srovnám město okresní 25.000 lidí mezi to vložím Brno 380.000 lidí a nakonec dám Prahu s 1.250.000 obyvatel, to jak město žije v noci, bych dnes spíš přirovnal Brno k městu okresnímu než k městu hlavnímu. Je to vždy subjektivní pohled. Kdo odjel do Prahy z Brna, neznám že by se vracel ... každý tam zůstal, bere pěkné penízky a má se dobře ... a zase věřím, že z nějaké díry se zase stěhují lidi rádi do Brna, kteří chodí spát se slepicemi a tak Brno těžce upadá. Onehdá se tu přistěhovala mladá náplava od Třebíče se Škodou 100 a strašně se diví že jeho popelnici, která zabírá místo k parkování nechceme tu mít. (ona totiž jen tady stojí a nikdo s ní nejezdí)
Registered user M 
29.09.2012 (1:14)  
Ty mas dost. Co je v Mnichove? Jasne, taky vlastne vesnice, protoze jedina dve opravdu mesta v Nemecku jsou Berlin a Hamburg...

Ale kazde uskupeni lidi (a tim i mesto) ma svoje vsi, co maji nejaky komplex. Kazdej normalni Brnak na to mesto neda dopustit (ostatne stejne jako kdokoliv jiny na to svoje) a i normalni Nebrnak ho tezko muze oznacit za malomesto. Pokud tedy definice mesta nema vyfiltrovat v EU maximalne 10 kusu, co tuto podminku splni

Tri technicky
1) vetou "zadne velke statl" jsi chtel rict, ze centrum Brna je rozlohou male? Doted sla rec o mestech jako takovych, ne?
2) ta jakoze superhyperhantecova veta moc nedava smysl a nenapada mne, co tim chtel basnik rict, krome toho, ze chtel pouzit X slov za sebou
3) carka je v ni navic v kazdym pripade
28.09.2012 (23:50)  
Komín

V Českém měřítku je to největší vesnice v této zemi. Sláva tohoto města už dávno vyhasla. Na všech polích. Doby velkých veletrhů kam se sjížděli lidé z celého světa jsou nenávratně fuč, stejně jako dohořívající vášeň pro Brněnský automotodrom, kde se teda jede Mistrovství Světa amoleta na motorkách, ale už i Němci nejsou co byli a pivo s limo za 50,- už si nedají ... a mimo sezonu si můžete zajet kolečko za 70,-Kč ... :-) ... Co se tady děje? Přehrada plná sinic a jinak 3 plavecké stadiony ... které jedou a nejedou. Za čím mohou lidé přijet? Za krokodýlem pověšeným ve forhauzu a za ním zohlá věžička? Co zde budou obdivovat? Nové obchodní domy stejné jako všude jinde? Do Prahy jede každej. Má co nabídnout ... Jediný čím je Brno zajímavý je 50 vysokých škol různé a nerůzné úrovně i s vyučujícími kapacitami prostor škol základních, nebo i škol mateřských. Je tu jedna zajímavá vila a každoroční ohňostroje na prýglu. Pro Vídeňáky jsme Brýýnn pro Pražáky jsme poslední zatáčkou před vídní... To vše CO BYLO, už není ... už to nejde vrátit a už se nevrátí ... je to pryč ... tu všechnu slávu a ovace Brna odnésss čas ... Za posledních 20 let úpadku této soudní a zastupitelské výspy jsme propadli do zapomění, kdysi něčeho, ale co už dávno není.

Fakt
Registered user Komín  mail  
28.09.2012 (23:01)  
Ne, Brno maloměsto opravdu není, obzvláště v českém měřítku. Nicméně tomu názoru se nedivím, když někteří američané považují Evropu za město...
28.09.2012 (22:44)  
Martin Utajený:

Neříkám, že je to velkoměsto, ale nazývat ho maloměstem je přehnané.
A to říkám jako rodilý Pražák, dědičný to nepřítel Brňáků. :)

P.S. Brněnský hantec neovládám.
Registered user M 
28.09.2012 (22:42)  
Pri jizde autem Praha-Brno se usetri cas? Tak asi hodne zalezi, co clovek bude delat v tom vlaku, ne? Jasne, pokud mam auto s ridicem, tak je to vsechno jednodussi, byt teda D1 je problem i pro spolujezdce:)
28.09.2012 (21:53)  
Oberleutnant

a není ? nebo je to Tokio, New York? asi ne že ... Zrovna z něho píšu ... a moje trvalá adresa, patří mnoho desetiletí sem. Mohu si to dovolit, znám. Kdo zná, potrvdí. Žádné velké Štatl. Na Oltecu v pivecu, už čechrujó pasovou zrzku od kdejaké baldy přivandrovalé...

:-)
28.09.2012 (21:29)  
Brno je maloměsto? Pěkná provokace. :)
  1 ... 13 14 15 16 17 ... 21      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko