..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   
28.09.2012 (20:59)  
Turista:

Ti co cenu neřeší ... možná ani nepojedou z Brna do Prahy, ale třeba z Prahy do Berlína, protože nebudou z Brna. Brno je takový špatný typ. Je to maloměsto a z toho vyplývají některé maloměšťácké móresy, jako ukazovat se v Praze autem, jaký jsem borec, jak mě to jde a jaký mám kočeny jako ozdoby a že nejsem Buran, za kterého mě Praháci vesměs považují ...

Ti co to neplatí ... tak v tom máte pravdu ... jen s tím autem ... když už ho máte, zajímá Vás akorát datum kdy odešlete peníze za splátku úvěru ...

Já nevím ... možná tam mělo být 10* 2. třída a 2 poslední hospoda a třída první ... za 210,- určo každý skočí k Žaludovi a na Jančuru bude zapomínat, protože přijdete ráno a vždy vám řeknou ... počkejte ... jo pojedete za hodinu a půl a to možná a vedle vás bude sedět 3 metráková paní ... ale dostanete kafe zadara - tak s tím už jsem skončil ...
28.09.2012 (20:45)  
Martin Utajený:

z auta do vlaku je třeba přetáhnout tři typy lidí.

- ty, co cenu neřeší. Pak je i cena 495 Kč OK, protože to je pár stovek, za to se ve slušné restauraci skoro ani nenajíte, že jo. Ty je třeba lákat nikoliv na cenu, ale na služby, image luxusu, aby se nemuseli stydět, že jeli vlakem. Takový image má ale dnes jen Pendolíno a RegioJet. Nikoliv 1. třída ČD (tu nám popsal Tépichář 2).

- ty, co cenu řeší. A těm stačí třída druhá. Samozřejmě to musí být kulturní vůz a musí si být kam sednout. EC/Ex Brno-Praha kulturní jsou a místenka zdarma v eShopu taky je.

- ty, co cestu neplatí. Služebkáře, platí firma. Tam ale při kalkulaci pozor, že soukromé auto zaměstnance na služební cestě firmu nestojí jen benzín, ale benzín plus 3.80/km. Služebkáře nalákáte nejlépe na nějaký bonus v ceně jízdného, který tím pádem zkonzumují soukromě, ale na účet firmy (občerstvení, body do věrnostního programu).
28.09.2012 (20:24)  
babilon

omlouvám se, ale cena lístku z Brna do Prahy nebyla jak jsem uváděl 594,-Kč, ale 495,-Kč což považuji za stále hodně. Pokud platí přirážka 2. třídy 50% k třídě první, poté by lístek musel stát 315,-Kč, nikoli 495,- jak stojí dnes cesta z Brna do Prahy.

Pokud tyto vlaky mají nalákat už svým názvem D1 Express lidi, aby nejezdili autem a jeli vlakem, myšleno jako alternativa automobilové dopravy, nemůžete srovnávat hromadnédavové vagony 2. třídy, s klidem a komfortem automobilu. Tu najdete v třídě první. K ceně 495,-Kč připočítejte cenu lístku Brno - Brno hl.n. (20-27,-Kč) a Praha hl.n. - Praha(24-32,-Kč) a jste tam a zpět za 1.100,-Kč Což je cena srovnatelná s cenou jízdy autem a nejste svazováni hromadnou dopravou a hlavně ... hlavně ušetříte jízdou autem Váš ČAS. Myšleno třeba Brno-Líšeň - Praha-Zličín

Opět plichta

Důkaz: http://imageshack.us/a/img513/5181/scanjzdenkasoprahy.jpg

Vlak 11:40 Vindobona Brno - Praha
28.09.2012 (20:13)  
Jiří Kocurek: nevím přesně jakou konkurenci myslíte, ale předpokládám, že tu z pohledu zákazníka (tj. "pan Novák si může vybrat železničního dopravce, se kterým pojede").

Tak tuhle konkurenci stát nepřipouští, ale ani nezakazuje.
Na expresní lince Praha-Ostrava nevznikla konkurence proto, že by ji stát uměle zavedl, ale z jiného důvodu - dá se na tom vydělat. Protože je v této relaci silná poptávka, relativně dobrá trať a relativně špatné silniční spojení.
28.09.2012 (19:58)  
Tépichář 2: Perfektně jste popsal mimo jiné linku Brno - Ostrava a taktéž linku Brno - Olomouc. Na těchto linká ČD nemají konkurenci. A není to tím, že ČD by nabízely bezkonkurenční služby.
Spíš si troufám tvrdit, že stav takovýchto linek je daný tím, že na nich konkurenci stát (zatím) nepřipustil.

tarten: O rekonstrukci trati 220 samozřejmě vím, nicméně jde o poněkud větší akci, nikoliv samotnou výměnu 25Hz KO. :)
Těžko říct, zda dojde k výměně 25Hz na stávající trati z ČB do Veselí nad Lužnicí, aniž by tato byla jinak rekonstruována.
Registrierter Benutzer T.B. 
28.09.2012 (19:49)  
Arian, M > Vozy budou v Praze stát pouze první dva měsíce. Je to z důvodu, že by se musel předělat oběh ostatních vozů. Od prosince budou normálně zařazeny do oběhu a v Praze během dne stát rozhodně nebudou.
Registrierter Benutzer comar 
28.09.2012 (19:41)  
Tepicar2:
Na primestke doprave nejde bez dotaci vydelavat. Naopak na Praha-Brno nebo Praha-Ostrava to jde, proto zde muzou CD a RJ provozovat vlaky na vlastni riziko.
Pokud se vam nelibi situace na trati Praha-Kolin, tak si musite stezovat na krajskem urade. Dokud nebude krajsky urad jako objednavatel dopravy zajistovat a) dostatek financi a b) dostatecny tlak a kontrolu kvality, tak se nic nezmeni. Tim nechci rict, ze CD je v tom uplne nevinne, to vubec ne. Ale ke zlepseni to bude chtit nejaky tlak z venku.
28.09.2012 (19:36)  
Tépichář 2:

R910 je spoj objednaný ministerstvem. D1 Express spoj komerční.
Pokud vám vadí rozdíl mezi nimi, nenadávejte ČD, ale zeptejte se politiků, proč cpou koncept "privatizace zisků, socializace ztrát" i do železniční dopravy.
Je jasné, že když se z tržeb lukrativních linek teď platí wifi, stewardky, kafe či nové soupravy místo podílení se na nákladech linek ztrátových, a zároveň stát nemá moc peněz na dotace, musí to takto dopadnout.

Mimochodem, proč nemáte tu IN100 i vy? Nevyšlo by vás to o tolik dráž než teď. Možná byste i ušetřil, pokud občas jedete vlakem i jinam, než do práce.
28.09.2012 (19:08)  
Se zájmen jsem si přečetl tento článek. Nejsem odborník na oběhy ani na nic jiného, ale denně jsem nucen (díky přestěhování firmy v které pracuji již 22 let) dojíždět v relaci Kolín - Praha a zpět. Vůbec neuvažuji o dojíždění "elefanty" jízdní doba 70 min.... kdo si může dovolit trávit 5 x týdně cca 2,5 hodiny ve vlaku!!! Takže zbývá: ráno na "6" rychlík 910 (vůz 1 třídy - 4x 2 třída + pro rodiče s dětmi) obsluhuje aglomerace HB, GJ, ČÁ, KH, KO - kdo si nedovede představit jak to vypadá ať to zkusí....souboj o holý život (1.třída zazáclonkovaná noclehárna pro IN100 + nádražáky), tak je to i s vlaky po "koridoru" ostaně aglomerace jako PA, Přelouč atd mluví za vše a to cca do 10 hodin, zpět od cca 14:00 hod do pozdního večera to samé, pátky to ani nezmiňuji. Soukromí dopravci - nezájem!!! Spoje 4x do hodiny, ale počtem vozů jsme přibližně na úrovni roku 1990 (dvanáctivizové rychlíky) dnes 4x po 4 vozech. Kvalita vozů = B250 a horší popř. starší "rozvrkané" rekonstrukce (Ex + EC - tedy moravské a studentské vlaky nezmiňuji...to vůbec nemá cenu 2 min po přistavení - plné). Ve světlo tohoto mi ČD vnucují své bulletiny, cestujte vlakem atd.... A teď? Opět klimatizované vlaky pro vyvolené (víceméně studenty a notebooťáky). Takže Railjety, D1 Expressy, EC a EX - nezastavující....co dál? Není již ČD náhodou soukromá firma, zajišťuje stále dopravní obslužnost? Kdyby alespoň na každém vlaku těch plesnivých "B" jezdilo alespoň 10 jako dříve, abychom nemuseli za nekřesťanské jízdné stát na chodbičkách, či se po 8 okopávat v kupé....!!! Ale to ČD nezajímá...tak jen dál gratuluji k D1 Expressům myslím že kafíčko a noviny zdarma to bude OK :-) . Ale zde v banánistánu se není čemu divit.....
Registrierter Benutzer M 
28.09.2012 (17:32)  
Ty obehy jsou jiz zname? Pokud budou cely den stat, tak ano, je to spatne. S touto variantou jsem ale nepocital/nepocitam.
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko