Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.
Zatím pomaleji…
Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.
| Ex 546 | Ex 548 | Jízdní řád spojů D1 Express | Ex 557 | Ex 559 | ||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 6.15 | 7.15 | odj. | Brno hl.n. | příj. | 19.45 | 20.45 |
| 8.57 | 9.57 | příj. | Praha hl.n. | odj. | 17.03 | 18.03 |
Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.
Wi-Fi nejen v dálkové dopravě
Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.
Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.
Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.
Zdroj: ŽelPage, České dráhy

http://cs.wikipedia.org/wiki/Velkom%C4%9Bsto
no ... kdyby jste tam přidal nulu, ok ... ale velkoměsto se 100.000,- obyvatel?
Tak jste se tu PĚKNĚ vykydal ,že? Nikoho jsem neurážel jen konstatoval fakt, že Brno co bylo už dnes PROSTĚ není ... To je celé ... Zašlá sláva se nevrátí ... takže zpět na strom Pane Kocourek
Oficiálně je zatím město nad 100 000 obyvatel považováno za velkoměsto a to zřejmě nejen u nás.
Tyto směrnice je samozřejmě nutné neprodleně změnit, aby nebyly nadále v rozporu s Vaší Osvíceností! :)
Na trati 220 nebyl nahrazen ještě ani jediný kus KO 25Hz! Ono se totiž do úseku Soběslav - Nemanice ani nešáhlo. Tam, kde se kopalo a kope (od severu do Votic, Doubí-Tábor, ČB-Nemanice) žádné pětadvacítky nebyly.
Našly mi to dva různé vyhledávače, tak to asi bude pravda :-)
někteří staří odejdou na Vysočinu a jiní do jejich bytů jako nájemníci přijdou ... náplavy ... Zrovna Kamechy - bych tam bydlet nechtěl to samé Medlánky. Je to prostě strašně daleko. Leskava - u ní bude vlaková zastávka = žádná výhra.
Brno by mělo rozseknout to nádraží a když tak ho začít stavět, nebo definitivně opustit tyto myšlenky. Mělo by se rozšiřovat dolů. Mezi konečnou Řečkovic a Hlavním nádražím je nekonečná cesta šalinou. To se nebavím o tom jaké hektary jsou vystavěny v Kuřimi, České a Ivanovic, Ořešín, Mokrá Horákov.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











