..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Jízdní řád

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ igisek  mail  
30.09.2012 (13:27)  
MU: Ano...velkoměsto je nad 100 000 obyvatel.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Velkom%C4%9Bsto
registrovaný užívateľ Komín  mail  
30.09.2012 (8:41)  
Ano, je to tak. Alespoň v ČR určitě je velkoměsto od 100 000.
30.09.2012 (2:41)  
Oberleutnant

no ... kdyby jste tam přidal nulu, ok ... ale velkoměsto se 100.000,- obyvatel?
30.09.2012 (2:38)  
Jiří Kocurek

Tak jste se tu PĚKNĚ vykydal ,že? Nikoho jsem neurážel jen konstatoval fakt, že Brno co bylo už dnes PROSTĚ není ... To je celé ... Zašlá sláva se nevrátí ... takže zpět na strom Pane Kocourek
29.09.2012 (22:22)  
Martin Utajený:

Oficiálně je zatím město nad 100 000 obyvatel považováno za velkoměsto a to zřejmě nejen u nás.
Tyto směrnice je samozřejmě nutné neprodleně změnit, aby nebyly nadále v rozporu s Vaší Osvíceností! :)
registrovaný užívateľ Koudy 
29.09.2012 (19:29)  
EDIT: Na 220 už nějaké vykopali a pokračují, poslední padnou asi až 2015, pokud nějaký dopravce nebude dost řvát.

Na trati 220 nebyl nahrazen ještě ani jediný kus KO 25Hz! Ono se totiž do úseku Soběslav - Nemanice ani nešáhlo. Tam, kde se kopalo a kope (od severu do Votic, Doubí-Tábor, ČB-Nemanice) žádné pětadvacítky nebyly.
29.09.2012 (17:51)  
Jízdné Praha - Brno je buď 210 nebo 333 Kč (oboje druhá třída bez slev, jedno je asi nějaké relační jízdné či co).
Našly mi to dva různé vyhledávače, tak to asi bude pravda :-)
29.09.2012 (17:40)  
igisek

někteří staří odejdou na Vysočinu a jiní do jejich bytů jako nájemníci přijdou ... náplavy ... Zrovna Kamechy - bych tam bydlet nechtěl to samé Medlánky. Je to prostě strašně daleko. Leskava - u ní bude vlaková zastávka = žádná výhra.

Brno by mělo rozseknout to nádraží a když tak ho začít stavět, nebo definitivně opustit tyto myšlenky. Mělo by se rozšiřovat dolů. Mezi konečnou Řečkovic a Hlavním nádražím je nekonečná cesta šalinou. To se nebavím o tom jaké hektary jsou vystavěny v Kuřimi, České a Ivanovic, Ořešín, Mokrá Horákov.
registrovaný užívateľ Arian 
29.09.2012 (17:32)  
registrovaný užívateľ pje 
29.09.2012 (17:16)  
Tak pomaleji kvůli provoznímu zatížení tratě? Ukažte mi Bee s RIV 160 (160km/h)!
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko