..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.09.2012 (17:02)  
Brno - Praha přes Havlíčkův Brod se dá zajet pod 3 hodiny bez problému, což už dokázal první EC na našem území před 20-ti lety (EC 8/9 "Antonín Dvořák"), a to se tehdy jezdilo V-max 120 km/h.
registrovaný uživatel igisek  mail  
27.09.2012 (16:50)  
ceskolipak...podle toho,co jsem dočetl,slibuje IDS JMK rychlejší spojení R o 5minut z Tišnova do Brna a naopak,takže by v budoucnu cca 2-3let mohlo dojít ke čas.zrychlení R na trati Brno-Praha až o 15minut,zatím jsou to ,ale jen planá slova,uvidíme jaká bude realita.Každopádně mi připadá,na druhou stranu,zbytečné navyšování rychlostí pro trať,kde jezdí hlavně Regionovy,či řady 242 se soupravami Bdmtee a kde se v dalších 5letech se změnou vůbec nepočítá....Ale tím jsem trochu odbočil z tématu.
27.09.2012 (16:13)  
Pokud se v Kutné Hoře nic nezměnilo od vydání tohoto* článku, tak "asynchrony" 109e, 1216 apod. můžou přes Kutnou horu, ale nesmí ve stanici vyvíjet tažnou sílu. Směrem do Prahy to problém není, jede se z kopce. Naopak je to do kopce. Pokud zastavíme v KH, potřebujeme vystrčit ze stanice.

*) http://www.zelpage.cz/zpravy/7608?id=7608&oddil=4&lang=en
Nepředpokládám, že by tam byly vyměněny KO aniž by se to na ŽP obešlo bez aktuality :)
27.09.2012 (16:07)  
tak kdyby rychliky na 250 nestavely v kazde vesnici tak by se jiste dosahlo kratsi jizdni doby
27.09.2012 (16:06)  
Jugy doplni ty D1 expresy co budou jezdit od 4 rijna a bude se jednat o 1 par nedelnich D1 expressu v kazdym smeru
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
27.09.2012 (16:02)  
ad igisek
V plánu je „Rekonstrukce koleje č. 1 a 2 Sklené nad Oslavou – Ostrov nad Oslavou“, kde se mj. počítá se zvýšením rychlosti ze 100 km/h na 120 km/h.

Dále „Rekonstrukce koleje č.2 Brno – Královo Pole - Kuřim", kde by mohlo dojít ke zvýšení rychlosti o 5-20 km/h.

Cestovní doba by se zkrátila tak o 2 minuty.
registrovaný uživatel igisek  mail  
27.09.2012 (15:43)  
Ad trať 250...spekuluje se dokonce o navýšední traťové rychlosti(třeba v úseku Brno,Královo Pole-Níhov...),tak se třeba zde dočkáme i nějakých Ex v budoucnu,protože momentální R se zde,nedá považovat ani za Rychlíky,ale něco na způsob "vylepšenýho" Sp.Řada 380 zde může jezdit,neboť zde dokonce jednou při prázdninové výluce jela bez přepřahu až do Prahy.A myslím,že trať 260 není nafukovací,takže se brzy něco potáhne i po 250.....teda aspoń snad.
registrovaný uživatel 350 009  mail  
27.09.2012 (15:36)  
Kdo tvrdí, že 380 + asynchrony nemůžou přes HB? Odklon 10.9. dokázal, že může jak Taurus, tak 380. Navýšení cestovní doby přes Brod je o cca. o 25 - 30 minut...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
27.09.2012 (14:39)  
A nebude ten slibovaný 3. pár od prosince právě v opačném směru? Nebo to doplní dvojici vlaků BO->PH ráno a PH->BO večer?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
27.09.2012 (14:11)  
Je to dobrej nápad / bey ohledu na to, která společnost "to" vozí.
Osobně bych (býval byl) využíval i opačný gard - tedy vlak ráno z Prahy a v podvečer z Brna zpět, neb po zkušenostech z D1 od počátku 90. let upřednostňuji v této relaci vlak.
  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko