..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
27.09.2012 (14:03)  
Podle navrhu novyho GVD bude od prosince jezdit 1 par D1 Expressu i v nedeli
Registrierter Benutzer Keprt 
27.09.2012 (13:39)  
S klidem bych opustil pochybné řeči o -filech a spokojil se s konstatováním, že na 200 km trasu autovůz nemá smysl (teda pokud nejedete na Sylt, ale to je jiný případ :o). Cestujícím majícím cíl/start v Praze/Brně pro pohyb v destinacích postačí MHD nebo nohy. Cestující z Břeclavi do Plzně pojede buď celou trasu autem nebo celou trasu vlakem, ale určitě se nebude chtít zdržovat manipulcí kolem autovozu.
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
27.09.2012 (13:21)  
Nejsem autofil, tak neumím posoudit, zda takový člověk je nebo není schopen racionálního pohledu. Otázkou taky je, co považujeme za "racionální" (kdy, v jaké situaci, za jakých okolností, s jakými souvislostmi atd.). Řekl bych, že schopnost posuzovat věci racionálně je u autofila stejná, jako u siderodromofila.
Registrierter Benutzer Kakov 
27.09.2012 (12:23)  
Jugy:

máte plnou pravdu, pokud se podíváte na věc racionálně!

ale myslíte, že autofil je nějakého racionálního pohledu schopen?

ale na druhou stranu, ten tím vlakem stejně nepojede...
Registrierter Benutzer Jugy  mail  
27.09.2012 (12:06)  
Karel Kovařík: otázka je, zda by nestálo za to připojit k těmto vlaků auto-vagon.

Odpověď je, že nestálo. Když odhlédnu od provozních komplikací, pak cestovní doba vlakem 4 až 5 hodin oproti jízdě autem po D1 (byť s uzavírkami) není absolutně konkurenceschopná. Těmi pěti hodinami myslím: odbavení auta a jeho nakládku + manipulaci s vozem + jízdu vlaku + další manipulaci s vozem + vykládku.
27.09.2012 (10:34)  
Děláte, jak kdyby ráno z Prahy do Brna nic nejezdilo... Pochopte, že toto má být odpověď na předpokládáný vyšší zájem o cestu vlakem Brno-Praha pro ty, kdo jedou (často služebně) do Prahy na nějaké jednání, veletrh apod. a nechce se jim po zasekané panel route. A přece jen ač je Brno technologicky a průmyslově rozvíjející se město, tak pořád se víc jezdí ráno směr Praha a večer zpět než obráceně.
Registrierter Benutzer Kakov 
27.09.2012 (9:39)  
Michal26:

je fakt, že už je to 4 roky zpět, ale když jsem tehdy jezdil v sobotu ráno z Brna do Prahy a v něděli večer zpět, tak spoje moc přetížené nebyli, hlavne ty sobotní ráno byli poloprázdné
27.09.2012 (9:26)  
Redispero> zahušťuje se jednosměrně, ve vytíženějším směru.

A víc Brňáků dojížďí do Prahy, než naopak. Je to vidět i ve statistikách dojížďky ze SLDB 2011.
27.09.2012 (9:19)  
Redispero:
Je přeci obecně známo, že D1 slouží k tomu, aby se do Brna dostalo co nejméně pražáků. Evidentně se ČD rozhodly k této iniciativě připojit :)
27.09.2012 (9:18)  
Franta Plášek A navíc ty meandry kolem Golčova Jeníkova... ...myslím že tudy se to pod tři hodiny stihnout nedá...

Ad. Kutná Hora. Tam je to za trest, díky tomu je ta trať nepoužitelná pro odklon čehokoli vedeného strojem s asynchronními motory...
  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko