..: Na koleje vyjíždí D1 Express, již od října :..

D1 Express (fotomontáž), foto: Matouš Vinš Praha — Oprava dálnice D1 se v rozporu s původními plány odsouvá až na jaro příštího roku. České dráhy se přesto rozhodly provoz zvláštních vlaků pod produktovou značkou D1 Express, které mají spojovat Prahu s jihomoravskou metropolí, spustit již za týden. Dva páry vlaků tak doplní stávající spoje EuroCity provozované v celodenním hodinovém taktu. Kapacita tratě však zatím nutí expresy trochu přibrzdit; ty tak budou se svou jízdní dobou 2 hodiny 42 minut zatím o pět minut pomalejší, než zbývající spoje. Ke změně dojde v prosinci.

Zatím pomaleji…

Vlaky D1 Express budou jezdit vždy v pracovní dny, první spoje vyjedou již ve čtvrtek 4. října. Trasu mezi Prahou a Brnem, dlouhou 255 kilometrů, urazí za 2 hodiny a 42 minut – tedy o pět minut pomaleji, než jiné vlaky kategorie EuroCity. Důvodem je omezená kapacita tratě, kvůli níž musí expresy přibrzdit na 140 km/h. Nové D1 Expressy byly totiž do současného GVD zaneseny až dodatečně a proto se musely vejít do volných časových slotů. Ke zlepšení však dojde již s prosincovou změnou jízdního řádu, kdy se cestovní doba zkrátí na 2 hodiny a 35 minut a přibude navíc třetí pár spojů.

Ex 546Ex 548Jízdní řád spojů D1 ExpressEx 557Ex 559
6.157.15odj.Brno hl.n.příj.19.4520.45
8.579.57příj.Praha hl.n.odj.17.0318.03

Na vlaky budou nasazeny dvě soupravy ve složení 380+Apee139+ARmpee832+Bee238+2x Bpee237 ve zvláštním barevném provedení. Všechny vozy jsou tedy vybaveny klimatizací či elektrickými zásuvkami; v průběhu podzimu se můžeme těšit také na spuštění bezplatného internetového připojení. Pro cestující v 1. třídě je plánován servis na místo (bezplatný nápoj a denní tisk, na objednávku donáška občerstvení z bistra), ve 2. třídě poslouží minibar. Ve voze č. 370 (Bee238) budou vyhrazeny oddíly následovně: oddíl č.1 služební, oddíl č.2 pro invalidy, oddíl č.3 pro dámy, oddíl č.4 pro matky s dětmi a oddíl č.10 pro minibar. Vůz č. 368 (Bpee237) bude veden jako klidový.

Wi-Fi nejen v dálkové dopravě

Jak bylo již vzpomenuto, D1 Expressy budou po pendolinech dalšími spoji Českých drah, na kterých bude dostupné připojení k internetu pomocí vnitřní Wi-Fi sítě. Oproti spojům SC Pendolino v nich však v současné době nebudou k dispozici portálové stránky vlaku. Ty jsou k dispozici právě jen ve vlacích SC Pendolino, kde probíhá testování a postupně jsou doplňovány různé služby. České dráhy proto chtějí tento portál podrobně představit a propagovat až po spuštění a otestování všech plánovaných služeb.

Spoji D1 Express však zavádění Wi-Fi připojení do vlaků Českých drah nekončí. Tiskový mluvčí Petr Šťáhlavský k tomu pro ŽelPage doplnil: „Připravuje se spuštění Wi-Fi v osobních vlacích vedených jednotkami z rodiny RegioPanter (řady 440, 640, 650) a RegioShark (řada 844). Vlaky jsou vybaveny příslušným zařízením. V rámci zkušebního provozu se dolaďují některé detaily. Jednotky jsou zatím stále ve zkušebním provozu (s cestujícími), ve zkušebním provozu jsou mimo jiné zatím ve vlastnictví výrobců.“ Během zkušebního provozu tak bude připojení k internetu v kompetenci jednotlivých výrobců. „V současnosti funguje Wi-Fi za použití SIM karet výrobce. Postupně bude toto připojení převedeno ve všech vlacích na SIM karty ČD a bude potom dostupné i v těchto soupravách,“ dodal Petr Šťáhlavský.

Podle informací ŽelPage má zájem o zprovoznění Wi-Fi sítě v regionálních vlacích také Liberecký kraj. Mimo to České dráhy už dříve avizovaly, že Wi-Fi připojením budou v budoucnu vybaveny i jednotky Viaggio Comfort a plánuje se dosazení do zhruba 400 vozů klasické stavby pro dálkovou dopravu.

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 26.9.2012 (21:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Redispero  mail  
27.09.2012 (9:03)  
Josef Petrák: To chápu, že jezdí i další vlaky. Jen se ptám , proč nejede vždy ráno i večer jeden D1 Express z Brna a jeden z Prahy. Přijde mi, že to nabídku zahušťuje jen jaksi jednosměrně....
27.09.2012 (8:55)  
je teda o vikendu cestuju docela casto a zejmena v sobotu dopoledne a v nedeli odpoledne je frekvence cestujicich docela vysoka
Registrierter Benutzer Kakov 
27.09.2012 (8:49)  
Michal26: že by menší zájem o cestování o víkendu než v pracovní den? a tudíž o víkendu dostatečná kapacita běžných spojů?
27.09.2012 (8:47)  
jen nechapu,proc to bude jezdit jen v pracovni den
27.09.2012 (8:40)  
gaston.g ...protože to bude vozit řada 380, která nemůže samostatně přes Horu Kutnou....
Registrierter Benutzer Kakov 
27.09.2012 (8:22)  
no mě osobně se to moc líbí, je i lepší přestup od Plzně, kéž by se ujalo ;-) otázka je, zda by nestálo za to připojit k těmto vlaků auto-vagon,

běžný autofil* do vlaku nepřesedne, ani kdyby měl na té D1 strávit celý den nebo jet celou trasu po okreskách...

* komu se nelíbí výraz autrofil, musím říct, že je bohužel zcela na místě, mnozí lidé mají opravdu patologickou závislost na autě a chovají se podobně jako lidé závislí na alkoholu a drogách
27.09.2012 (0:38)  
Martin Utajený: Co je to jako obvykle? Jízdenka u pokladny do 2. třídy stojí bez jakékoliv slevové karty 210 Kč. S InKartou, z automatu, přes internet nebo v předprodeji ještě méně.
26.09.2012 (23:42)  
A kolik to bude stát? Zase jako obvykle 594.-Kč z Brna do Prahy?
26.09.2012 (23:28)  
Redispero: Ne. Je to tak, že ČD ke všem dotovaným R, Ex a EC přidaly dva expresy mezi Brnem a Prahou navíc a platí provoz těchto vlaků ze svého.
Registrierter Benutzer Redispero  mail  
26.09.2012 (23:23)  
Rozumím tomu dobře, že člověk se dostane dvěma vlaky ráno z Brna a dvěma vlaky večer z Prahy, ale obráceně má smůlu?
  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko