..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.10.2012 (22:22)  
Jiří Bajer:
- Odstranit z interiéru zařízení, která vyluzují roztodivné zvuky, syčení, kvičení, pištění...
Hahaha, to mě rozesmálo!! Ale souhlasím. Ještě bych přidal ty 2 věci co jsem zpozoroval já - zásuvky překážející pod stoly a trochu rozšířit sloupky mezi okny. Jinak sedačky jsou asi měkčí než v poslední verzi elefantů a sysllů, nicméně když jsem v Ústí přesedal z Pantera do prototypu ešusu (co má ten 1. typ sedaček), tak jsem poprve cítil pozitivní změnu. (V případě Bdt - elefant, nebo 054 - elefant to byla výrazně negativní změna). Takže by to chtělo na těch sedačkách zapracovat, ale chválím, že je na sedačky docela široký prostor, takže až jednou někdy někoho normálního napadne, ty sedačky vyměnit za lavice, bude v nich víc místa.
07.10.2012 (22:06)  
I já jsem se dnes svezl Panterem - 440.001 z Ústí do Děčína. Pro cestujícího jednoznačný přínos v porovnání se starými Bdt. Na první pohled všechno v pořádku. Ovšem v porovnání se západními stroji je to pořád o trošku horší. A přitom by nechybělo tolik:
- Odstranit z interiéru zařízení, která vyluzují roztodivné zvuky, syčení, kvičení, pištění...
- Elektrická výzbroj byla v porovnání např. s Flirtem dost slyšet, stálo by za úvahu posunout její pracovní frekvence více mimo slyšitelnou oblast, nebo lépe odhlučnit kontejnery. Když to už zvládla konkurence...

Jinak se mi jízda Panterem líbila, sedadla jsou podle mě pohodlná a i interiér je uspořádán lépe než např. v posledních modelech patráků z Görlitz. Odstranit dva výše uvedené neduhy (z pohledu cestujícího rušivé), měla by Škodovka opravdu velmi kvalitní vlak.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.10.2012 (22:03)  
Napadá mě jak to bude od nového GVD na Ústecku s elefantama na U1, nasazením regiopanterů by už zcela nebyly potřeba, ale zajímavá je představa, že by na víkend dále jezdily (a 2 jednotky jako to bylo ze začátku) a 2 regiopantery by o víkend jezdily na 072, aby tam cestující měli také nějakou změnu aspoň o víkend, než ty Honeckery se syslem. Elefant na 072 údajně nemůže, kvůli většímu rozměru vozové skříně, tak aspoň takto.
07.10.2012 (19:43)  
Tak mě napadlo, pokud by si nějaké dvousystémové Pantery (je jedné, zda třívozové 640 nebo dvouvozové 650)pořídil kraj Vysočina a nějaké Středočeský kraj, tak by mohli zavést s nimi společnou linku na trati 230 (Kolín - Havlíčkův Brod) s přesahem na část tratě 250 (do Žďáru nad Sázavou) a odstranit tak ze zdejších osobních vlaků takzvané Vysočinské klasiky (jeden vůz BDs/BDsee a jeden vůz Bmto/Bdmteeo) tažené esy 363. Taktéž na trati 220 by mohly zavést společnou linku Jihočeský a Středočeský kraj mezi Benešovem a Táborem. Na těchto tratím by se mohla využít jejich dvousystémovost. Ale to by se kraje spolu musely dohodnout...
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.10.2012 (19:32)  
Petr Stříteský: souhlasím, že nějakou rekonstrukci by ty Bdt potřebovaly, především změnu dveří a úpravu nástupních prostorů, aby byly širší, předsuvné a blokovací. Potom částečnou změnu obložení (ty hnědé přepážky mezi oddíly, co mají asi imitovat dřevo, jsou dost nehezké), ale zse to ostatné obložení co je například kolem oken je příjemné a praktické (není v tom na první pohled vidět špína, jako například u ešusu je vidět špína už po krátké době provozu). Potom by to chtělo vybavit nějakou automatikou regulací vytápění (myslel jsem, že když jí disponují tornáda ze 70. let, že u vozů Bdt to bude samozřejmost, nicméně asi není, když se tam dá saunovat). To by celkem stačilo.

Edit:
ale čím déle ty vozy budou ještě jezdit tak tím rychleji budou nezaujatí cestující dávat od vlaku ruce pryč a přesedat do aut či nedejbože autobusů.

Tomu nějak nerozumím, jako že když budou jezdit autobusem, bude to větší zlo než autem? To snad ne?
07.10.2012 (14:09)  
Bdt jsou moc pohodlné

Je sice hezké, že jede-li člověk v brzkých ranních hodinách do práce/školy, bude se mu lépe podřimovat v B(d)t při žárovkovém osvětlení, je hezké že je v nich v zimě zaručeně vždy přetopeno, ale čím déle ty vozy budou ještě jezdit tak tím rychleji budou nezaujatí cestující dávat od vlaku ruce pryč a přesedat do aut či nedejbože autobusů. Byť se tady všichni shodneme, že Honneckery jsou příšerné, cestující je (soudě dle jejich názorů) shledají výrazně radši než osobákové vozy ze Studénky. Byť jsou stísněné, umožňují lépe situované sezení co se týče výšky a sklonu sedadla, umožňují výrazně rychlejší výměnu cestujících, ulehčují práci posádce vlaku a jsou pro jejich technický základ pro dnešní provoz mnohem vhodnější. Osobně doufám že s příchodem Panterů, Syslů a ostatních reko, zůstane v provozu B(d)t co nejméně. Pro šotouše ráj, pro cestujícího ostuda.

Každopádně jak B(d)t, tak Bdmtee nelze s Pantery absolutně srovnávat, zatímco Panter je vozidlem, které má velké výhledy přitáhnout několik lidí zpět k cestování vlakem, B(d)t a už i Bdmtee budou cestující odrazovat, alespoň do té doby, dokud z nich nevznikne solidní rekonstrukce, minimálně na úrovni Sysla.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
07.10.2012 (13:46)  
Pikehead: Nezabúdajte, že Desiro ML RER (ktoré ale oproti pantherovi už nemá o 28t, ale len o 12t menej) má podlahu vo výške 800mm nat TK (panter má 600), takže tá skriňa môže byť ľahšia. A nezabúdajte, že to, že má niečo o 20% vyššiu hmotnosť ešte neznamená, že to bude mať aj o 20% vyššie energetické nároky. Na železnici obzvlášť.

Zaujímavé je ďalej to, že Desiro ML pre RER stojí v podstate porovnateľnú čiastku (to desiro je snáď o 5 mega lacnejšie) aj keď ČD si ich objednali 19 v 3 verziách a SNCB 305 v 2 verziách ...
Registrierter Benutzer Honza  mail  
07.10.2012 (13:38)  
Nechic: Bdt jsou moc pohodlné, ale na ně syslové bohužel nejdou (nemají WTB kabel) a taky se počítá s jejich modernizací na rychlíkové vagóny, takže Bdt už pomalu ale jistě zvoní umíráček :-(
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
07.10.2012 (11:36)  
Panteři tu 031 opravdu projasnili. Radost vidět tam něco nového. A co bude řazeno s tím syslem? 163 a bdmtee? Nebo Bdt / Bt? Těm bych se nebránil, ty jsou opravdu pohodlné.
Registrierter Benutzer BigDye 
07.10.2012 (10:05)  
Ad hmotnost: nemůže jít taky o zpřísňování norem na pevnost?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko