Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.
Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.
RegioPantery v dalších krajích
V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.
Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.
Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.
Zdroj: České dráhy
| 5.10.2012 (16:25)
- Odstranit z interiéru zařízení, která vyluzují roztodivné zvuky, syčení, kvičení, pištění...
Hahaha, to mě rozesmálo!! Ale souhlasím. Ještě bych přidal ty 2 věci co jsem zpozoroval já - zásuvky překážející pod stoly a trochu rozšířit sloupky mezi okny. Jinak sedačky jsou asi měkčí než v poslední verzi elefantů a sysllů, nicméně když jsem v Ústí přesedal z Pantera do prototypu ešusu (co má ten 1. typ sedaček), tak jsem poprve cítil pozitivní změnu. (V případě Bdt - elefant, nebo 054 - elefant to byla výrazně negativní změna). Takže by to chtělo na těch sedačkách zapracovat, ale chválím, že je na sedačky docela široký prostor, takže až jednou někdy někoho normálního napadne, ty sedačky vyměnit za lavice, bude v nich víc místa.
- Odstranit z interiéru zařízení, která vyluzují roztodivné zvuky, syčení, kvičení, pištění...
- Elektrická výzbroj byla v porovnání např. s Flirtem dost slyšet, stálo by za úvahu posunout její pracovní frekvence více mimo slyšitelnou oblast, nebo lépe odhlučnit kontejnery. Když to už zvládla konkurence...
Jinak se mi jízda Panterem líbila, sedadla jsou podle mě pohodlná a i interiér je uspořádán lépe než např. v posledních modelech patráků z Görlitz. Odstranit dva výše uvedené neduhy (z pohledu cestujícího rušivé), měla by Škodovka opravdu velmi kvalitní vlak.
Edit:
ale čím déle ty vozy budou ještě jezdit tak tím rychleji budou nezaujatí cestující dávat od vlaku ruce pryč a přesedat do aut či nedejbože autobusů.
Tomu nějak nerozumím, jako že když budou jezdit autobusem, bude to větší zlo než autem? To snad ne?
Je sice hezké, že jede-li člověk v brzkých ranních hodinách do práce/školy, bude se mu lépe podřimovat v B(d)t při žárovkovém osvětlení, je hezké že je v nich v zimě zaručeně vždy přetopeno, ale čím déle ty vozy budou ještě jezdit tak tím rychleji budou nezaujatí cestující dávat od vlaku ruce pryč a přesedat do aut či nedejbože autobusů. Byť se tady všichni shodneme, že Honneckery jsou příšerné, cestující je (soudě dle jejich názorů) shledají výrazně radši než osobákové vozy ze Studénky. Byť jsou stísněné, umožňují lépe situované sezení co se týče výšky a sklonu sedadla, umožňují výrazně rychlejší výměnu cestujících, ulehčují práci posádce vlaku a jsou pro jejich technický základ pro dnešní provoz mnohem vhodnější. Osobně doufám že s příchodem Panterů, Syslů a ostatních reko, zůstane v provozu B(d)t co nejméně. Pro šotouše ráj, pro cestujícího ostuda.
Každopádně jak B(d)t, tak Bdmtee nelze s Pantery absolutně srovnávat, zatímco Panter je vozidlem, které má velké výhledy přitáhnout několik lidí zpět k cestování vlakem, B(d)t a už i Bdmtee budou cestující odrazovat, alespoň do té doby, dokud z nich nevznikne solidní rekonstrukce, minimálně na úrovni Sysla.
Zaujímavé je ďalej to, že Desiro ML pre RER stojí v podstate porovnateľnú čiastku (to desiro je snáď o 5 mega lacnejšie) aj keď ČD si ich objednali 19 v 3 verziách a SNCB 305 v 2 verziách ...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.















