..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)

  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
06.10.2012 (12:21)  
Vojta Eliáš: Souhlas a proto by ve vlaku měl rozhodně být bezpečnostní kamerový systém. Nejsem si jist, ale myslím, že tam bohužel není, což by byla úspora na nejhorším možném místě.
06.10.2012 (11:29)  
igisek - příští týden máte možnost svoji nespokojenost dát najevo vhozením správného lístku do urny. Vinu na tom mají oranžoví a jejich koaliční partneři, kteří podepisovali nevýhodné dlouhodobé smlouvy s ČD. ČD tak nemají důvod modernizovat před skutečnými výběrky a můžou jezdit se šrotem...

Peníze z EU na to nemají vliv - rozhodují lidé.
Registered user Raquac 
06.10.2012 (11:22)  
quido.speedy: Vozy Desira ML pro RER Brusel jsou stejne dlouhe, dvousystemova trivozova jednotka DML ma hmotnost 148 t, dvousystemova trivozovka 7Ev 160 t.

Taky jinou koncepci pohonu. podvozek s trakcaky vazi 12t... ... tech 30tun je proste spatny argument, pro porovnani napouzitelny. Co jsou dobre argumenty pro srovnani?
Editor or ŽelPage Administrator Chary  mail  
06.10.2012 (11:21)  
desiro: 132t @ 70,93m = 1,86 t/m
441: 160t @ 79,4m = 2,01 t/m, tj. 108%

vážně je to tak ukrutnej rozdíl?
Registered user igisek  mail  
06.10.2012 (11:16)  
Většina vozů Bdmtee se beztak přesune do Brna,kde bude jezdit dalších 40let ,aby si zástupci KORDISU(i IDS JMK) mohli mýt ruce,jak krásně řídí i železiční dopravu v IDSJMK,protože všechny prachy narvaly do šalin 13T.
06.10.2012 (11:09)  
Osobně jsem na RegioPantery velice zvědav. Po 163 s koženáči ze Studénky to bude jistě vítaná změna při cestování v Ústeckém kraji. Bohužel se trochu obávám, jak dlouho vydrží ve slušném stavu. Zejména kolní mládež bledé pleti je v ústeckém regionu přímo vyhlášena svým destruktivním chováním k majetku ČD. Několikrát se na těchto stránkách vzhedem ke stavu vlaků v tomto regionu útočilo na romskou komunitu, ale musím konstatovat, že ta je v tomto směru bez viny.
06.10.2012 (10:32)  
Kocourek ... a nejsou to jen ocelova cela. To desiro ma kratsi vozy. Taky jinou koncepci pohonu. podvozek s trakcaky vazi 12t... ... tech 30tun je proste spatny argument, pro porovnani napouzitelny.
06.10.2012 (10:29)  
Kosny: Protože žádné RegioPantery do Brna objednané nejsou. :-)
06.10.2012 (9:32)  
Nejde Wi-Fi? Kdo povídal? Jel jsem s 650 001 a síla signálu se mi málem nevešla do patřičné kolonky ;)
Rychlost byla průměrná.
Registered user Honza  mail  
06.10.2012 (2:01)  
Jan Beneš: ten Litvínov je trochu problém, je tam ten parovod a ropovod a most a kdo ví co ještě. Výhodnější než na město by bylo ale jezdit do Litvínova no.

A stejně to trakční vedení, co vede z Oldřichova bude dříve či později potřebovat rekonstrukci, vždyť ty stožáry jsou shnilý až hrůza.
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko