..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Související zprávyopen/close

  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
07.10.2012 (8:47)  
quido.speedy: Jenže ono se to právě porovnává, protože je to dost zásadní ukazatel. Pokud má něco více sedaček při srovnatelném komfortu, stejné jízdní vlastnosti a váží to o 30 tun víc, je asi na místě otázka proč tomu tak je... Jestli je to díky Tebou zmíněné distribuce pohonu, tak to Siemens udělal líp.
Jinak si spočítej kolik milionu kilometrů to za životnost najezdí a kolik tun se bude vozit semotamo zbytečně...
registrovaný uživatel Kakov 
07.10.2012 (8:44)  
ale Chary má pravdu co se týče hmotnosti, zase tak ukrutnej rozdíl to není
registrovaný uživatel Kakov 
07.10.2012 (8:42)  
quido.speedy:

porovnatelné to samozřejmě je, mě jako zákazníka (provozovatele) zajímají užitné a ekonomické ukazatele, které jsou světe (a škodovko především) div se porovnatelné i u výrobků zcela rozdílné konstrukce, mě jako zákazníka totiž v podstatě nezajímáí jakou konstrukci výrobce zvolil, to že škodovka neumí zvolit výhodnější je čistě její problém
registrovaný uživatel Kakov 
07.10.2012 (8:37)  
mají vyrobit NOVÉ vagóny (a do konce roku by měly být dodány)

toto vypadá velice nepravděpodobně.....
06.10.2012 (23:45)  
Nekdy bych chtel videt neco, co bude dle predstav osazenstva "spravne"... Ta vytka smerovala k tomu, ze 7eV jsou tri elektricke motorove vozy rizene pres WTB, zatimco to ML jsou hnane celni + vlozene. Stejne dlouhe taky nejsou... ale to uz napsal presne Chary.

Tohle proste nejde porovnat. Konstrukce jde o jina vozidla. Nicmene ano, oboji je vlak a 160 je opravdu vetsi cislo nez 132...dal se k tomu nema smysl vyjadrovat...
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.10.2012 (21:24)  
Komín: říkal mi to sice vlakvedoucí z tratě 072, že to takto má být, ale silně se obávám, že se to na pravdě moc nezakládá, proč by nám ty Sysli na rok dávali? A proč by neudělali rovnou výběrko na pantery i na 072???
registrovaný uživatel Komín  mail  
06.10.2012 (21:09)  
Tak nový německý panťáky, to zní zajímavě, ale mam obavy z těch syslů na rychlíky, protože ty borcad regio sou se svojí tvrdostí tak max. na 1,5 hod, ale na R který jedou i 3 hod? Ale jestli tam budou jezdit nový vagony, tak to bude dost dobrý.
registrovaný uživatel Honza  mail  
06.10.2012 (20:43)  
Vojta Eliáš: Tam kde dosud jezdí Honeckerova pomsta (Bdmtee), tak přestože jsou to koženky, tak je to nepohodlnej tmavej hnus, ale kde jezdí Bdt, tak je to docela škoda, že o tak pohodlné vagóny přijdeme. Jsou sice pro příměstské linky nepraktické z mnoha známých důvodů, ale jsou pohodlné a útulné.

Zkusím se zeptat (i když je to tady trochu OT), jak to bude dále s vozidly na trati 072? Kdysi se říkalo, že se ta Honeckerova pomsta (co jezdí se sylem) bude modernizovat. Nedávno jsem se ale dověděl, že by to mělo jít snad do Bohumína a na 072 mají přijít nové německé panťáky. K syslům se mají vyrobit NOVÉ vagóny (a do konce roku by měly být dodány) a jezdit to jako rychlíky na kolín a možná snad i na Cheb. Je na tom něco pravda???
06.10.2012 (13:16)  
quido.speedy: podvozek s trakcaky vazi 12t...
Bo'Bo'#2'2'#Bo'Bo' versus Škoda: Bo'2'#Bo'2'#2'Bo'

Máte pravdu - úplně jiná koncepce, lehčí konkurent má ale o jeden hnaný podvozek navíc.
06.10.2012 (13:01)  
igisek: Pro brno bude určeno 7 jednotek vzešlých z probíhajícího výběrového řízení. Ještě není uzavřeno, akorát se ví, že nabídku podali 4 zájemci.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko