..: ČD v roce 2012 snížily stáří vozového parku o dva roky :..

První třída se nachází za stanovištěm strojvedoucího a je od oddílu druhé třídy oddělena prosklenou stěnou, foto: Matouš Danielka Praha — České dráhy zveřejnily celoroční přehled nových a modernizovaných vozidel, která v průběhu kalendářního roku 2012 nasadily do provozu s cestujícími. Ačkoliv se nejvíc novinek začalo objevovat na kolejích až v jeho druhé polovině, resp. v jeho samém závěru, stal se loňský rok rekordním, co se týče objemu investic do omlazení vozového parku Českých drah. Celkově se tak na kolejích objevilo 242 vozů a lokomotiv v celkové hodnotě téměř 8 miliard. O rok dřív to bylo 5,3 miliardy korun. To je zatím největší roční objem financí, který kdy byl do obnovy vozového parku vložen. S tím jde ruku v ruce i snižování průměrného věku vozidlového parku dopravce o 2 roky. Rok předtím to bylo o rok a půl. Průměrný věk vozidel v současnosti činí 23,4 roku. Pokud by České dráhy chtěly dosáhnout západoevropského průměru, muselo by jim loňské tempo vydržet ještě dalších 4 až 5 let.

Modernizovaná vozidla dodaná v roce 2012
ŘadaJednotekVozůPoznámka
Bfhpvee29524Sysel
Bbdgmee23615
Bdtn75722
WRmee814/WRmee81613
8143672Regionova
84222
750.75

Bbdgmee236 ČD - velkoprostorový oddíl, foto: Adam Paderewski Minulý rok byl zejména ve znamení dokončení modernizace motorových vozů řady 810 na Regionovy a rozjezd všech dodávek zcela nových vozidel pro regionální dopravu. Právě jednotek RegioPanter a RegioShark by mělo nejvíc přibýt na tratích až v letošním roce, naproti tomu budou v průběhu jara po letech dodány poslední dvě jednotky CityElefant. V druhé polovině roku 2012 začaly být také dodávány modernizované jídelní a bezbariérové vozy, jejichž dodávky budou pokračovat i v průběhu letoška.

Nová vozidla uvedená v roce 2012 do provozu
ŘadaJednotekVozůPoznámka
3804zkušební provoz
440, 640, 650514RegioPanter
zkušební provoz
471618CityElefant
840, 84121RegioShuttle
844612RegioShark
zkušební provoz

Upravený interiér ve voze WRmee816 007, foto: Tomáš Kalousek Kromě nasazování nových a modernizovaných vozidel, které spolu s vyřazováním těch nejstarších pomáhá snižovat věk vozového parku, provádějí České dráhy i drobnější opravy. To sice vozidla nijak neomladí, přesto přispívají k jejich lepšímu vnímání ze strany cestujících. Mezi tyto úpravy patří například známé revitalizace rychlíkových vozů z východoněmeckého Bautzenu. Tyto ale byly v loňském roce přistavovány do dílen již jen jednotlivě na rozdíl od dřívějších velkých sérií, jako tomu bylo v roce 2011. Ke konci roku pak nové potahy sedadel dostalo zhruba 30 vozů řad Bee272 a Bee273. Stejně tak bylo u modernizovaných jídelních vozů WRmee816 přistoupeno k dílčím změnám v provedení, jako reakce na připomínky ze strany dopravce a cestujících. Vozy obdržely pozměněné barvy a materiály v interiéru, stejně jako nový typ stolků bez středového žlabu.

Zhruba od června 2013 by se měly do flotily dálkových vlaků také pomalu připojit první modernizované vozy řad Bdmpee a ABpee. Na tyto dodávky by pak měly navázat první kusy jednotek Viaggio Comfort v provedení pro České dráhy. Tyto se také stanou prvními soupravami ČD vybavených prémiovými oddíly Business Class konceptu railjet s 6 místy k sezení.

Co se týká aktuálně běžících výběrových řízení na 7 elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj a modernizaci vozů řad Bp, Bdt a starších rakouských Bmz, či dvou jednotek řady 560, tyto soutěže ČD zatím nijak nekomentují a jejich osud zatím není znám. Stejně tak doposud nebylo vypsáno již dříve avizované VŘ na modernizaci 75 ks vozů Bdmtee, o kterém se ještě těsně před svým odvoláním zmiňoval Antonín Blažek, ve smyslu, že rozsah modernizace těchto vozů byl přehodnocen a i tyto vozy mají po modernizaci disponovat klimatizací.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 25.1.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.02.2013 (12:01)  
S vyměnou vozoveho parku CD souhlasím. Nastava ale take problem. Pořad není komfortní. Cestování z Prahy na Liberec není příliš komfortní. Vlakové soupravy jsou příliš zastaralé. Bylo by na čase vyměnit vše za nové. Nebo CD čeka zda se najde konkuret který na této trati začne provozovat komfortnější přepravu. Jako jsou např. v Libereckém kraji jednotky Siemens Desiro. Třeba by se našel přepravce - konkurent. Čekat na zrychlení spojení mezi Prahou a Libercem je na delší dobu a je otázkou zda vůbec k zrychlení dojde. Proto by bylo zatím dobré nasadit modernějších jednotek nebo otevřít možnost soukromemu přepravci.
26.01.2013 (20:16)  
Ano bude dobré když prostor pro cestující bude odpovídající dnešním možnostem techniky.
Ale nějak se jim ztratil jeden rok. Prostě každý vůz za rok zestárne, takže nějaké oslavné články a prognózy jsou trochu mimo. Ano lze vyřadit z evidence to co je nejstarší.Lze dát do evidence co je zatím nasmlouvané. Ale co dál? Rok jim to vydrží a po Silvestru to bude tam kde to bylo, všechno zestárne. Prostě nějak nevidím kupovat normální prostá Béčka pro lidi. A to v řádech do 100 ks ročně, takhle to bude každá ves jiný pesa.
26.01.2013 (18:25)  
Jen se nebojte, ona už na to EU vymyslí nějakou tu nezávaznou ale striktně vyžadovanou směrnici. :-D


Ono to zas tak jednoduché nebude, když se Italové rozhodli dát některým vlakům 4 třídy. :D
registrovaný uživatel Komín  mail  
26.01.2013 (9:16)  
vitab>
Taky sem na ně moc zvědavej. Ty Bmeečka na Ostravu už by zasloužili výměnu. A neměly bejt ty ABpeečka nakonec taky řidičáky? Jako na rychlíky UNL-Kolín, Plzeň-Brno, Brno-Olomouc.
registrovaný uživatel Kakov 
26.01.2013 (8:25)  
JiříK.: děkujem za odkaz, upřímě řečeno, mi ten Business oddíl připadá na tom plánku dost divnej (stolky? sedět proti sobě nebo před sedadlem bez adekvátního dostatku místa?), ale to může jen vypadat...

asi v tuto chvíli nedokáže nikdo říci do jaké míry mohou být mé dojmy mylné?
registrovaný uživatel vitab 
26.01.2013 (4:02)  
Zhruba od června 2013 by se měly do flotily dálkových vlaků také pomalu připojit první modernizované vozy řad Bdmpee a ABpee

Kdy ty zázraky konečně uvidíme? Půl roku do zavedení do provozu, to už by snad mohli mít pár exemplářů kompletních. Bude do té doby nějaký veletrh? :-)
26.01.2013 (0:51)  
LKprak: Nejen BA či AF-KLM, ale třeba i Virgin America nebo Germanwings. :) Nicméně pokud nemají produktové úlety naprosto nesouvisející se zažitými jmény, mají zmíněné trio v uvedeném pořadí.
registrovaný uživatel Lkprak 
25.01.2013 (23:55)  
Josef Petrák: dovolím si malý postřeh, možná trochu of topic. Ono se to jenom na první pohled zdá, že mají aerolinky zažité trio. Ve skutečnosti celá řada aerolinek (např. British Airways nebo Air France), mají pro své třídy individuální pojmenování, kterým se zároveň snaží prodat svůj produkt.
registrovaný uživatel tarten 
25.01.2013 (23:38)  
JP:
Jen se nebojte, ona už na to EU vymyslí nějakou tu nezávaznou ale striktně vyžadovanou směrnici. :-D

Jinak doufejme, že rozumní dopravci neopomenou u dveří namalovat rozumné "alternativní" značení 2, 1 a 1+.
25.01.2013 (22:32)  
To je tak, když si každý dopravce to názvosloví ohýbá, jak marketing píská. Aerolinky mají zažité trio Economy, Business, First; railjet má Economy, First, Business a třeba Leo pak Economy, Business a Premium s tím, že u letadel nebo u finských VR se jako Premium Economy značí mezistupeň mezi turistickou a obchodní třídu, tedy nic na nejvyšší úrovni, ale vyšší služby za rozumný příplatek. :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko