..: Přivítejte nové zvíře Českých drah - pavouka :..

Logo RegioSpider, foto: České dráhyPraha — Další z vozidel Českých drah dostalo název, který ctí tradici z posledních let, kdy se nové vlaky pro regionální dopravu pojmenovávají na základě předobrazů ze světa fauny. Motorové vozy řad 840 a 841 s obchodním názvem Regio-Shuttle RS1 od firmy Stadler, které jsou provozovány na Vysočině, v Libereckém a Pardubickém kraji, tak dostaly nové označení RegioSpider (pavouk). Název navazuje na předchozí názvy jako RegioPanter, RegioShark či CityElefant a vychází mimojiné z anket mezi cestujícími. Primárně odkazuje na to, že RegioSpider se rozlézá do několika krajů a do svých sítí chytá nové zákazníky. S trochou nadsázky mohou také sloupky oken RegioSpiderů připomínat pavučinu a stejně jako má pavouk osm noh, tak tyto vozidla pohání osm kol na 4 nápravách. České dráhy pak vymyslely i další přirovnání, například se tyto vlaky spouští i po nejstrmější české trati 036, úseku Kořenov - Tanvald.

840.008-7 + 840.007-9, Smržovka-Zvonková - Smržovka dolní nádraží, foto: paolo3 840.009-5 + 840.005-3, Smržovka - Smržovka-Luční, foto: Strnda 840.001-2 + 840.007-9, Smržovka - Smržovka-Luční, foto: paolo3 840.012-9 + 840.009-5, Raspenava - Oldřichov v Hájích, foto: paolo3 840.005-3, Železný Brod - Spálov, foto: paolo3 840.008-7 + 840.010-3, Oldřichov v Hájích - Mníšek u Liberce, foto: paolo3

Zdroje: ČD Pro Vás 1/2013, České dráhy


JiříK. , Nuny | 19.2.2013 (10:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Leinad 
21.02.2013 (10:28)  
Osobně si myslím, že už je dost marketingových pojmů(MOs, EOs - SC, první+druhá třída.)
ČD by se měly zaměřit na to, abych věděl, co bude za standard v druhé třídě Os. A nikoli nabízet pod stejným názvem (a za stejnou cenu) různé služby, které si ověřím třeba v řazení na ŽelPage(Šukafon vs Panter).
Napsat do tiskovky jméno jednotky může mít občas smysl, ale mimo vydání tiskovky by se měl hlavně změnit JŘ(přejmenovat MOs na Os nebo uvádět vyšší vozovou třídu, po pár letech přejmenovat zpátky.)
21.02.2013 (5:16)  
Trochu OT dotaz: proč jsou i v nových vlacích na toaletách nápisy v: češtině, ruštině, francouzštině, italštině? naprosto nesmyslná kombinace! (nedávno jsem viděl úplně novou samolepku v rekonstruovaném vozu, není to jen věc daleké minulosti)
20.02.2013 (23:20)  
topic: Ne, jenom tag [i] uz ma bohuzel zabranej kurziva, takze jsem ho nemohl pouzit pro oznaceni ironie... Jinak souhlasim s turistou. Urcite neni na skodu, kdyz existuje nejakej oficialni nazev pro sirokou cestujici verejnost.
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
20.02.2013 (22:27)  
bartik09: Meli se vyprdnout na vymejsleni nazvu a za usetreny penize mohli vymenit vsechny kozenkovy vlaky a soupravy za novy...

Ono se nevymejšlením názvu dá ušetřit několik set milionů korun?
20.02.2013 (21:35)  
Když tak čtu tu diskuzi... no myslím si, že to někteří až moc řešíte.....
Kdyby vozům nedali ČD oficiální název, který chtějí marketingově využít, tak by ty nové vozy a jednotky stejně dostaly nějaké přezdívky ...
Sice "Elefant" nebo "Panter" nejsou "české" názvy, ale že by "Žabotlamy", "Qutra" nebo "Rakve" byly zrovna pro cestující přívětivější, bych neřekl...
20.02.2013 (21:19)  
Ještě jednou opakuji, běžný cestující nepotřebuje vědět, jakým typem vozidla jede, ale především s jakým dopravcem, ...

Na regionálních tratích se tohle moc řešit nebude. Na těch bude zpravidla jezdit jen jeden dopravce, a volba tedy bude mezi vlakem a autem. A pokud chcete jako ČD ukázat změnu spočívající v nákupu nových vozidel, nejlépe je tu změnu pojmenovat.

Poučení cestující beztak budou znát vozidla buďto podle čísla řady, výrobního označení či přezdívky,

Někteří možná ano. Ale tady se hledá název pro širokou veřejnost. Je potřeba mít nějaké jméno, které dosadíte např. do tiskové zprávy "Vlaky X, která znáte z trati Y, nyní vyjedou i na trati Z". A na to se nehodí ani "841", ani "šuple".
20.02.2013 (21:08)  
CityLizard: To že ČD sice místy provozují pohodlné "pavouky" a "žraloky", zato jinde stále vozí cestující v koženkách, jejich celkovému jménu příliš neprospěje.

To je pravda. Meli se vyprdnout na vymejsleni nazvu a za usetreny penize mohli vymenit vsechny kozenkovy vlaky a soupravy za novy...


A k tomu dotazu, proc zrovna pavouk: Nekde jsem cetl vyjadreni, ze to je proto, ze ty vlaky, stejne jako pavouci, tvori sit.
20.02.2013 (20:58)  
Nuny: To je taky pravda ;o)
Registrierter Benutzer Nuny 
20.02.2013 (20:43)  
Petře, dobrá souhlasím, ale chtějí vyjádřit s kým souhlasí a s kým ne. Proto jsem se ozval na tvůj minulý komentář. Toď vše. A ano já tě chápu, ale stačí si to nečíst :)
Korrespondent oder ŽP Mitglied topič  mail  
20.02.2013 (20:35)  
Happy: Problém je se slovem "regio" Ono není anglické, jak se některým zdá, ono je totiž z latiny.

a z jakéhopak jazyka přejala angličtina velké množství slov?

pozn.: Počítačový průzkum 80 000 slov ze staršího Shorter Oxford Dictionary uveřejněný v Ordered Profusion Thomasem Finkenstaedtem a Dieterem Wolffem v roce 1973 například uvádí původ z oblastí langues d'oïl včetně francouzštiny a staronormanštiny 28,3 %, z latiny včetně latiny moderní vědecké a technické 28,24 %, z ostatních germánských jazyků (včetně slov přímo převzatých ze staroangličtiny) 25 %, z řečtiny 5,32 %, z ostatních jazyků méně než 1 %.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko