..: AVE Madrid - Barcelona slaví 5 let :..

AVE S-103, foto: RENFE Madrid — Španělský dopravce RENFE přepravil ve svých vlacích AVE na koridoru Madrid - Barcelona za 5 let od uvedení do provozu (20. února 2008) celkem 27,2 milionu cestujících. Ten byl tehdy zahájen se 17 spoji denně v každém směru a jízdním časem nejrychlejších vlaků 2 hodiny 38 minut mezi oběma největšími španělskými městy. Dnes RENFE nabízí až 29 spojů denně a cestovní čas non-stop vlaků se zkrátil o osm minut. Za poslední rok využilo služeb AVE na této trase nebo v její části více než 5 mil. cestujících, což činí podíl na trhu 51,2 %. Nejvíce pak láká relace Madrid - Barcelona, kde to bylo 2,7 milionu cestujících, což znamená meziroční nárůst o 5,6 %. Navíc od 8. února letošního roku je možné na daném ramenu cestovat za akční cenu 32 eur. Další v pořadí se umístily dílčí relace Madrid - Zaragoza s 1,08 mil., Barcelona - Zaragoza 446 tis., Madrid - Camp de Tarragona 280 tis. a Madrid - Lleida 223 tisíci cestujících.

Průměrné obsazení vlaků se pak pohybuje kolem 80 %, přičemž typický cestující je osoba ve věku 35 - 60 let (61,1 %), který vlak používá především z důvodů pracovních (65,3 %) nebo z důvodů rodinných a volnočasových (29,5 %) s průměrnou frekvencí 21 cest za rok. Z výsledků nedávného průzkumu by každý osmý klient z deseti doporučil služby AVE na tomto koridoru. Lidé si zde nejvíce cení spolehlivosti a s ní související přesnosti a také rychlosti.

Počty přepravených cestujících v hlavních relacích v období let 2008 až 2012

  • Madrid - Barcelona: 12 941 321
  • Madrid - Zaragoza: 6 543 121
  • Barcelona - Zaragoza: 2 566 741
  • Madrid - Camp de Tarragona: 1 553 345
  • Madrid - Lleida: 1 278 619

Zdroj: Via Libre


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 25.2.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Španělsko


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:59)  
JK: Praha - Brno lehce pod jednu hodinu, k tomu stačí jet průměrnou cestovní rychlostí 230 km/h.

... což si ale v reálu patrně vynutí trochu nepříjemnou potřebu max. > 300 km/h v úseku Benešov - Brno.
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:50)  
Rail-2005:
No, o "nutnostech" by se dalo dlouho povídat. Ale reálně bude první zárodek VRT pravděpodobně ten tunýlek III. koridoru před Plzní, co už má víceméně vysoutěženého zhotovitele. Zůstane ale asi celkem dlouho osamocený. ;-D
25.02.2013 (21:46)  
Joska Holibajda:
Praha - Brno lehce pod jednu hodinu, k tomu stačí jet průměrnou cestovní rychlostí 230 km/h.
A na půlhodinový takt Praha-Brno jsou potřeba 4 soupravy + záloha. To je ta největší sranda.

Brno - Přerov je uvažováno s necelou hodinou po rekonstruované trati č. 300.
Dál na Ostravu nevím
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
25.02.2013 (21:40)  
Praha - Brno 55 min (systémová hodina)
Praha - Ostrava 1h25

Kilometr VRT je levnější než kilometr přestavby koridoru a neomezuje svojí výstavbou provoz (s výjimkou vstupů do měst).

RS Praha - Brno je v počátečním stádiu nutnost. Má to dalekosáhlé důsledky pro zkvalitnění dopravy na více než 60% území republiky. O zbytku dalších tratí už se může diskutovat.

Nicméně reálně bude jako první úsek stát část RS odb. Nové Ouholice - Lovosice, protože bude relativně nenáročná na zemní práce a jako pilotní projekt tedy vhodná.
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:32)  
Joska Holibajda: Jen ten koridor mi tam nesedí, odhadoval bych ho tak na třetinu.

Nechtěl jste napsat spíš o třetinu? ;-)

Jakou jízdní dobu Pha-Brno

U rychlejší vrstvy je tam snaha o systémovou hodinu, čili nějakých 55-57 min, půlhodinový takt. Což by se mělo dát dohromady, když už teď ty vlaky tak často víceméně jedou. Dvouhodinový interval na Vídeň, dvouhodinový na Budapešť nebo aspoň Blavu, hodinový na Ostravu.
Plus nižší vrstva.

a Pha-Ova si od VRT slibujete?

Původně se psalo o 35 minutách, později ve "zlevněných" variantách to má být třičtvrtěhodina nebo hodina.
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:25)  
Flexaretista:Osobně bych sice Brno viděl jako prioritu, už kvůli spojení Berlína s Vídní co nejkratší cestou, ale ještě více bych preferoval spojení Břeclav - Bohumín.

Na jasnou preferenci Katowice - (Bohumín - Břeclav -) Vídeň má EU podobný názor.

Pikehead: myslím, že k obsluze Brna docela stačí D1 a existující koridor. Z Prahy bych mnohem raději zcela chybějící spojení na západ ve formě Donau-Moldau NBS.

Pokud mluvíme o chybějícím spojení, tak je to Praha - Liberec. Praha - Mnichov v jakési formě se zajížďkami existuje a jezdí tam cca 4hodinový takt, ale jeho konkurenceschopnost vůdči dálnici je podobně mizerná, jako Praha - Brno se zajižďkou.
25.02.2013 (21:21)  
spalda: To samé km stavby VRT - není to o nic dražší, než koridor, nebo dálnice.
VRT a dálnice budou zhruba stejně drahé, s tím souhlasím. Jen ten koridor mi tam nesedí, odhadoval bych ho tak na třetinu.

Já výstavbě VRT nijak zvlášť nefandím, myslím si, že u nás by se taková stavba neuživila. Navíc z některých příspěvků v této diskusi cítím takové to "Podívejte se na Španěly, už mají síť VRT a my pořád nic. Honem je následujme!" Já ale říkám: "Podívejme se na Španěly, tolik peněz do toho vrazili, že teď mají problém se splácením půjček. Následování bychom si měli velice dobře promyslet!"

Zeptám se příznivců VRT:
Jakou jízdní dobu Pha-Brno a Pha-Ova si od VRT slibujete?
registrovaný uživatel tarten 
25.02.2013 (21:11)  
Sim: Nebude to spíš sedmá z devíti? :-D
25.02.2013 (20:06)  
Pikehead: Důležitost trati na Norimberk/Mnichov nezpochybňuju, ale na Brno jsou opravdu v současné době přepravní proudy daleko vyšší. Nákladný výjezd z Prahy se využije pro směry Brno i ČB. Z Brna by se nejezdilo jenom do Vídně, ale taky Bratislavy a s dokončením trati Brno - Přerov hlavně do Ostravy a dál do Polska. D1 je na hranici kapacity, koridor na Ostravu taky, takže na co pořád čekáme?
Co se ceny jízdného týče. Provoz vysokorychlostních vlaků nemusí být nutně dražší, než konvenčních. Např. jízdné v Německu na ICE je dražší především proto, že dálková doprava není na rozdíl od regionální dotovaná. Kilometr jízdy vlakem ICE je cenově srovnatelný s konvenční železnicí. To samé km stavby VRT - není to o nic dražší, než koridor, nebo dálnice. Oboje už stavíme, tak proč bychom nemohli VRT?
25.02.2013 (19:02)  
Pikehead: Takže navrhujete začít stavět VRT v relacích, kde je cca současný přepravní proud 1000 až 2000 cestujících denně, namísto relace s cca 30.000 cestujícími denně (vlak,bus,auto), přičemž tvrdíte, že ta druhá varianta bude nerentabilní. Zvláštní.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko