..: AVE Madrid - Barcelona slaví 5 let :..

AVE S-103, foto: RENFE Madrid — Španělský dopravce RENFE přepravil ve svých vlacích AVE na koridoru Madrid - Barcelona za 5 let od uvedení do provozu (20. února 2008) celkem 27,2 milionu cestujících. Ten byl tehdy zahájen se 17 spoji denně v každém směru a jízdním časem nejrychlejších vlaků 2 hodiny 38 minut mezi oběma největšími španělskými městy. Dnes RENFE nabízí až 29 spojů denně a cestovní čas non-stop vlaků se zkrátil o osm minut. Za poslední rok využilo služeb AVE na této trase nebo v její části více než 5 mil. cestujících, což činí podíl na trhu 51,2 %. Nejvíce pak láká relace Madrid - Barcelona, kde to bylo 2,7 milionu cestujících, což znamená meziroční nárůst o 5,6 %. Navíc od 8. února letošního roku je možné na daném ramenu cestovat za akční cenu 32 eur. Další v pořadí se umístily dílčí relace Madrid - Zaragoza s 1,08 mil., Barcelona - Zaragoza 446 tis., Madrid - Camp de Tarragona 280 tis. a Madrid - Lleida 223 tisíci cestujících.

Průměrné obsazení vlaků se pak pohybuje kolem 80 %, přičemž typický cestující je osoba ve věku 35 - 60 let (61,1 %), který vlak používá především z důvodů pracovních (65,3 %) nebo z důvodů rodinných a volnočasových (29,5 %) s průměrnou frekvencí 21 cest za rok. Z výsledků nedávného průzkumu by každý osmý klient z deseti doporučil služby AVE na tomto koridoru. Lidé si zde nejvíce cení spolehlivosti a s ní související přesnosti a také rychlosti.

Počty přepravených cestujících v hlavních relacích v období let 2008 až 2012

  • Madrid - Barcelona: 12 941 321
  • Madrid - Zaragoza: 6 543 121
  • Barcelona - Zaragoza: 2 566 741
  • Madrid - Camp de Tarragona: 1 553 345
  • Madrid - Lleida: 1 278 619

Zdroj: Via Libre


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 25.2.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Španělsko


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
26.02.2013 (13:38)  
sice dokazu pochopit vase sny o VRT, co ale pochopit fakt neumim, je Vase bezbrehe presvedceni, ze v zemi, kde neni zkorumpovana snad jen smrt (a i o tom panuji diky praci "cernych havranu" pochyby...), bude stat km VRT 535 mil Kc. to je vazne usmevne...

Takže do doby, než korupce úplně vymizí navrhujete jenom nejnutnější úpravy, popř stavět jenom dálnice?

stejne tak je usmevna idea, ze cesta z Prahy do Brna s VRT MUSI (nebo snad by mela byt) byt pod 1 hodinu (55 minut) - docela by me zajimal matematicky model, kterym je tento nesmysl dan...

No vyloženě asi nemusí, ale vzhledem k poloze a jednodušší tvorbě systémových jízdních dob se to vcelku nabízí.

identicky nesmysl: na malomeste o 10 tis. obyvatelich postavime dopravni terminal (vlak, autobus, cargo) bez patricneho vyuziti, a budeme se pysnit pred celym svetem, jak jsme dobri, ze mame v malem meste perfektni dopravni stavbu. ano, to asi mame. ale kdo to bude vyuzivat? a jak si TO vydela na naklady (neni to o tom jen TO postavit, ale taky TO udrzet pri zivote, zejo...)? to v dobe IDEALISMU nikdo netusil, a nikdo se o to nestaral.

Ano, ale k stavbě VRT bych tohle nepřirovnával. Když sečtu dnešní přepravní proudy na Brno a Ostravu a přičtu k tomu busy na D1, tak nejsem v žádných nereálných hodnotách. Uvolněná kapacita na koridoru je navíc potřeba jako sůl pro nákladní dopravu.

CR je z pohledu Evropy male, neprilis rozvinute, neprumyslove mesto. zni to strasne, zni to urazlive, vzbudi to vasne a durazny odpor (a ja s tim pocitam...), ale proste to tak je. A DIKY TOMU, CO PRAVIDELNE PREDVATITE VE VOLBACH (jakychkoliv) se nezda, ze by se zabehnuty stav veci mel nejak dusledne menit.

Souhlasím, ale to neznamená, že nemá smysl budováním moderní infrastruktury tento stav měnit k lepšímu.

Investori maji uz dnes strach jakkoliv v CR investovat, protoze pohled na minci nominalu 1 Euro znamena, ze vydane budou nejmene tri takove mince - ty dve na uplatky a "odklonovani". Predstava, ze VRT TO najednou vyresi a investori se do CR pohrnou, aby zde zacali prumyslovou evoluci, me docela bavi. Stejne tak me rozesmiva predstava, jak lide jezdi za praci VRT. Ano, bavime se o tech, jejihz hruba mzda je - mereno realem, a nikoliv medianem CSU - 15 kilo ceske meny...

Asi už jste příliš dlouho pryč. Neříkám, že tady nejsou žádné problémy, ale tak černě bych to neviděl. Když se najde relativně velké množství lidí, kteří trasu jezdí denně autem, proč by neměli na vlak?

Ja tvrdim, ze bohate bude stacit, kdyz se stavajici koridory upravi na rychlost 200, maximalne 230 Km/h. Nic vic neni treba (ze nebudeme mit rychlovlak ala ICE3?? No a co jako? Maj snad Nemci Prazsky Hrad???... kazdy neco ma a neco nema. to je bohuzel realita.). Tranzitu to nijak zasadne neublizi, a poptavka uvnitr by byt mohla, pokud se udrzi cenova nabidka v rozumne vysi.

Ano, zvýšit rychlost můžeme taky, to se přece stavbou VRT nevylučuje. Na mnoha místech je to už dnes relativně jednoduché. Problém je pak ale kapacita trati pro náklady. Koridory jsou už na mnoha místech dnes na hraně kapacity.

Na Vasem miste bych napnul veskere sily na prosazeni a okamzite (nebo priblizne stejne rychle) vybudovani Narodniho Operatora osobni zeleznicni dopravy, ktery by zlikvidoval onen Vas "dokonaly" paskvil "IDOS na kazde navsi" (a pokazde jinak, samozrejme...) a zavedl konecne jasna pravidla fungovani osobni zeleznicni dopravy v ramci statu napric dopravci s jasne deklarovanym uznavanim jizdnich dokladu napric celostatni siti. Taky by jste se meli konecne zacit zajimat o to, aby se z CD odvedl majetek, ktery nesouvisi s jejich postavenim, a meli by jste se postarat o to (kdyz uz do toho kafrate), aby SZDC fungoval jako podrizeny Narodniho Operatora a mel na starosti VESKEROU infrastrukturu kolem zeleznice. A at se pak nasledne vyuziti teto infrastruktury FEROVE uctuje VSEM DOPRAVCUM BEZ ROZDILU na zaklade skutecneho pouziti a vyuziti (plosina pro vozickare na nadrazi by mela byt plne v dikci SZDC, a nikoliv CD. Za znamou cenu vsem bez rozdilu)...

Souhlas, ale tato činnost se se stavbou VRT opět netluče. Integrované systémy se budují, takže jsme na dobré cestě.

Prijde mi docela sileny, ze chcete po statu, ktery neumi vyresit zakladni funkcnost zeleznice, aby resil VRT - byt se VRT muze zdat jednodussi. Ale zdani klame. Jednoducha je vystavba VRT. Mnohem horsi je jeji udrzeni v provozu. No a jsme zpatky na zacatku tohoto postu - u Vasich dani a pujcek (statnich pujcek, ovsem). To je tedy divny... ;)

UK snad nepoužívá financování pomoci státních půjček, dluhopisů, PPP projektů? Ve výsledku je to dluh jako dluh. Myslím, že trochu míň ideologie a by neuškodilo :-)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
26.02.2013 (13:36)  
ja osobne bych byl mnohem radsi, kdyby stat zacal masivne podporovat industrializaci a zamestnanost. vsechny sily bych zameril na zvyseni hospodarske produkce statu - ale to uz jsme mimo tuhle diskusi. nic mene, porad plati to, co proste rikam uz dlouho (a jeste dlouho budu): CR nema na to, aby utahla provoz VRT.


S tím souhlasím. Ale je třeba mít odpovídající infrastrukturu, aby to bylo možné. Dálnici tu už máme, byť je příšená a silně saturovaná. Železniční řešení chybí. Je v podstatě jedno, jestli se to podaří skrze další modernizaci současných tratí nebo novostavbu v podobě rychlé trati, ale podstatné je to, že se NĚCO udělat musí. Peněz je dost, jen se musejí správně směrovat.

Ale fakta jsou taková, že vstup do Prahy z východu už více nenafouknete a rychlost do Brna ze severu na požadovaných alespoň 200 km/h nezvýšíte. A co teď s tím? Odpovězte si sám.
registrovaný uživatel tarten 
26.02.2013 (13:10)  
rpet:
Ja tvrdim, ze bohate bude stacit, kdyz se stavajici koridory upravi na rychlost 200, maximalne 230 Km/h.


To bohužel není možné. Na několika rovných úsecích to lze zvednout na 200, jinde už jen za náklady víceméně rovné výstavbě VRT. Koridory jsou bohužel obecné stavěné na 160 a méně, a to i ten nový 4., kromě kusu na jihu.

(EDIT) A o co hodně jde, je kapacita. Příměstská doprava se nám utěšeně rozvíjí, ale naráží na omezení dvoukolejky, zřídka tříkolejky. I nákladku to dusí, na krachujícím ČD Cargu se to také podepsalo (mimo jiné). Potřebujem nové koleje ven z největších měst a v dalších místech. Třeba z Prahy do nejméně 5 různých směrů. Ty často není kudy vést, vedle stávajících tratí se nevejdou. To je potřeba postavit VRT-neVRT, takže když už se s tím začne, tak aspoň jako základ VRT.
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.02.2013 (13:09)  
@ bartik09:

priteli, omlouva te pouze tvoje mladi. jinak se pohybujes v rovine argumentu, ktere nemaji zadnou vypovidaci hodnotu, pouze demagogicky oponujes. ne. opravdui ti to nebudu vysvetlovat - na rozdil mezi demagogii a logikou musis bohuzel prijit sam:


Tak to zalezi predevsim na tom, jak se to postavi, ne? Vzdusnou carou je to nakejch 185 km, dalnici se povedlo postavit na 200 km. Je fakt nerealny, aby se prumerna rychlost na VRT pohybovala okolo 200 kmh?

odzadu: nekde v nejake predchozi diskuzi me zdejsi "Slegr Boys" umlatili argumentem, ze pry za VRT se bere pouze to, co je nad 230 KM/h. ja jim to rad verim, a proto muj brek nehovori o VRT, ale pouze RT, tedy Rychlostni Trati, neco jako rychlostni silnice: jede se tam rychle, ale jeste to neni dalnice ;) Mno, a k te hodine. o te diskutuji ostatni, nikoliv tak ja. me by bylo jedno, jestli do Brna prijedu za 60, nebo 80 minut. 20 minut pro mne neni argument.

Bomba. Takze chvili potom, co sme to opravili (nekde) na 160, to budem rekonstruovat na 200. Hned potom bych premyslel o 230... Diky, nechci. Fakt by to bylo o tolik levnejsi?

hele, fakt nepredpokladam, ze by rekonstrukce jednoho kilometru koridoru mohla stat 535 milionu tvrde ceske meny. a pokud ano, je to jen dalsi dukaz toho, ze v CR nema smysl stavet VRT. ale znovu zopakuju: na postaveni CR a jeji vyznam v ramci EU je VRT hloupy a zbytecny luxus. rychlostni trate by bohate stacily.

vybudovani Narodniho Operatora osobni zeleznicni dopravy
S tim bych treba i souhlasil, pokud by ovsem ruku v ruce se zrizenim tohotu uradu byl zrusen adekvatni pocet urednickych pozic jinde, nebo budem za chvili zrat jenom formulare. Kazdopadne nevidim duvod, proc by to nemohlo bezet paralelne se stavbou VRT.


a to je presne ta demagogie - argumentujes populisticky, aby bylo zjevne, jak pecujes o blaho cestujicich a statniho rozpoctu a urcite snis o zachrane tropickych pralesu. doporucuji vstoupit do rainforest foundation. ale kdyz se vratim k tomu NO, tak by mi bylo srdecne jedno, kolik uredniku tam bude sedet. hlavne, kdyz by se MDCR podarilo dat dohromady ten neuveritelne nesystemovej chliv, kterej ted v CR mate. VRT by se zaroven s tim stavet samozrejme mohla, KDYBY NA NI CR MELA PRACHY - JAKO ZE NEMA. zkus si udelat dluh 100 mil Kc, a pak zabehni do banky a rekni jim, ze chces dalsich 140 tisic na auto. kopnou te do zadni casti tela. a je to tak v poradku. u statu je bohuzel bezne, ze si pujcuje stale dokola penize pri vedomi, ze jeho silne minusovy rozpocet nebude nikdy vyresen do plusu (pravdepodobne, mereno optikou chovani vlad predeslych i te stavajici...), spise bude neustale klesat do vetsich zapornych cisel.

UK ma pouze 26% vlastni hospodarske a prumyslove produkce. vse ostatni je import a sluzby. CR se k tomu vcelku rychle blizi. a protoze znam situaci v UK, tak tvrdim, ze pokud budou politici a demagogove v CR snit o vzdusnych zamcich, dostanete se za par let na uroven dnesni UK, kde pobyt na luzku v nemocnici NEKDE NA CHODBE mezi rentgenem a kuchyni zacina byt neprijemnym standardem, cena za MHD a vlaky neuveritelne vysoka, naklady na zivot stoupajici exponencialne, a nikoliv linearne... ale zase by jste meli VRT, A TO ZA TO PRECI STOJI!!!

ja osobne bych byl mnohem radsi, kdyby stat zacal masivne podporovat industrializaci a zamestnanost. vsechny sily bych zameril na zvyseni hospodarske produkce statu - ale to uz jsme mimo tuhle diskusi. nic mene, porad plati to, co proste rikam uz dlouho (a jeste dlouho budu): CR nema na to, aby utahla provoz VRT.

neni to o tom tu VRT postavit. to by dokazal i XiXao v busi. jde o to ji udrzet provozuschopnou, konkurenceshopnou a s co nejmensim podilem dotaci - protoze na dalsi vysoky dotacni program proste CR nema finance.

a neoperuj Spanelskem, nebo Nemeckem, nebo Francii - nejsme ani jedno a nemame ani vdalene stejny vykon ekonomiky. IMHO Spanelsko je pet minut pred bankrotem. ale zase maj VRT ;)
registrovaný uživatel tarten 
26.02.2013 (13:07)  
MB: zrušení přepřahů v Břeclavi i Bohumíně.

Nojo, pak se ale nebudou moct přidávat vagónky jedoucí odjinud. ;-)
registrovaný uživatel tarten 
26.02.2013 (12:57)  
Lubos237: PODĚKOVAT autorovi RAIL-2005.

Máte naprostou pravdu. Takže Rail-2005 - palec nahoru. :-)
26.02.2013 (12:35)  
ad rpet:
Ona se svatba VRT dá pojmout i jinak než jako co nejúpornější snaha co nejrychleji postavit Praha - Brno a jezdit tam 300 a více km/hod čímsi typu ICE. Podobně neobstojí ani argument o tom, že ceny musí být vysoké, protože korupce (momentálně se soutěží ceny staveb spíše pod hranou skutečných nákladů stavebníka).

Např. níže zmiňovaný úsek Ouholice - Lovosice bude co se týká nákladů spíše levnější než probíhající výstavba dvojkolejky mezi Táborem a Benešovem. Je tam jasné kilometrické zkrácení klikatícího se koridoru společně s odstraněním rychlostního cimbuří na stávající trati. D8 bude otevřena za pár let, trať tak přestane být bez nějakých úprav konkurenceschopná dálnici. Sklonově to navíc bude použitelné pro kontejnerové cargo mající v čele slušnou mašinu.

Podobně lze řešit zečtyřkolejnění jižního vstupu do Brna či mezi Prosenicemi a Bělotínem (Ostravou). Obojí přinese kapacitu, které se momentálně nedostává, ale zároveň to umožní i zkrácení jízdních dob pro klasické vlaky provozované rychlostmi do 200 km/hod (= Regiojet si někde v poolu najme Vectrony a bude jezdit vesele dál, jen rychleji).

Mimochodem čtyři koleje z Přerova do Ostravy se snad plánovaly už za Rakouska a tento záměr byl zhacen vypuknutím prvním světové války. Až jednou dojde na tuto novostavbu, tak se nestane nic jiného než že se ty dvě koleje doplní, jen povedou jinudy, než ty stávající dvě. :-)

Edit:
Co se týká spojení Vídeň - Varšava jsou na prvním místě ve zkrácení jízdní doby samozřejmě provozní opatření, tedy zrušení přepřahů v Břeclavi i Bohumíně společně s dokončením Vídně. Až se to povede, tak lze dosáhnout jízdní doby z Vídně do Katovic kolem 4 hodin, tj. zhruba o hodinu rychleji než dnes.
26.02.2013 (12:29)  
rpet: no to jsem rád, že to vidíte zvenku podobně jak z pohledu "nezbytnosti" VRT, tak z pohledu, ehm, praktických implementačních specifik zdejšího kocourkova. :)

A pointa je opravdu taková, že s výjimkou opravdových úletů typu Liberec > Praha nebo Jihlava > Praha je největším komnkurenčním problémem dálkovky kultura cestování a cena, nikoliv rychlost. S výhledovým rušením lokálek to bude i o těch IDS, bo jinak to celé bude jen pro lidi z velkých měst.

VRT by byla fajn, ale z pohledu reálných možností je zkrátka nereálná. Je dobré o ni přemýšlet, ale ne na úkor urgentnějších úkolů.
26.02.2013 (12:05)  
rpet:
Praha - Brno za hodinu
Tak to zalezi predevsim na tom, jak se to postavi, ne? Vzdusnou carou je to nakejch 185 km, dalnici se povedlo postavit na 200 km. Je fakt nerealny, aby se prumerna rychlost na VRT pohybovala okolo 200 kmh?

Ja tvrdim, ze bohate bude stacit, kdyz se stavajici koridory upravi na rychlost 200, maximalne 230 Km/h.
Bomba. Takze chvili potom, co sme to opravili (nekde) na 160, to budem rekonstruovat na 200. Hned potom bych premyslel o 230... Diky, nechci. Fakt by to bylo o tolik levnejsi?

vybudovani Narodniho Operatora osobni zeleznicni dopravy
S tim bych treba i souhlasil, pokud by ovsem ruku v ruce se zrizenim tohotu uradu byl zrusen adekvatni pocet urednickych pozic jinde, nebo budem za chvili zrat jenom formulare. Kazdopadne nevidim duvod, proc by to nemohlo bezet paralelne se stavbou VRT.
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.02.2013 (11:40)  
no. mam v planu jeste asi 10, 15 let zustat v UK, nebo nekde venku. a proto doufam, ze VRT v CR bude do ty doby hotova, aby se ten financni VRT debakl netykal mnou placenych dani.

sice dokazu pochopit vase sny o VRT, co ale pochopit fakt neumim, je Vase bezbrehe presvedceni, ze v zemi, kde neni zkorumpovana snad jen smrt (a i o tom panuji diky praci "cernych havranu" pochyby...), bude stat km VRT 535 mil Kc. to je vazne usmevne...

stejne tak je usmevna idea, ze cesta z Prahy do Brna s VRT MUSI (nebo snad by mela byt) byt pod 1 hodinu (55 minut) - docela by me zajimal matematicky model, kterym je tento nesmysl dan...

identicky nesmysl: na malomeste o 10 tis. obyvatelich postavime dopravni terminal (vlak, autobus, cargo) bez patricneho vyuziti, a budeme se pysnit pred celym svetem, jak jsme dobri, ze mame v malem meste perfektni dopravni stavbu. ano, to asi mame. ale kdo to bude vyuzivat? a jak si TO vydela na naklady (neni to o tom jen TO postavit, ale taky TO udrzet pri zivote, zejo...)? to v dobe IDEALISMU nikdo netusil, a nikdo se o to nestaral.

CR je z pohledu Evropy male, neprilis rozvinute, neprumyslove mesto. zni to strasne, zni to urazlive, vzbudi to vasne a durazny odpor (a ja s tim pocitam...), ale proste to tak je. A DIKY TOMU, CO PRAVIDELNE PREDVATITE VE VOLBACH (jakychkoliv) se nezda, ze by se zabehnuty stav veci mel nejak dusledne menit.

Investori maji uz dnes strach jakkoliv v CR investovat, protoze pohled na minci nominalu 1 Euro znamena, ze vydane budou nejmene tri takove mince - ty dve na uplatky a "odklonovani". Predstava, ze VRT TO najednou vyresi a investori se do CR pohrnou, aby zde zacali prumyslovou evoluci, me docela bavi. Stejne tak me rozesmiva predstava, jak lide jezdi za praci VRT. Ano, bavime se o tech, jejihz hruba mzda je - mereno realem, a nikoliv medianem CSU - 15 kilo ceske meny...

Ja tvrdim, ze bohate bude stacit, kdyz se stavajici koridory upravi na rychlost 200, maximalne 230 Km/h. Nic vic neni treba (ze nebudeme mit rychlovlak ala ICE3?? No a co jako? Maj snad Nemci Prazsky Hrad???... kazdy neco ma a neco nema. to je bohuzel realita.). Tranzitu to nijak zasadne neublizi, a poptavka uvnitr by byt mohla, pokud se udrzi cenova nabidka v rozumne vysi.

Na Vasem miste bych napnul veskere sily na prosazeni a okamzite (nebo priblizne stejne rychle) vybudovani Narodniho Operatora osobni zeleznicni dopravy, ktery by zlikvidoval onen Vas "dokonaly" paskvil "IDOS na kazde navsi" (a pokazde jinak, samozrejme...) a zavedl konecne jasna pravidla fungovani osobni zeleznicni dopravy v ramci statu napric dopravci s jasne deklarovanym uznavanim jizdnich dokladu napric celostatni siti. Taky by jste se meli konecne zacit zajimat o to, aby se z CD odvedl majetek, ktery nesouvisi s jejich postavenim, a meli by jste se postarat o to (kdyz uz do toho kafrate), aby SZDC fungoval jako podrizeny Narodniho Operatora a mel na starosti VESKEROU infrastrukturu kolem zeleznice. A at se pak nasledne vyuziti teto infrastruktury FEROVE uctuje VSEM DOPRAVCUM BEZ ROZDILU na zaklade skutecneho pouziti a vyuziti (plosina pro vozickare na nadrazi by mela byt plne v dikci SZDC, a nikoliv CD. Za znamou cenu vsem bez rozdilu)...

Prijde mi docela sileny, ze chcete po statu, ktery neumi vyresit zakladni funkcnost zeleznice, aby resil VRT - byt se VRT muze zdat jednodussi. Ale zdani klame. Jednoducha je vystavba VRT. Mnohem horsi je jeji udrzeni v provozu. No a jsme zpatky na zacatku tohoto postu - u Vasich dani a pujcek (statnich pujcek, ovsem). To je tedy divny... ;)
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko