..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
11.12.2014 (8:49)  
Troufám si říct, že Podbaba (prozatím) v osobácích nové cestující generuje, ta nabídka spojení je opravdu výrazně lepší, než předchozí stav. Silně se ohrazuju vůči hloupým výrokům na adresu umaštěných studentů, nebo jak to tu zaznělo, Podbabu využívá široké spektrum cestujících, ostatně jako ostatní kolempražské konkurenceschopné linky a spojení. Absence nějaké rychlejší vrstvy (ať jí budeme nazývat jakkoliv) na některých (přinejmenším 011 a 221) tratích kolem Prahy je zřejmá, ale kromě místních kapacitních problémů naráží na ochotu jí financovat ze strany StČ kraje.
11.12.2014 (8:24)  
Zastavování R4 v Libčicích a Roztokách samozřejmě nemá smysl, podobně jako ty Úvaly, Říčany, nebo Řevnice - kde jsem bydlel a samozřejmě bych rychlíky jakou spousta dalších cestujících uvítal, ale od toho tam vážně nejsou. Tady ale není řeč o přidání zastávek, kde do vlaku další lidi nalezou, ale naopak zastávky, kde budou moct vylézt a cestování do cíle bude atraktivnější pro více lidí z těch stávajících zastávek (odvolávat se na to, že vlaky by byly moc plné, a proto raději toto spojení nerealizovat, moc neuznávám, to se snad dá řešit úplně jinak). Řešíme spojení Středočeského/Ústeckého kraje s Prahou 6, takže nejsou moc relevantní komentáře, že v Praze jezdí MHD a že rychlík není tramvaj - nehledě na to, že spojení MHD z Holešovic na Prahu 6 za moc nestojí a po zrušení tram 15 není ani přímé. To je jako napsat že nemá smysl stavět zastávku Praha-Kačerov, protože přece z Kačerova na hlavní nádraží jede metro. Podobnost s Ústím-Vaňovem, i kdyby to nebylo před 30 lety, také nevidím prakticky žádnou.
11.12.2014 (7:09)  
Ad Honza a je to spojení od a na rychlíky z Podbaby do Holešovic? MHD je to minimálně 30 minut. A energie se má ztratit zastavením v Podbabě a nebo zastavením u návěstidla autobloku před zastávkou Libčice - Letky? Kde to přinese větší efekt? Trasa rychlíku se blbě kreslí mezi úzká hrdla, kde je omezen trasou na Balabence, nutností ujet S41 a trasou osobáku který je omezen předchozím Ex. Další slot kde by mohl R jet je cca 10 -20 minut později čímž se prodlužuje přestup v Kralupech a pobyt os S4 směrem Ústí.
A dále co cestující z Kralup do oblasti P6, Motola metra A? Ty také si s radostí zajedou do Holešovic a pak se budou půl hodiny vracet? Podbaba nebude generovat nové cestující nebo jen v minimální míře, jen těm stávajícím zlepší a zkrátí cestování, ale to jsou věci co kralupák jezdící na hlavní těžce nese, protože jemu to nepřinese nic.
registrovaný uživatel Honza  mail  
11.12.2014 (0:54)  
No to je, ale žabotlamem je to pár minut, nebo hezkou procházkou Stromovkou.
11.12.2014 (0:20)  
Honza: Podbaba je od Holešovic sice "kousek", ale pouze vzdušnou čarou. Spojením MHD i po silnici je to naopak velmi daleko.
10.12.2014 (21:57)  
A je vymalováno. Argument, že kdesi kdysi před třiceti lety už těžko něco přebije :-)
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.12.2014 (21:21)  
Kolik energie se za rok tou Podbabou zmaří? Přitom tam lze cestovat sejně jako dosud ešusem, který je tam o pár minut později.
Zastavování R4 v Bohušovicích je celkem blbost, ale Hněvice mají smysl. Je tam návaznost na utobus/ pěškobus do Štětí, lidí tam ve špičce nastupuje fakt hodně.
Podbaba smysl nemá především proto, protože jsme kousek od Holešovic a ve městě, kde je kromě husté příměstské dopravy i MHD. Proč se někdy začátkem 80. let zrušila zastávka Ústí nad Labem Vaňov? Protože tam zavedli MHD. A tam se musí přes centrum celkem složitě, protože autobus nejezdí ze Zálezel.
A jak tu bylo několikrát správně zmíněno, zajímalo by mě, kde ti bodbabští v tom rychlíku budou stát. Představky a uličky už jsou přeplněné teď, taky asi na přechodových můstcích a na WC :-) Nebo díky tomu my přejdeme na panťáky místo těch, co uvolní místo tím, že přejdou na rychlík.
registrovaný uživatel Dvorak J  mail  
10.12.2014 (18:42)  
V říjnu někde gen.řed. prohlásil, že může nastat zdražení jízdného maximálně o inflaci. At to počítám jak to počítám tak mi to nejak nevychazi....
registrovaný uživatel SergeS 
10.12.2014 (15:39)  
RS: Například do Českého Brodu Sp jezdí :-)

Zde bude problém spíš v kapacitě trati, proč nejsou Sp vlaky i jinde.

Zastavování R4 v Podbabě (poblíž metro A) je logické, když tento vlak pak jede do Holešovic (metro C) a pak to celé objíždí na Hlavní nádraží (C), což skoro postrádá smysl pro lidi co nepřestupují na jiný vlak z Prahy (Kolik takových je ?). Pro lidi co jednou do Prahy je to rozhodně zlepšení
10.12.2014 (14:53)  
Tak když to vezmeme dokola Prahy tak zastavování rychlíků ve špičkách by přivítali kromě Řeže, Libčic a Roztok, na 231 Čelákovice, 011 Pečky, Poříčany a Český Brod, na 221 Čerčany, Mnichovice a Říčany, na 171 Černošice a Radotín. Je třeba si přiznat, že tudy cesta opravdu nevede. Kompetentní činitelé by se museli nad problémem zamyslet(a to je problém sám o sobě) a vytvořit síť spěšných vlaků, která by vykrývala právě tyto stanice blízko Prahy ve špičkách prac. týdne nebo i sobotu ráno a v neděli odpol. Otázkou je samozřejmě financování. Příkladem nechť jsou Sp na 011 nebo ten chudák jediný na 221, které jsou plné od pondělka do pátku a jistě se tedy zaplatí. A co se týká kapacity trati, tak já pamatuju 80-tá léta, kdy frčel vlak za vlakem kapacita- nekapacita a ještě na staré zabezpečovačce. Teď je to proti tomu jen slabý odvar.
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko