..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   
11.12.2014 (19:00)  
Co se týče ML tak by kjejímu z atraktivnění pomohlo kdybi do Hostivaře jezdila celej týden a nejen o víkendech.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (18:40)  
Pavel Z: jenže natahovat nové lidi je potřeba do ML, ta jediná má kapacity na rozdávání. Pokud se neprodlouží soupravy, tak není kam natahovat nové lidi.
11.12.2014 (18:37)  
Honza: A že to třeba natáhne lidi, kteří doma nechají auto, ti jedno není (ber to jako příklad)? Dost pochybuju, že by zrovna tohle zastavení nějak zhoršilo globální oteplování.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (18:27)  
Pavel Z: Že se plýtvá přírodními zdroji a zhoršuje životní prostředí, to mi fakt jedno není.
Není potřeba se vracet z centra, stačí jet osobákem rovnou z Kralup, případně Roudnice, Lovosic.

Edit:
říkal mi kamarád, že on by zrušil Openkarty i v tý R4, protože tím akorát začaly být z Kralup přeplněné a lidi se v tom neumí chovat (aspoň ze začátku, já to nepamatuju, za mě se tam chovají celkem normálně), ať si prej jezděj hezky panťákem. To byste teprve řvali :-)
11.12.2014 (18:22)  
Honza: že se zastavováním maří energie

To tobě ale může být jedno, pokud to přímo ty nebudeš platit v jízdném.
Za sebe říkám stavět v Podbabě ANO, protože ta zastávka je schopná obsloužit poměrně velké území a mnohým to ušetří čas, než se vracet odněkud z centra, resp. je schopna generovat nové cestující.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (17:59)  
Jak s tím Lovosice souvisí?
Registered user BigDye 
11.12.2014 (17:54)  
Tak schválně - spočítejme za pár měsíců, kde bude větší obrat, jestli v Lovosicích, nebo v Podbabě.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (17:49)  
Michal Jaroš: spíš z Prahy o 3 minuty dříve než v loňském GVD, že to bude ještě více narvané a že se zastavováním maří energie (aspoň dokud bude jezdit peršing bez rekuperace a klasické vagóny).
11.12.2014 (17:44)  
Takže když to shrnu, tak Vám jako cestujícímu na trase Praha - Lovosice vadí to, že pojedete na hlavní nádraží do Prahy o 4 minuty déle a že ve vlaku bude více lidí.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (16:56)  
Radek Strnad: no těch koženek nebo blešáků je tam víc než 2, ale stejně to nestačí.
Super by bylo, kdyby se lomené jízdné platilo jako normální a Chebáci byli zaintegrováni. Pak by nebyl problém (a někdy by bylo i výhodnější) to vzít přes Ústí. Ale zaplatit na jedné jízdě o 43 Kč navíc, to fakt jen v nejhorším případě, když se mi nechce v zimě v noci běžet 4 km pěšky z Lovosic domů.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko