Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.
Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic
Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.
Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200
Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.
Vlakem na Kačerov i do Chýně
V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.
Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.
Naopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.
Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu
Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.
Zdroje: České dráhy, ROPID
| 9.12.2014 (6:00)
Když se nám stane, že ho dojedeme, tak sice jedeme pomalu, ale zastavit, to se nám asi ještě nestalo.
Jde hlavně o čas odjezdu z Prahy, čím dále dřívější odjezdy z Prahy nám jaksi komplikují časovou rezervu mezi přejezdem ze školy na nádraží.
Kdyby bylo v Podbabě metro A, tak neřeknu nic, mělo by to smysl.
Edit:
Chápu, že nelze asi srovnávat Prahu s Ústeckým krajem (kde máme krajský úřad k h...u), Praha má vždycky ve všem plus, ale nedivte se, že když tady máme osobní dopravu v hodinovém intervalu a poslední zastavující osobák, kterým se lze dostat do Ústí nebo do blízkých vesnic jede z Roudnice 5 minut po osmé večer, tak požadovat zastavování v Podbabě je směšné.
Kolik cestujících z rychlíků od Děčína přestupuje v Praze na další vlaky (mimo systém PID?) Dovolím si tvrdit že jich bude výrazně méně než kolik jich vystoupí/nastoupí v Podbabě.
Celý problém s Podbabou je v tom že R4 pomáhá přeplněné S4 aby se nemusela posilovat, čímž dochází na jedné straně k integraci R (proč není R7,R2,R1?) na druhé to znamená více zastavení. A dálkovou dopravu na 090 řeší Ex do Německa a R do Chebu.
A těch je v těch děčínských rychlících kolik?? Kdo určuje, komu by co "mělo sloužit? není největší problém zastavování R pOdbabě fakt, že to nevyužiješ?
Na co je třeba generovat nové cestující? Hlavní je, že jedou veřejnou dobravou a jestli panťákem, tramvají nebo R4kou, je celkem buřt, nebo ne?
Opravdu nevidím velký rozdíl mezi přeplněným panťákem a přeplněným rychlíkem, když Rychlík dorazí na hlavák v X:09 a panťák na Masaryčku v X:17. Největší rozdíl je práě v tom, že panťák staví v "malých" Holešovicích, odkud se musí na metro kus pěšky, ale zase jede na Masaryčku, což se hodí těm, co pokračují dále trojkou, čtrnáctkou, šestavacítkou a podobně. Kdo chce jet metrem nebo devítkou, asi přivítá ten rychlík.
Rychlík by měl sloužit hlavně těm, co pokračují dále vlakem z hlaváku, což v tomhle případě opravdu není, když se tím jízdní doba neustále prodlužuje a odjezdy z hlaváku jsou tak rok od roku o nějakou minutu dříve a dříve.
Proč by se muselo zastavovat v Libčicích? Nevšiml jsem si, že se tam někdy zastavuje.
Jde mi hlavně o energetické ztráty a prodloužení jízdní doby, která se modernizací Bubenče měla zkrátit....
Že platí nižší cenu? A co, vždyť to ČD dostanou proplacené do výše plného jízdného.
Je problém to, že těmi rychlíky budou jezdit lidé? Že jich tam bude více? To je snad dobře, ne? To, že pak musí dopravce nasadit adekvátní vozidla s adekvátní kapacitou je věc jiná. Prostě ta zastávka má ambice generovat zajímavé počty cestujících, tak proč toho nevyužít?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










