..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (17:08)  
M 474 003: To je pravda, kolikrát jsem už lítal po peróně pomáhat zavřít dveře, aby tam průvodčí nemusel běhat. Lidi mají doma asi korálky, to samé v elefantu, když to stojí čtvrt hodiny na obratu, tak každý tam vleze, rozcabí obě křídla, protože přece nebudou čekat, až se to jedno křídlo otevře tak, že tam člověk proleze a zůstane to dokořán. Stačí když v Roudnici vystoupím, než dojdu do podchodu tak zvenčí zavřu 2/3 vlaku a než dojdu do haly, tak je z toho polovina zase otevřená.
12.12.2014 (17:02)  
Pro zastavování rychlíků by musely být splněny některé další podmínky. Málokdo ví, že vámi vysmívaná červenokoženková B mají od čísla 208 elektropneumatické ovládání dveří, z neznámých příčin se udržuje a používá pouze u souprav domovské stanice České Budějovice, ostatní vozy to mají rozkradené. Pokud by se povedlo tohle zprovoznit, pak by se ztrátové časy ve stanicích zmenšily a vznikla by rezerva pro zastavování v zastávkách jako je Podbaba nebo Litoměřice město. Zatím je situlace taková, že ne každý je ochoten za sebou zavřít dveře, a když má průvodčí v takových Hněvicích zavřít 5 dveří, trvá to nejméně půl minuty, a když se to sečte za celou trasu, dá to i 5 minut.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (16:42)  
Ještě další věc, když už se dělá něco s Ačkem metrem, nestálo by za to, stočit ho k Podbabě, aby ten terminál byl kompletní? Pak bych proti zastavování R nic neměl.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (16:23)  
Pavel Dvořák: asi jste předchozí příspěvky nedočetl do konce.
Z hlaváku si jí koupím pouze v případě, že na to mám čas, popřípadě nezapomenu, protože zvyk je železná košile, jak se říká, takže pravděpodobnost zapomenutí je velká. A jelikož kolem Prahy není žádná neobsazená stanice, není možné ani říci, že jedu z toho a toho, abych to neměl s přirážkou.

Pokud zastavování v Podbabě bude opravdu tak důležité, že tam bude tolik lidí vystupovat, tak ať tam zastavuje, ale pouze za podmínky, že rychlíky, pokud tak stále jdou nazývat, budou mít minimálně o jeden vagón 2. třídy víc, protože ty vlaky opravdu nejsou nafukovací. Což by na druhou stranu mohlo i vyřešit problém s panťákama, protože na jezdění dvojitě není dostatek ešusů ani asi peníze, takže přidáním Bčka, kterých je v kopřivách snad stále dost, by se mohl vyřešit i ten kapacitní problém.

Pořád mi ale není jasné, proč by měly být integrovaný pouze ty Děčíňáky, copak lidi jezdící z Ústí nepoužívají MHD, že jsou v nevýhodě?
Kdyby i lomené jízdné stálo stejně (já přece chci jet z A do B, co možná nekratší a nejrychlejší cestou), nemusel bych se například dnes, hrncat v elefantu 2 hodiny.

Dále bych jen připomenul, že existovala petice proti stěhování zastávky z Bubenče do Podbaby, ti lidé prostě nechtějí pochopit, že udělat zastávku se vší parádou, která je k tomu dnes nutná, v Bubenči by bylo prostě složitý a drahý, ne li nemožný.
12.12.2014 (15:58)  
To si nemyslím, protože z Ústí nikdo zastávkovým rychlíkem jen kvůli Podbabě nepojede. To spíš sem tam někdo z Kralup, na druhé straně usadit se ráno v poloprázdném slonu nebo žabákovi je komfortnější než stát 20 minut v uličce.
registrovaný uživatel Kakov 
12.12.2014 (15:42)  
ad zastavování rychlíků v Podbabě,

pokud R zastavovat bude a EC ne, je to lákadlo pro použití R a díky tomu se může dostavit menší přetěžování EC "dojíždějícími"

takový nenásilný řešení (proti příplatkům atd.)
registrovaný uživatel 55p 
12.12.2014 (14:32)  
V případě, že si budu kupovat z Ústí do Prahy, tak bych asi využil dokoupení jízdenky, takže ano. Ale v opačném případě těžko.

V opačném případě si přece lze koupit jízdenku už z hl.n. Jen hledáš problémy tam, kde nejsou.
12.12.2014 (14:30)  
Honza: já se ti to, exkolego z FD, pokusím vysvětlit polopatě:
Cestující z menších Y, poblíž velkého města X většinou dojíždějí (ne)pravidelně do práce do velkého města.

Ve městě X jsou zastávky, kde běžně staví osobní vlaky, ale také rychlíky. Může se stát, že tam staví i vlaky vyšší kvality, protože se předpokládá velký obrat cestujících i do vzdálenějších měst Z.

Zastavování v zastávkách ve městě X, než dojede vlak na hlavní nádraží má tu výhodu, že cestující pak nemusí jezdit přes půl města, ale jen přes třetinu. A extra výhodné je to ve chvíli, kdy u zastávky v městě X je další kapacitní a rychlý dopravní systém (třeba tramvaj). Říká se tomu přestupní terminál, jedna taková pěkná fotka z Německa koluje asi v 10 prezentacích různých předmětů na téma "Integrovaný dopravní systém", až jsme z toho měli později docela zábavu, jak je věčná.

Bubeneč nebyl případ zastávky s rychlým a kapacitním spojením, nemluvě o stavu nádraží. Podbaba takovým podobným, i když ne tak úplně krásně ideálním případem z fotky, terminálem je.

Jo a jestli mi v semestrální práci Teorie želeniční dopravy s Baudyšem zrušíš zastavování rychlíků na Hradec ve Vysočanech, protože mi přece musí stačit půlhodinový takt osobních vlaků na Lysou, tak poprosím pár doktorandů, aby ti dali zabrat :)
registrovaný uživatel Keprt 
12.12.2014 (13:13)  
Honzo, já Bubeneč několik let používal, takže vím, že část tamních cestujících šla pěšky po okolí, část pokračovala busem 131, část z nich skutečně na Zelené (což je taky dost nová zastávka) přestoupila na tram, pár jednotlivců skutečně asi šlo pěšky na tramvaj, ale ta intenzita byla nesrovnatelná s Podbabou. Dále na Podbabě je přestup na suchdolské busy (výrazně lepší než v Sedlci) a řada firem v docházkové vzdálenosti.
12.12.2014 (13:09)  
A co autobus co jezdí z Dejvický přes Bubeneš a kolem Sv. Matěje na Bořislavku tj 131? To byla jediná přímá obsluha Bubenče.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko