..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (12:52)  
Michal Jaroš: kam podle Vás teda z Bubenče mám jít, když ne na Zelenou?
Ano, když jsem si lajznul jít po odvratné koleji a pak přejít přes mostek po dopravní koleji z Podbaby do Bubenče, tak jsem mohl tramvají dojet až na konečnou.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (12:49)  
Keprt: za tou PHS toho uvidím hodně :-)
Chodilo se na Zelenou, kdo na to měl koule, šel po kolejích na Podbabu.

Pavel Dvořák: V případě, že si budu kupovat z Ústí do Prahy, tak bych asi využil dokoupení jízdenky, takže ano. Ale v opačném případě těžko.
12.12.2014 (12:38)  
K Bubenči - porovnávat dopravní dostupnost stanice Bubeneč a zastávky Podbaba je neporovnatelné - s tou docházkou na Zelenou to snad ani nemusíte myslet vážně.

Jinak ale klasický argument ála SŽDC/ČD - "nikdy se to tak nedělalo, nikdy to tam nestavělo, tak proč by to tak mělo být nově".
12.12.2014 (12:37)  
Honza: Člověk by čekal, že student FD ČVUT bude mít trošku rozumnější názory.

Ad cena - samozřejmě, že jednotlivá Sedlec - hl.n. stojí 11 Kč, ale člověk si obvykle v Podbabě nevystoupí a zase nenastoupí, ale koupí si místo Děčín - Sedlec Děčín - hlavní, kde je u Vámi zmíněné IN 50 rozdíl 6 Kč.

Pokud už si cestující koupí lístek do Sedlce, průvodčí mu bez přirážky může vystavit doplatek na těch 6 Kč, a to tak, že vydá novou jízdenku Děčín - hlavní a odečte od toho původně zakoupenou Děčín - Sedlec. Není tedy nutno kupovat novou jízdenku Sedlec - Hlavní, není nutno platit žádnou přirážku ani být vysazen v Holešovicích.
registrovaný uživatel 55p 
12.12.2014 (11:42)  
1 - 5 Kč? Jednosměrná jízdenka na IN 50(!) ze Sedlece na hlavní stojí 11 kč, ještě cesta zpátky a udělejte to několikrát týdně a kolik to bude celkem?

Z Ústí do Sedlce 69, na hl.n. 75 Kč, takže polovina, z tebou uváděné ceny jednosměrné jízdenky...
registrovaný uživatel Keprt 
12.12.2014 (11:34)  
Honza: zsatavování R v Podbabě není motivováno potřebama kralupáků (i když jistě také uvítají), ale cestujících ze vzdálenějších stanic.

Srovnávat Bubeneč a Podbabu - že ty to tam vůbec neznáš? Koukej pořádně z toho vlaku, jak to vypadá tam a onde.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (11:26)  
Radek Papež: hmmm a ten přestup na tramvaj v Podbabě je "odjakživa", že? Asi tak jako přestup na metro Dejvická. Z Bubenče se chodilo na tramvaj běžně na Zelenou, ale to nemá cenu se dohadovat.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
12.12.2014 (11:17)  
Jen tak mimochodem, proč se dosud nestavělo v Bubenči, když je to tak životně důležité?
Honza: Se svým vzděláním bys mohl vědět, že v Podbabě je přestup na tramvaje, kdežto v Bubenči jaksi ne.
registrovaný uživatel Honza  mail  
12.12.2014 (11:14)  
Michal Jaroš: 1 - 5 Kč? Jednosměrná jízdenka na IN 50(!) ze Sedlece na hlavní stojí 11 kč, ještě cesta zpátky a udělejte to několikrát týdně a kolik to bude celkem?

DenSha: Tak Lovosice nebyly ideální příklad, ale okolní zastávky ano, protože tam moc jiné možnosti nejsou.

Jiri Vosecek : pokud vám půlhodinový takt (ve špičce) z Kralup do Podbaby + půlhodinový takt z Roztok do Podbaby přijde natolik nedostatečný, že tam musí stavět rychlík, tak je mi celkem líto...

Ano, asi by mě štvalo, kdybych musel jezdit do Podbaby z vesnic v okolí Lovosic, když bych musel v Roudnici přestoupit na rychlík, protože panťák dále nejede a v Kralupech zase přestoupit zpět na panťák.

Upřímně, všichni naši spolužáci, co jezdí z Děčína, nechápali, že to někdo myslí vážně, že budeme stavět ještě v Podbabě. Jen tak mimochodem, proč se dosud nestavělo v Bubenči, když je to tak životně důležité?

Edit:
a kromě finanční ztráty je nezaintegrování chebáků a EC hrozné i z důvodu, že člověk musí předem tu jízdenku někde dokoupit, což v případě, když se člověk rozhodně narychlo použít tento vlak, je opravdu problém. Než platit 50 Kč přirážku ve vlaku (nebo kolik to teď je) kvůli blbému Sedleci, to je pak už lepší počkat na ten další vlak a neplatit nic.
Jednou mě takhle průvodčí vysadil v Holešovicích a tvářil se, jakýho chci z něho udělat blbce, že zkouším jet na Openkartu a přirážku mi teda nenaúčtoval, ale nijak jsem si nepomohl, musel jsem tam počkat na jiný vlak. Že mi to na to neplatí, jsem si bohužel uvědomil, až když přišel průvodčí, jinak bych si to samozřejmě dokoupil v UNIPAJi
12.12.2014 (8:52)  
On někdo kritizuje zastavování rychlíků v Podbabě? To je ovšem ideální kandidát do Oddělení blbců v ČD.

Posledním výplodem je nový tarif, který v rámci zvýšení počtu prodaných jízdenek z webu ruší 3% slevu za jejich nákup a nabídne pro většinu lidí nevýhodnou alternativní výhodu. To je majstrštyk.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko