..: Nový jízdní řád v Praze a Středočeském kraji :..

CityElefant s NS a Vítkovem v pozadí, foto: Louis Armstrong Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.

Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic

Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.

Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200

Motorový vlak na trati 200, foto: Špáňa Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.

Vlakem na Kačerov i do Chýně

V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.

Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.

Osobní vlak na trati 162, foto: MirabrNaopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.

Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu

Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.

Zdroje: České dráhy, ROPID


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 9.12.2014 (6:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Jízdní řád

More from ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   
12.12.2014 (7:15)  
A já zase nechápu, proč by měla podle Honzy v dálkové dopravě (tj. EC a R Cheb) platit Opencard. Opravdu je ta úspora na delší trase tak zásadní? Měl jsem dojem že to dělá asi 1 - 5 korun při jízdě Děčín - Praha.
Registered user DenSha  mail  
12.12.2014 (5:05)  
Honza
Vy tu nejdřív brečíte nad prodloužením jízdní doby o celé 3! minuty a následně posíláte nebohé cestující pomocí Os z Lovosic až do Podbaby?
K tomu pohodlí: Nejde o koženku vs. panťák, ale o nutnost přestupovat. Každý přestup je nepohodlný a hrozí velké riziko ujetí přípoje.
Zastavování vícekrát ve velkých metropolích je trendem všude, ulehčí se bottlenecku v centrálním nádraží, MHD...
Příklad z Japonska: I ta nejrychlejší Nozomi na šinkansenu zastaví na Šinagawě, aby pak za 6 minut zastavila v Tokiu. A ano, dá se tam dojet zpátky linkami Jamanote nebo Kéhin-Tóhoku za 10 minut. Nechcete nám taky přijít vysvětlit, jak bychopm měli nakládat hospodárněji s přírodními zdroji?
Registered user Honza  mail  
12.12.2014 (1:39)  
Cesta z Lovosic do Dejvic se může často realizovat jen s jedním přestupem v podbabě na tramvaj, některé Os totiž jedou přímo.
12.12.2014 (1:27)  
Jakékoliv srovnávání Podbaby s Úvaly, Řevnicemi, Řeží a podobně je úplná blbost. Odůvodnění by mohlo být i dlouhé, ale zkusím to stručně: Podbaba je pro výstup v rámci Prahy, tj. je přínosem právě pro typickou cílovou frekvenci rychlíků (tj. např. Roudnice - Praha). Podobně je blbost srovnávat zastavení R-020 ve Vysočanech s hypotetickým v Čelákovicích, neb tam taky nejde o těch pár jedinců, co tím možná popojedou na hlavák.
Zatímco ty různé Řeže apod., to je typická (a dokonce hlavní, nosná) cílová skupina těch osobáků, tam by skutečně šlo o nežádoucí míchání přepravních proudů. Neboli takové stanice a zastávky jsou ve směru Praha naopak nástupní, a tedy je vůbec nelze srovnávat.

Pokud jde o rychlost spojení do centra Prahy např. z Roudnice, daleko více než průjezd Podbaby by pomohla jízda na TGM. Asi bych to tedy podmínil napojením na metro C Vltavská, takže až pak, ale řešit to nePodbabou je fakt kravina.

Teorie o tom, že by se cesta např. z Lovosic do Dejvic měla odehrávat se dvěma přestupy (Kralupy - Os - MHD), to snad ani nestojí za komentář.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (22:24)  
Z Děčína se jezdí tím, co právě jede, bez ohledu na to, jestli je to EC nebo "koženka", případně osobákem a v Ústí přestup na Chebák. Ovšem problém je, že když to není zaintegrované, tak se v úseku Sedlec - Centrum platí 2x za stejnou trasu :-(

To co je v RCI, určitě nejsou Bp, ale Honeckerova pomasta.
11.12.2014 (21:54)  
Já si tedy myslím, že každý rozumný člověk z Děčínska pojede raději novým pohodlným EC, než starým koženkovým B. Ty rozhodně nějaké zastavování rychlíku v Podbabě neodradí.

Rozhodně si také nemyslím, že by zpoždění všech EC Pha-Děčín-... bylo pravidlem. "Rizikové" jsou v zásadě hlavně vlaky z Maďarska, ale co jsem koukal do statistik zpoždění, tak to není tak hrozné, jak tu píšete. Navíc to pravděpodobně brzy rozdělí rozlomení ramena Německo - Praha - Slovensko v Praze.
11.12.2014 (21:33)  
Pavel Z: Natáhne lidi a auto nechají doma. Ano, ti z Kralup, Bohušovic atd, ale ti z Děčínska to auto vytáhnou, protože je jízda přískokem v narvaném "rychlíku" otráví. Do Kralup je to 27km a jízdní doba "rychlíku je 32 min. Za 30 min. je Elefant ve 27 km vzdálených Tuklatech se všemi zastávkami na rozkopané trati 011.Jak už jsem psal, na EC nelze spoléhat, protože zpoždění z Maďarska je spíš pravidlem. Kromě ranního Negrelliho mají pravidelně zpoždění téměř vždy, téměř všechna EC. Z Německa je to o něco lepší, ale také spoleh není. Nějaký ten Sp, za rychlíkem, třeba z Lovosic, tam je velká frekvence z lokálek. Jedna souprava 3xBp + elektrika hnije celý víkend odstavená v Roudnici.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (20:31)  
Asi tak, že o víkendech toho prostě jezdí málo.
11.12.2014 (20:07)  
Aha nějak nechápu jak ta mimoúrovňová spojka do Malešic souvisí s celotýdenním zajížděnim ML do Hostivaře když o víkendech to de.
Registered user Honza  mail  
11.12.2014 (19:09)  
Ondřej Fejfar: až bude mimoúrovňová spojka do Malešic, tak bude
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko