Praha - Nadcházející neděle přinese mírné změny železničního jízdního řádu prakticky ve všech krajích České republiky a nejinak je tomu i ve Středočeském kraji a v Praze. Do provozu budou uvedeny postupně tři nové zastávky, naopak nová vozidla v okolí Prahy již přibývat zatím nebudou. Mezi nejvýraznější změny patří například rozšíření provozu přímé linky z Prahy do Milovic i na víkendové dny či prodloužení několika spojů linky S9 z pražských Horních Počernic ve směru od Strančic až do Čelákovic. Celkový rozsah provozu se opět o něco zvýší, v Praze to bude o 1,6 procenta, ve středních Čechách pak dokonce o více jak 2 %.
Linka S20 v provozu i o víkendu, linkou S9 do Čelákovic
Jak již bylo zmíněno v úvodu, přímé vlaky linky S20 z pražského Masarykova nádraží do Milovic cestující nově potkají i o víkendech a státních svátcích. O sobotách tak nově pojede 18 přímých spojů, o nedělích a svátcích pak 16 spojů. Ty budou zajišťovány jednotkami řady 471 City Elefant, zatímco doposud jezdily o víkendech do Milovic hlavně motorové Regionovy. Na trati 221 se dočkáme i další již uvedené pozitivní změny v podobě prodloužení čtyř párů vlaků linky S9 ve směru od Strančic a Říčan až do stanice Čelákovice, zatímco dnes vlaky končí již v Praze-Horních Počernicích. Koordinátor Pražské integrované dopravy, společnost ROPID, navíc avizoval, že právě podle úspěchu těchto vlaků bude uvažovat o dalším případném prodloužení vlaků v tomto směru.
Nové okrajové vlaky na tratích 111 a 200
Středočeský kraj objednal na trati 200 z Březnice do Zdic nový ranní vlak jako přípoj k prvnímu rychlíku do Prahy, analogicky pak vlak pojede v opačném směru večer. Podobně na trati 111 z Kralup nad Vltavou do Velvar pojede nový pár vlaků po 22. hodině večer, opět s přípoji na vlak z Prahy a do Prahy.
Vlakem na Kačerov i do Chýně
V neděli 14. prosince se otevřou také dvě nově postavené vlakové zastávky. Ta důležitější se nachází v Praze na Kačerově, v těsné blízkosti stanice metra C i autobusového terminálu. Druhá zastávka bude aktivována na trati 122 mezi stanicemi Hostivice a Rudná u Prahy. Tato zastávka ponese název Chýně jih a měla by přispět k dalšímu zatraktivnění linky S65 (Praha-Smíchov Na Knížecí - Hostivice - Rudná u Prahy). Třetí nová zastávka přibude Pražanům v následujících měsících v oblasti centrální části Běchovic v souvislosti s modernizací tratě, která již probíhá.
Dalších změn, zejména v časových polohách jednotlivých vlaků, doznají jízdní řády na trati 220. Některé vlaky budou posunuty až o 30 minut, a to i v souvislosti se zrušením stanice Sudoměřice u Tábora. Drobného posílení se pak dočká linka S7 ve směru Praha hl.n. - Praha-Radotín, kde bude nově zavedený desetiminutový interval v ranní špičce i v tomto směru. Po celý den dojde na této lince také ke změnám v zastavování špičkových vlaků a ke zkrácení pobytů průjezdných vlaků na pražském hlavním nádraží ve směru Řevnice - Úvaly.
Naopak stále stejná situace zůstává na trati mezi Mělníkem a Mšenem. Ta bude nově v tabulkách jízdních řádů rozdělena na dvě části, tu z Mělníka do Mšena, kde bude i nadále zavedena náhradní autobusová doprava, a tu z Mladé Boleslavi do Mšena, která bude administrativně spojena s tratí 064 Stará Paka - Mladá Boleslav. Dva páry vlaků Rakovník - Čistá pak budou zrušeny na trati 162.
Společný dopravní systém i nadále v nedohlednu
Co však stále nejen železnici v Praze a Středočeském kraji chybí, je společný integrovaný dopravní systém pro celé území obou celků. Tomu však zatím brání odlišné pohledy na celou věc ze strany středočeského krajského úřadu a pražského magistrátu, a i nadále tak budou vedle sebe pro minimálně několik následujících let existovat paralelně dva systémy - Pražská integrovaná doprava a Středočeská integrovaná doprava, ve které však není železnice vůbec zapojena.
Zdroje: České dráhy, ROPID
| 9.12.2014 (6:00)
Vy tu nejdřív brečíte nad prodloužením jízdní doby o celé 3! minuty a následně posíláte nebohé cestující pomocí Os z Lovosic až do Podbaby?
K tomu pohodlí: Nejde o koženku vs. panťák, ale o nutnost přestupovat. Každý přestup je nepohodlný a hrozí velké riziko ujetí přípoje.
Zastavování vícekrát ve velkých metropolích je trendem všude, ulehčí se bottlenecku v centrálním nádraží, MHD...
Příklad z Japonska: I ta nejrychlejší Nozomi na šinkansenu zastaví na Šinagawě, aby pak za 6 minut zastavila v Tokiu. A ano, dá se tam dojet zpátky linkami Jamanote nebo Kéhin-Tóhoku za 10 minut. Nechcete nám taky přijít vysvětlit, jak bychopm měli nakládat hospodárněji s přírodními zdroji?
Zatímco ty různé Řeže apod., to je typická (a dokonce hlavní, nosná) cílová skupina těch osobáků, tam by skutečně šlo o nežádoucí míchání přepravních proudů. Neboli takové stanice a zastávky jsou ve směru Praha naopak nástupní, a tedy je vůbec nelze srovnávat.
Pokud jde o rychlost spojení do centra Prahy např. z Roudnice, daleko více než průjezd Podbaby by pomohla jízda na TGM. Asi bych to tedy podmínil napojením na metro C Vltavská, takže až pak, ale řešit to nePodbabou je fakt kravina.
Teorie o tom, že by se cesta např. z Lovosic do Dejvic měla odehrávat se dvěma přestupy (Kralupy - Os - MHD), to snad ani nestojí za komentář.
To co je v RCI, určitě nejsou Bp, ale Honeckerova pomasta.
Rozhodně si také nemyslím, že by zpoždění všech EC Pha-Děčín-... bylo pravidlem. "Rizikové" jsou v zásadě hlavně vlaky z Maďarska, ale co jsem koukal do statistik zpoždění, tak to není tak hrozné, jak tu píšete. Navíc to pravděpodobně brzy rozdělí rozlomení ramena Německo - Praha - Slovensko v Praze.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










