..: Siemens Českým drahám opět prodloužil opci na railjety :..

Vizualizace soupravy ČD railjet., foto: Siemens Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.

Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“

Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 15.8.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
15.08.2013 (16:05)  
Dnes se řeší jízdní doby následovně: Vlak je na 160 (a víc), ale je málo vagonů a mašin pro 160 (a víc) km/h. Tak navrhneme jízdní doby, aby se dojelo včas, kdyby tam mimořádně byl vagon na 140. U soupravy na 140 dtto - kdyby tam byl vagon na 120. U soupravy na 120 km/h pro jistotu 100 km/h kdyby jelo tornádo... A místo tornáda pošleme Regionovu, vždyť ona to zvládne zajet.
Když zrychlíme na 200, tak budeme jezdit 160, protože není dostatek vagonů na 200, jelikož jsme z "úsporných důvodů" nakupovali pro 160. Ne, takhle fakt ne.

Lidi stejně pojedou... s tímto můžete přistavit Gagsy, trampům to vadit nebude. Praprabábi Haptákovou (*1925) do něčeho takového ale nedostanete: "Kdepak mladý pane (*1960), tohle by mě odvezlo kamsi pryč. Já si počkám na něco, co vozí lidi také zpátky."
Registrierter Benutzer HonzaK 
15.08.2013 (15:38)  
koyot - Plný souhlas. Za toto označení si plně můžeme sami: dle Rail-2005 Ale pro Rakušáky jsme stále jen zvířátka za želenou oponou.
Evidentně co se týká zahraniční spolupráce na infrastruktuře a dodržení slibů ze strany naší země, tak ČR je v tomto pravá banánová republika a tak nemůžeme čekat, že Rakousko a Německo budou do nekonečna vyhazovat miliardy, aby čekaly 10 let a více na to, než jejich investice, díky prodlevám z naší strany, naplní svůj účel...
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
15.08.2013 (15:36)  
Ad Škoda Transportation v Bavorsku a tlakotěsnost:

U těchto objednaných výrobků (určení RE) rychlost postačí a tlakotěsnost je požadována, protože částečně budou jezdit po NBS (Neubaustrecke - odkazy v pvodních článcích v červnu t.r.) a budou potkávat ICE i IC, které "to v tunelech valí přes 200" km/h a je tam "jakási" tlaková vlna, tlakový ráz.
Registrierter Benutzer koyot 
15.08.2013 (15:33)  
RAIL 2005 omg to je nesmysl. Koukni jak stavíme dálnice do Vídně a Lince... vždyť je to směšné, Rakušáci už jsou před čárou a naši se nehli za Brno resp. Budějovice.
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
15.08.2013 (15:31)  
Kdyby bylo možné dosáhnout času Wien Hbf - Břeclav alespoň 57 min, tak by to bylo pro začátek úplně super.
15.08.2013 (15:18)  
Trať Deutsch-Wagram - Břeclav by se dala bez větších problémů pojíždět alespoň 160 km/h, ale je tam jen 120 (asi kvůli ZZ).

V souvislosti se Railjety Praha -Villach, se objevila v mediích zpráva že se má trať upravit na 230. Následně to ale zřejmě dobře informovaní diskutující vyvrátili, s tím, že tam rakušáci plánují dát alespoň ETCS a rychlost zvýšit na 140-160 což by mělo prý stačit na Břeclav- Wien Hbf pod 1 hodinu systémově.
Registrierter Benutzer HonzaK 
15.08.2013 (15:06)  
Rail-2005 - a neb nám Rakušáci vypálili rybník tím, že už mají svoje rychlé spojení s Německem dávno a druhé není zatím třeba. Co je motivovalo do teď optimalizovat trať na Brno? Nic, a zvláště když se u nás rekonstruuje koridor ne na moc větší rychlost a trvá to už takovou dobu a dodnes není hotovo...
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
15.08.2013 (15:03)  
K těm rychlým úsekům. Slováci nemají peníze a když už budou do něčeho investovat, tak především do modernizace hlavního koridoru Bratislava - Žilina - Košice. Ostatní tratě jsou pro ně okrajovou záležitostí a zejména ty, co vedou do "nepřátelského" Maďarska.

Rakušáci mají bohužel také jiné priority. Trať Deutsch-Wagram - Břeclav by se dala bez větších problémů pojíždět alespoň 160 km/h, ale je tam jen 120 (asi kvůli ZZ). Pokud by se udělaly investice do přeložek některých oblouků, tak tam těch 200 být může. Ale pro Rakušáky jsme stále jen zvířátka za želenou oponou. Pro ně jsou důležitější věci, jako Westbahn a nové tunelové stavby v Alpách.
Registrierter Benutzer HonzaK 
15.08.2013 (14:45)  
bartik09 - Jinak souhlasím např., že ten výmysl se střídáním zastavování EC jednou v České Třebové a ne v Kolíně a pak opačně je nepochopitelný nesmysl, který pouze komplikuje cestujícím např. z Prahy a Pardubic cestu, že si musí dávat pozor zda nenastoupí do vlaku, který náhodou tu stanici projede. Viz.: EC 279 - staví v České Třebové - jízda Praha -Brno 2 hodiny 40 minut, EC 175 staví v Kolíně - trasa Praha-Brno 2 hod 40 minut, Ec 71 staví v Kolíně i České Třebové - trasa Praha -Brno 2 hod 40 minut. D1 Expres, který jede 2 hodiny 35 minut na trase Brno-Praha - projíždí jak Kolín, Českou Třebovou tak i Pardubice. Takže časová úspora s vynecháním stanic do 5 minut (možná by se dalo i 10 minut u prázdnější trati). Ale bavit se dá pouze o těchto dvou stanicích kde mohou stavět EC - Kolín a Česká Třebová. Zbytek opravdu ne.
Registrierter Benutzer kave 
15.08.2013 (14:40)  
bartik09:

Když si čtu ty stupidní nápady zastavovat s EC vlaky v Chocni, ÚnO a Svitavách tak jsem jenom rád, že o tom nerozhodujete.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko