Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.
Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“
Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.
Zdroj: České dráhy

Když zrychlíme na 200, tak budeme jezdit 160, protože není dostatek vagonů na 200, jelikož jsme z "úsporných důvodů" nakupovali pro 160. Ne, takhle fakt ne.
Lidi stejně pojedou... s tímto můžete přistavit Gagsy, trampům to vadit nebude. Praprabábi Haptákovou (*1925) do něčeho takového ale nedostanete: "Kdepak mladý pane (*1960), tohle by mě odvezlo kamsi pryč. Já si počkám na něco, co vozí lidi také zpátky."
Evidentně co se týká zahraniční spolupráce na infrastruktuře a dodržení slibů ze strany naší země, tak ČR je v tomto pravá banánová republika a tak nemůžeme čekat, že Rakousko a Německo budou do nekonečna vyhazovat miliardy, aby čekaly 10 let a více na to, než jejich investice, díky prodlevám z naší strany, naplní svůj účel...
U těchto objednaných výrobků (určení RE) rychlost postačí a tlakotěsnost je požadována, protože částečně budou jezdit po NBS (Neubaustrecke - odkazy v pvodních článcích v červnu t.r.) a budou potkávat ICE i IC, které "to v tunelech valí přes 200" km/h a je tam "jakási" tlaková vlna, tlakový ráz.
V souvislosti se Railjety Praha -Villach, se objevila v mediích zpráva že se má trať upravit na 230. Následně to ale zřejmě dobře informovaní diskutující vyvrátili, s tím, že tam rakušáci plánují dát alespoň ETCS a rychlost zvýšit na 140-160 což by mělo prý stačit na Břeclav- Wien Hbf pod 1 hodinu systémově.
Rakušáci mají bohužel také jiné priority. Trať Deutsch-Wagram - Břeclav by se dala bez větších problémů pojíždět alespoň 160 km/h, ale je tam jen 120 (asi kvůli ZZ). Pokud by se udělaly investice do přeložek některých oblouků, tak tam těch 200 být může. Ale pro Rakušáky jsme stále jen zvířátka za želenou oponou. Pro ně jsou důležitější věci, jako Westbahn a nové tunelové stavby v Alpách.
Když si čtu ty stupidní nápady zastavovat s EC vlaky v Chocni, ÚnO a Svitavách tak jsem jenom rád, že o tom nerozhodujete.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











