..: Siemens Českým drahám opět prodloužil opci na railjety :..

Vizualizace soupravy ČD railjet., foto: Siemens Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.

Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“

Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 15.8.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel HonzaK 
15.08.2013 (14:34)  
bartik09 - Rakousko a Německo pod 200 již nic optimalizovat nebude a úseku s rychlostí 200 je tam už dost. A velké Polsko, kde je optimalizace potřeba, určitě nepůjde pod 200 na koridorech. To je pouze unikátní u nás:-) I když u nás už to začínají také chápat a už se pokukuje po úpravách některých úseku, aby se rychlost mohla zvýšit.
15.08.2013 (14:27)  
HonzaK: A úseku 200+ km/hod bude přibývat u nás i v okolních státech jako hub po dešti.
Jako hub po desti ne, ale sem tam neco mozna jo...

David Jaša, stoupa: zastavky
Uz sme se tu o tom jednou dohadovali. Ja nepresvedcim vas a vy nepresvedcite me. Ale treba pro ostatni: V uvahu pripada Kolin, Chocen, UO, CT, Svitavy (netvrdim ze vsechno). Kdyz nejsou ten vlak schopni naplnit primi cestujici Praha - Brno, tak se holt musime spokojit i s cestujicimi z mensich mest.
Rakouske EC zastavujici v CT ma stejne jizdni doby Praha - Pce a Pce - Brno, jako madarske EC zastavujici v Koline. Prostor pro 1 zastavku navic i bez prodlouzeni jizdni doby tam tedy je.

Větší počet by byl v přímém rozporu s charakterem a účelem spojů EC
A poloprazdny prodelavajici vlaky sou naprosto v poradku... Stejne jako kdysi, argumentuji tim, ze v Rakousku vlaky vyssi kvality (RJ, tedy te nejvyssi kvality) zastavuji mnohdy v obcich o nekolika stovkach obyvatel, v malomestech do 15 tisic pak naprosto bezne a nikoho to tam netrapi... Ale my takovej bordel na draze jako je v Rakousku nepripustime, protoze EC je nadvlak! Pocet obyvatel obce neni argumentem pro zastavovani/nezastavovani.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.08.2013 (13:44)  
ad Bartík09, (15.9. v 09:41):

K "malo nacestnych zastavek": Větší počet by byl v přímém rozporu s charakterem a účelem spojů EC. Pokud jde o absenci, nebo neadresnost propagace těchto spojů, s Vámi souhlasím.
registrovaný uživatel HonzaK 
15.08.2013 (13:38)  
David Jaša - dopravce má jedinou možnost jak zvýšit spolehlivost - nabídnout spolehlivý vlak - to jest nákup moderních a ověřených kvalitních souprav. spolehlivost infrastruktury je na území ČR věcí SŽDC.
registrovaný uživatel David Jaša  mail  
15.08.2013 (13:27)  
bartik09: a které že nácestné zastávky by do EC přitáhly víc cestujících, než by jich vyhnaly? Jestli EC něco opravdu potřebují, tak je to lepší spolehlivost, aby ten hodinový interval byl opravdu hodinový...
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
15.08.2013 (13:20)  
SYNe: Nebojte se, ony se horečně přezkoumávají i ty ještě neprobíhající modernizace "starého železa". Ve výsledku nemusí být Railjety, ani nic jiného. Zato se probírají možnosti dalšího všeobjímajícího útlumu ČD a.s. Při rtuťovitém entuziasmu (ovšem mířeného špatným směrem - jako všude kde se dotyčný řídil,otimalizoval,redukoval) jednoho starého člena dozorčí rady mám průjmy z "nové koncepce", co z nich zas vypadne. Nechápu, jak může někdo od roku 1982(!!!) tak mávat celým oborem, koncepcí, poraděnkovstvím (viz. "kopřivování" x63 v r. 1991, zaražení nákupu již téměř zaplacených vozů z Görlitz, atp.).
registrovaný uživatel vrbam 
15.08.2013 (11:49)  
HonzaK: Souhlas, podle mě by jich mělo být víc než 7 nebo 15 kusů. Obecně by to chtělo více vlaků s řídícími vozy - šetří to čas i lidi. ČD jsou v tomhle směru dost pozadu.
registrovaný uživatel HonzaK 
15.08.2013 (11:47)  
bartik09 - asi tak. A úseku 200+ km/hod bude přibývat u nás i v okolních státech jako hub po dešti. Ty vlaky se nekupuji na 5 let...
15.08.2013 (11:40)  
ythomas_ct: Jinak se také můžete podívat, za kolik kupují Němci tlakotěsné push/pully pro rychlost 189 km/h od Škodů
Cena za vuz mi u toho patra vychazi 55 mil na vuz, u railjetu 48 mil, cena na sedadlo u patra 473 tis, railjet - 735 tis. Kdyz vezmem v uvahu, ze by verze pro trasu do Budapesti musela mit sedadel min a jeste dalsi upravy, tak se k tem 700 tisicum taky priblizime. Sice ve vysledku usetrime par procent (ktere vydame navic za nove vyberove rizeni), ale za to to bude dodano o 3 roky dyl (a to jeste kdovi jestli) a az jednou otevrem prvni usek na 200, tak si budem rikat, ze je skoda, ze to nevyuzijem. A o tom to cele je.
15.08.2013 (11:32)  
Mluvilo se tu o optimalizaci - když do toho Slovák pořádně kopne, tak minimálně Slovenský úsek Bratislava - Štůrovo nebude určitě vůbec problém udělat na 200+ km/h vzhledem k téměř přímé trati a rovinatému terénu. Jaká je situace mezi Bratislavou a Kůty? Je tam možné zvýšit rychlost i na 200+ km/h? V tomto případě se RJ opravdu využije, navíc srovnejte jízdní komfort v tlakotěsné skříni na 230 a v modernizaci na 160.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko