Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.
Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“
Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.
Zdroj: České dráhy

Kde chcete pořídit moderní jednotku pro rychlost 160 km/hod?
Pokud to formulujete takhle, tak to snad myslíte jako vtip, ne? :-) Když mluvíte o jednotkách na 160 km/h, tak ty dnes vyrábí téměř všichni výrobci kolejových vozidel. Na to by stačila dálková varianta RegioPantera, nějak dálkově upravené Desiro ML a v produkci Bombardiera, Stadleru, Alstomu či Pesy byste také něco našel. Jinak se také můžete podívat, za kolik kupují Němci tlakotěsné push/pully pro rychlost 189 km/h od Škodů. Jasné, už vidím komentáře, že je to jen "regionálka" (z Mnichova do Norinberka je to jen 170 km); nicméně k českému pojetí regionální dopravy to má dost daleko. ;o) Samozřejmě nechávám stranou takové ty úvahy o tom, zda má smysl dnes pořizovat dálkové vozidlo jen na 160 km/h, případně jak moc je pravděpodobně, že budou ČD railjety během své životnosti nějak významně jezdit rychlostí 200 km/h a vyšší, přičemž té rychlosti nad 200 km/h dnes vyhovují prakticky pouze pronajaté taurury od ÖBB...
Na par let. Pokud se (zas) nepletu, tak to sou vozy, ktery maj za sebou cca 30 let. Casto se mi stava, ze se treba Bpee pri jizde dost neprijemne klepou.
vzduchotěsné vlaky na Vmax 230 na trať, kde od Břeclavi na jih rychlost málo kdy stoupne nad 120
No asi se shodnem na tom, ze potreba je 160. Pokud se shodnem i na tom, ze chcem nasadit nove vozy a ne ty (z meho pohledu) sroty, o kterych pisu vyse, tak se musime ptat, kdo nam vyrobi takove vozy na 160, abysme na tom vyrazne usetrili...
http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/smlouva-o-zavazku-verejne-sluzby.htm
úplně dole, příloha 9
Ex3 Německo – Ústí nad Labem – Praha – Pardubice – Brno – Rakousko/Slovensko
vs
R19 Praha – Pardubice – Česká Třebová – Brno
Ceny 2011:
http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Vykaz_nakladu_a_vynosu_z_prepravni_cinnosti_vztazeny_na_jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2011.htm
sim: vše by měly vyjezdit ČD s Railjetama
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











