..: Siemens Českým drahám opět prodloužil opci na railjety :..

Vizualizace soupravy ČD railjet., foto: Siemens Praha — Nekonečný příběh s nákupem jednotek Siemens Viaggio Comfort pro České dráhy stále nemá svůj konec. Zatímco prvních sedm souprav pro linku z Prahy přes Vídeň do Grazu je již ve výrobě, o osudu dalších osmi pro rameno Praha – Bratislava – Budapešť ještě stále není rozhodnuto. Jen dva dny před vypršením již jednou posunutého termínu, do kdy šlo opci uplatnit, dochází k dalšímu posunu. Dráhy mají o nákupu víceméně jasno – obchodní model pro maďarské rameno je již předběžně dohodnut se slovenskými ZSSK a maďarskými MÁV-Start. Celá věc ale nestojí na ničem jiném, než financování tohoto nákupu. Již předchozí vedení Českých drah počítalo s tím, že nákup bude financován z peněz za převod nádražních budov na SŽDC tak, aby nedošlo k dalšímu zadlužení Českých drah nad dluhový strop, který byl stanoven na pětinásobek hospodářského zisku. Tímto také nákup podmínil řídicí výbor a dozorčí rada Českých drah. Řídicí výbor si jako další podmínku dal i schválení vládou. Ani jedna podmínka však nebyla dodnes splněna.

Nový generální ředitel Dalibor Zelený k tomu doplňuje: „Osobně bych byl rád, kdybychom mohli opci využít celou. Jde o kvalitní a pro cestující komfortní vlaky. Tuto investici však musíme velmi seriózně zvážit. Kladné stanovisko bychom mohli dát jedině tehdy, když bychom měli zajištěné financování. A to, bohužel, v tuto chvíli nemáme. Není možné, abychom spoléhali na výnos z prodeje nádraží SŽDC, o němž ještě nebylo rozhodnuto, a další zadlužení Českých drah nemůžeme dovolit.“

Po dnešním jednání zástupců Českých drah a Siemensu tak došlo k posunu termínu z 16. srpna na 6. září. Do té doby mají České dráhy vyřešit otázku ohledně financování tohoto případného nákupu. Siemensu ostatně nejde o nic menšího, než o zakázku za téměř 3 miliardy korun a Rakouské spolkové dráhy budou mít práci pro zaměstnance dílen na vídeňské Grillgasse, kde se soupravy kompletují. České dráhy musí naopak v případě potvrzení opce vyřešit ještě problém s trakcí těchto souprav. Pro zajíždění do Maďarska byly pořizovány v současné době přejímané lokomotivy řady 380, které ale v současnosti neumí komunikovat s řídicími vozy jednotek railjet.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 15.8.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer HonzaK 
15.08.2013 (11:21)  
ythomas_ct - samozřejmě se bavíme o dálkových soupravách a ne o soupravách určených na příměstskou popř. regionální přepravu. Navíc: Plzeňská Škoda Transportation dodá německým drahám DB Regio šest elektrických vlaků včetně lokomotiv. Hodnota kontraktu je přes 2,6 miliardy korun. CCA 433 milionu souprava +lokomotiva. 16 souprav Railjetu za 5 mld Kč = což je cca 313 milionu jedna souprava. Mi to nepřijde fakt jako špatná cena za Railjet, který je pro dálkovou dopravu mnohem lepší a díky velké zakázce a kvalitní soutěži od rakouských drah i za hodně dobrou cenu...
15.08.2013 (11:13)  
Ad HonzaK:
Kde chcete pořídit moderní jednotku pro rychlost 160 km/hod?
Pokud to formulujete takhle, tak to snad myslíte jako vtip, ne? :-) Když mluvíte o jednotkách na 160 km/h, tak ty dnes vyrábí téměř všichni výrobci kolejových vozidel. Na to by stačila dálková varianta RegioPantera, nějak dálkově upravené Desiro ML a v produkci Bombardiera, Stadleru, Alstomu či Pesy byste také něco našel. Jinak se také můžete podívat, za kolik kupují Němci tlakotěsné push/pully pro rychlost 189 km/h od Škodů. Jasné, už vidím komentáře, že je to jen "regionálka" (z Mnichova do Norinberka je to jen 170 km); nicméně k českému pojetí regionální dopravy to má dost daleko. ;o) Samozřejmě nechávám stranou takové ty úvahy o tom, zda má smysl dnes pořizovat dálkové vozidlo jen na 160 km/h, případně jak moc je pravděpodobně, že budou ČD railjety během své životnosti nějak významně jezdit rychlostí 200 km/h a vyšší, přičemž té rychlosti nad 200 km/h dnes vyhovují prakticky pouze pronajaté taurury od ÖBB...
Registrierter Benutzer HonzaK 
15.08.2013 (10:56)  
Arian - chyba státu byla vůbec modernizovat koridor za takovýhle prachy na rychlost 160 km/hod, jelikož bylo od začátku jasné, že to bude trvat dvě desítky let a už i v té době v Evropě, kde se uvažovalo o optimalizaci trati, tak se hovořilo o 200-280 km/hod. A k tomu druhému - ta jednotka je za moc dobrou cenu. Kde chcete pořídit moderní jednotku pro rychlost 160 km/hod? :-D To by byl prototyp na pár kusů, jehož vývoj výroba by vyšla 2x dráž než koupě již vyvinutého stroje z opce vyššího počtů kusů.
15.08.2013 (10:47)  
Arian: vezmu 109E, za ní zapřáhnu vozy původního ING leasingu s Vmax 160 a mám pro tuhle trať vlak jako cumel
Na par let. Pokud se (zas) nepletu, tak to sou vozy, ktery maj za sebou cca 30 let. Casto se mi stava, ze se treba Bpee pri jizde dost neprijemne klepou.

vzduchotěsné vlaky na Vmax 230 na trať, kde od Břeclavi na jih rychlost málo kdy stoupne nad 120
No asi se shodnem na tom, ze potreba je 160. Pokud se shodnem i na tom, ze chcem nasadit nove vozy a ne ty (z meho pohledu) sroty, o kterych pisu vyse, tak se musime ptat, kdo nam vyrobi takove vozy na 160, abysme na tom vyrazne usetrili...
Registrierter Benutzer Arian 
15.08.2013 (10:35)  
Může se mi někdo pokusit vysvětlit, proč chtějí ČD kupovat vzduchotěsné vlaky na Vmax 230 na trať, kde od Břeclavi na jih rychlost málo kdy stoupne nad 120, na infrastrukturu se prdí a většinu přepravy tvoří stejně náplava do Blavy, Brna a Prahy, která de facto pojede tak jako tak? Vím, že to zní trochu hnusně, ale trocha pragmatismu by neuškodilo: vezmu 109E (aby konečně z tohoto ramena zmizely Gorily), za ní zapřáhnu vozy původního ING leasingu s Vmax 160 a mám pro tuhle trať vlak jako cumel s dynamickou kapacitou v době, kdy se mi studentíci vracejí z Brna a Prahy domů. Posílat defacto vysokorychlostní jednotku na nemodernizovanou trať někdy z 80. let, to je fakt vrchol ekonomického neuvažování, nezlobte se na mě.
15.08.2013 (10:34)  
Josef Petrák: Diky za rozsireni obzoru :-) Takze plati tech 139 jen pro EC; a v roce 2011 to bylo "jen" 119, jestli to chapu spravne...
15.08.2013 (10:25)  
bartik09: Trochu iniciativy. :) Google?

http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/smlouva-o-zavazku-verejne-sluzby.htm
úplně dole, příloha 9
Ex3 Německo – Ústí nad Labem – Praha – Pardubice – Brno – Rakousko/Slovensko
vs
R19 Praha – Pardubice – Česká Třebová – Brno

Ceny 2011:
http://www.mdcr.cz/cs/Potrebuji-se-poradit/poskytnute-informace/Vykaz_nakladu_a_vynosu_z_prepravni_cinnosti_vztazeny_na_jednotlive_linky_dalkove_dopravy_za_rok_2011.htm
15.08.2013 (10:19)  
Josef Petrák: A sice? Linka a cena?
15.08.2013 (10:14)  
Petr Mareš: Rychlíky jsou v jiné lince za jinou cenu, než EC. :)
Registrierter Benutzer Petr Mareš  mail  
15.08.2013 (10:06)  
bartik09: to není včetně rychlíku, ale pouze rychlíky. U vlaků EC nárok na uhradu ztráty není.

sim: vše by měly vyjezdit ČD s Railjetama
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko