Česká Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.
Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.
Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.
Zdroj: ROPID, Pardubický deník
| 13.9.2013 (6:00)
Je sice fakt,že zastavování EC z/do Brna každé 2 hodiny stačí,ovšem nesmyslné je to,že tam(v ČT)stojí jen vlaky z /do Vídně a vlaky z/do Bratislavy a Budapešti ne(až tedy na tu lichou Avalu).
V Kolíně je to opačně.Ptám se,jestli to to má logiku?
Nejsem proti zastavování EC v Kolíně,ale ani proti zastavování v Třebové.A argumenty,že se prodlouží jízdní doba,ty jsou stejně málo podstatné,protože lidi,co chtějí jet autem po dálnici,tak tam stejně jedou a je jim to úplně jedno,jestli ten EC jede 2:40 nebo 2:45.
Ale ono to skôr svedčí o deravosti súčasných prevádzkových konceptov. Na K-Reporte padol napr. zaujímavý návrh uhnúť všetky rýchliky do Brna, a v úseku ČT - Zábřeh - Olomouc nahradiť hodinovou Ex vrstvou, čo by bolo všetko čo by v ČT zastavovalo (1x za hodinu R Praha - Brno a 1x za hodinu Ex Praha - Ostrava).
Nebo alespoň proč RJ. :) A co studénka? Jakou má spádovou oblast, když tam bude stavět tramvaj od LE? Na úkor Pardubic? :-O
Tak a chrlte komentáře typu "on si to umí spočítat" a nezapomeňte mínusovat ;)
Tak mně prosím jasně a srozumitelně vysvětlete, proč tam tedy začne zastavovat i Jančura, když všichni tady dokazujete ČD, jak je to zbytečné a naprosto špatné rozhodnutí, když pro něj přece chybí objektivní dopravní důvody.
Jinak v současné situaci České Třebové, tj.:
1x za hodinu Ex směr Olomouc
1x za hodinu Ex směr Praha
1x za 2 hodiny EC/Ex směr Brno
1x za 2 hodiny EC/Ex směr Praha
1x za 2 hodiny R směr Olomouc
1x za 2 hodiny R směr Brno (částečně doplněno Sp)
1x za hodinu R směr Praha
nově +- 1x za 2 hodiny IC směr Praha/Havířov
a další vlaky Os/Sp a noční rychlíky,
se mi zdá zbytečné v České Třebové zastavovat dalšími vlaky. Jak zde již bylo uvedeno, proč Česká Třebová a ne například Kolín, kde je asi větší spádová oblast a přestupy?
Jsou tam naprosto jasné politické důvody, žádné objektivní dopravní nejsou, proto tento nový krok absolutně nechápu.
Relace Praha-Brno 2:40 není moc konkurenceschopná, zatímco M. Boleslav-Brno (2:57) je už poměrně solidní.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










