..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JOHNZ 
14.09.2013 (1:10)  
On si zasa nikto neuvedomuje, že sme neni v Nemecku ani vo Francii, ba ani v Poľsku. Štáty sú malé, hustota rovnomerná, peňazí neni. Ako utrpia tie EC vlaky, keď by zastavovali Dc-UnL-AB-Kolín-Pce-ČT-Bo-Bv-Kúty-Malacky-BA-NZ-St-...-Bp? Prestali by to byť EC vlaky? Ľudia by z toho hromadne prchali, pretože na ľudí z Malaciek alebo ČT nie sú zvedaví? Šaškovanie s prechádzaním je dobré ak sa ušetrí aspoň pol hodina. Ušetrí sa pol hodina napr. AB-Bo? Hamburg-Bratislava? Mne naopak príde smutná idea prechádzať, prechádzať, prechádzať. Na prestíž sa jazdilo pred 100 rokmi.
registrovaný uživatel Jozef  mail  
13.09.2013 (22:08)  
Velmi smutne. Takto to vyzera ked zase raz neriadia veci odbornici, ale skorumpovani politici. Typicka vychodna Europa. Vsetko prehnite.
13.09.2013 (21:59)  
Když už jsem kolem 18.00 zmínil Ustí n.O.: Určitě by mělo smysl propojit wrocławskou ranní Nysu v UO na EC75 Schubert, šlo by i na budapešťského Haška - nejeví se snad hloupé z Ústí n.O, jet do Třebové či Brna a znova přestupovat, jde li o propojení třičtvrtěmilionové metropole, jakou Vratislav je? Na "Nysu" váže ve Vratislavi "Rozewie" relace Gdyně - Gdaňsk - Bydhošť (PESA) - Poznaň (a pokračuje do Wałbrzycha a Jelení Góry). Večer pak by pasoval EC72 Smetana v UO na "Orlici", z Vratislavi je až do Gdyně rovněž "Rozewie" Přes Opole - Bohumín je to z Vratislavi do Vídně o dvě hodiny déle! Samozřejmě by prospělo zrychlit provoz na polském úseku - v plánu do Kladska je 160, ale až do r. 2020 (!). Dnes Wrocław - Międzylesie mohou udělat za ty 2 hod. 5 minut, pokud bude méně zastavování jako u večerní "Orlice" (a novější "panťák", než stará vyhrkaná EN57, která ráno přijede a večer se do Polska vrací... Na Nyse staví v Polsku u každého patníku a řada stanic hlavně mezi Strzelinem a Kladskem tam nemá frekvenci...).
registrovaný uživatel Trakia 
13.09.2013 (21:58)  
Nejsem Třebovák ani z okolí,ale třeba jsem nepochopil,proč sudá Avala v Třebové nestojí.Ono,když už tam stojí ta lichá,že? Když někdo pojede sudou Avalou a bude muset v Brně vystoupit a čekat hodinu na Dvořáka,tak bude mít fakt radost.Zajímavé,že Dvořák v ČT stojí a přitom od něho jede i rychlík.Kdyby aspoň ten rychlík posunuli o hodinu dopředu hned za Avalu.
Je sice fakt,že zastavování EC z/do Brna každé 2 hodiny stačí,ovšem nesmyslné je to,že tam(v ČT)stojí jen vlaky z /do Vídně a vlaky z/do Bratislavy a Budapešti ne(až tedy na tu lichou Avalu).
V Kolíně je to opačně.Ptám se,jestli to to má logiku?
Nejsem proti zastavování EC v Kolíně,ale ani proti zastavování v Třebové.A argumenty,že se prodlouží jízdní doba,ty jsou stejně málo podstatné,protože lidi,co chtějí jet autem po dálnici,tak tam stejně jedou a je jim to úplně jedno,jestli ten EC jede 2:40 nebo 2:45.
registrovaný uživatel JOHNZ 
13.09.2013 (21:34)  
Michal Jaroš: Z Kolína sa na koridore dá dostať každú hodinu jak na Prahu, tak na Pardubice. Z Českej Třebovej by to po preškrtaní EC bolo len raz za 2 hodiny. Z Kolína do Pardubic je to 42km, do Prahy 73km. Z ČT do Olomouce je 86km, do Brna je 91km, do Pardubic je 63km. Takže tak.

Ale ono to skôr svedčí o deravosti súčasných prevádzkových konceptov. Na K-Reporte padol napr. zaujímavý návrh uhnúť všetky rýchliky do Brna, a v úseku ČT - Zábřeh - Olomouc nahradiť hodinovou Ex vrstvou, čo by bolo všetko čo by v ČT zastavovalo (1x za hodinu R Praha - Brno a 1x za hodinu Ex Praha - Ostrava).
13.09.2013 (21:33)  
Michal Jaroš: To je inspirace u NS. Namísto přípojů se nasadí metro interval a prostě se člověk nějak trefí. :)
registrovaný uživatel ReActor  mail  
13.09.2013 (21:28)  
Nebudu skrývat, že se mi to zastavování v ČT spíše hodí, nicméně ať mi někdo vysvětlí společný důvod RJ a ČD... Proč budou oba tito dopravci provozat vlaky projíždějící Kolínem a zastavující v České Třebové?

Nebo alespoň proč RJ. :) A co studénka? Jakou má spádovou oblast, když tam bude stavět tramvaj od LE? Na úkor Pardubic? :-O

Tak a chrlte komentáře typu "on si to umí spočítat" a nezapomeňte mínusovat ;)
registrovaný uživatel kave 
13.09.2013 (20:48)  
Michal Jaroš:

Tak mně prosím jasně a srozumitelně vysvětlete, proč tam tedy začne zastavovat i Jančura, když všichni tady dokazujete ČD, jak je to zbytečné a naprosto špatné rozhodnutí, když pro něj přece chybí objektivní dopravní důvody.
13.09.2013 (19:52)  
Jiří z Adamova: Tak pokud Vám ujel poslední přípoj, měl jste dle SPPO ČD nárok na náhradní přepravu do cílové stanice, ne?

Jinak v současné situaci České Třebové, tj.:

1x za hodinu Ex směr Olomouc
1x za hodinu Ex směr Praha
1x za 2 hodiny EC/Ex směr Brno
1x za 2 hodiny EC/Ex směr Praha
1x za 2 hodiny R směr Olomouc
1x za 2 hodiny R směr Brno (částečně doplněno Sp)
1x za hodinu R směr Praha
nově +- 1x za 2 hodiny IC směr Praha/Havířov
a další vlaky Os/Sp a noční rychlíky,

se mi zdá zbytečné v České Třebové zastavovat dalšími vlaky. Jak zde již bylo uvedeno, proč Česká Třebová a ne například Kolín, kde je asi větší spádová oblast a přestupy?

Jsou tam naprosto jasné politické důvody, žádné objektivní dopravní nejsou, proto tento nový krok absolutně nechápu.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
13.09.2013 (19:47)  
Zrušení zastavování vlaků EC v Kolíně znamená rozbití jednoho z mála fungujících ramen a to Č.Lípa (40 tis)-B.Boleslav (45 tis)-Nymburk+Podebrady (30 tis)-Kolín-Brno-Břeclav/Olomouc-Ostrava. Ukažte mi jinou podobnou fungující relaci, která si vyžádá zastavení České Třebové, jakožto přestupního uzlu.

Relace Praha-Brno 2:40 není moc konkurenceschopná, zatímco M. Boleslav-Brno (2:57) je už poměrně solidní.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko