..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
13.09.2013 (16:04)  
Jako častý cestující bych nebral vše tak dogmaticky - potřeba zastavovat nejen ve velkých centrech, ale i tam, kde jsou přípoje z nějaké větší spádové oblasti, ovšem i to má svou míru. Zastavovat všechny EC v České Třebové je extrém, ale rozhodně ať tam zastavují v těch časech, kdy sbírají spoje z celého regionu či i z ciziny. Ať se rozčiluje zde kdo chce, ale klidně by mohly ty z vídeňských EC zastavit místo Č. Třebové v Ústí n.O. a výlučně v těch pár málo případech, kdy tam navazuje Wrocław - přes kterou navazuje celé západní půle a Pobaltí, i dokonce Olsztyn. Stejně tak je rozumné zastavit EC v Kolíně výlučně tehdy, kdy tam je přípoj ze směru Č.Lípa -Ml. Boleslav či Ústí n.L. Mělník. Stejně tak jak öBB/DB stavějí v Plattlingu za Šumavou¨dokonce ICE Vídeň - Frankfurt, přitom Plattling je "díra" s 10000 obyv, přiléhající k okresnímu městu Deggendorum, ten má 30000 (čili Ústí n.O. a Č. Třebová plus přiléhající obce mají dohromady i o "fous" více) - ale v Plattlingu křižuje hlavní tah Vídeň - Linec - Pasov - Norimberk - Frankfurt tah z Plzně přes Železnou Rudu a dál směr Landshut - Mnichov. A ten čas! Z Vídně do Plattlingu ten ICE má 3 hodiny 3 minuty! A je to více než 300km, 300 km je akorát z Vídně do Pasova!
Registrierter Benutzer bvak 
13.09.2013 (16:02)  
ceskolipak: rozumím, to je ale ta principiální otázka, jestli mají EC sloužit pro relace typu Ml. Boleslav - Brno. Podle mě od toho jsou vnitrostátní rychlíky a expresy. Resp. měly by být. :)
Registrierter Benutzer Sim 
13.09.2013 (16:01)  
ehm ... a kolik financne stoji takove zastavovani vlaku se sesti kocarama? Ja jen, ze pokud to odhaduju spravne, pokud se budeme bavit o rychlostech kolem 100km/h, tak zastaveni a opetovne rozjeti se bude pohybovat v radu stokorun. Ano, samosebou uznavam, ze v ramci pausalni platby energie to asi zucastnene moc trapit nebude...
Registrierter Benutzer ceskolipak  mail  
13.09.2013 (15:45)  
bvak podle mě by EC, pokud má ta kategorie mít nějaký smysl, měla zastavovat jen ve velkoměstech a případně v relevantních přestupních uzlech*.
Konkrétně: {D} - Ústí n/L - Praha - Pardubice - Brno - (Břeclav*) - {A/SK}


Vaše úvaha je právná. Resp. správná by byla, kdyby byly cestovní rychlosti ne 100 km/h, ale o nějakých 50 km/h vyšší.

Koridor není VRT, kde se z časových a eneregetických důvodů nevyplatí zastavovat u měst kolem 30 tis.

Náš koridor je pomalý a tuto nevýhodu trochu kompenzují přípojové vazby.

Vlak Praha - Brno bude tragicky pomalý ať se bude stavět v Kolíně a Třebové, nebo jen v Pardubicích. Stejně z důvodu nízké kapacity tratě vlak občas zastavuje neplánovaně, nebo snižuje rychlost.

Zastavováním v Kolíně se relace M. Boleslav - Brno stane použitelnou, pokud tyto vazby skončí, víc lidí pojede do Prahy a odtud do Brna busem.

V Děčíně to staví ze setrvačnosti, protože je to přechodová stanice a město má 50 tis obyvatel, což je jako Břeclav a Kolín dohromady.
13.09.2013 (15:41)  
Pane AD, myslím, že za pár let ještě budete v České Třebové v dobrém vzpomínat... Dejte na má slova.
13.09.2013 (15:11)  
Koukám, že původně Zárubou vyřvávaný nesmysl o nutnosti projíždění Českou Třebovou se začíná šířit jako mor. Nakonec i Göbels věděl, že 100x opakovaná lež se stane pravdou.
Registrierter Benutzer bvak 
13.09.2013 (14:47)  
podle mě by EC, pokud má ta kategorie mít nějaký smysl, měla zastavovat jen ve velkoměstech a případně v relevantních přestupních uzlech*.
Konkrétně: {D} - Ústí n/L - Praha - Pardubice - Brno - (Břeclav*) - {A/SK}
Praha - Pardubice - Olomouc - (Hranice*) - Ostrava
{A/SK} - Břeclav - Otrokovice (pro Zlín) - Přerov (pro Olomouc) - (Hranice*) - Ostrava - možná Petrovice (pro Karvinou)
Patrně by pak klidně mohla jezdit s méně vozy, ale to je jiná věc.

Ale jinak - pokud všechno v Třebové, tak všechno i v Kolíně! ;)

vikititor: Ústí/L krajské město jednak je, samo má 100 tisíc a spádovka dalších nejmíň 100 (Teplice atd.). Nestavěl bych ale v Děčíně. - Břeclav: 1) hranice, takže výměna čet, a 2) přestup mezi EC. Nicméně spousta EC tam reálně žádnou vazbu na jiné EC nemá, takže tohle je argument jen pro část spojů.
13.09.2013 (14:22)  
ČD by mohli sázen na to, že jsou opravdu osobním dopravcem. LE a RJ vozí lidi také, ale zkuste se snimi dostat někam dál - třeba do Vyškova na Moravě.. :-) To stále po nástupu konkurence vnímám jako devizu ČD. Proto také nejezdím LE a velmi zřídka RJ.. Leda, když chci v Olmiku trávit oběd nebo tak.. Pak vezmu RJ.
13.09.2013 (14:20)  
Jsem pro! a jsem pro i pro Kolín - nechápu, proč to tam přestalo po nástupu RJ a LE zastavovat.. No jednoduše.. Po kolejích se jet rychlejc nemůže a jak teda zkrátit jízdní dobu? Nezastavíme a basta.

Pro ty, co by mi na to chctěli rozporovat - proč teda EC zastavuje v Ustí na Labem? Nebo v Břeclavi??? Břeclav není krajské město.. A stojí tu téměř každý vlak..

Cestování z Mladé Boleslavi do Brna a dál se bez zastávek EC v Kolíně pěkně zošklivil - nejen horší vlaky, ale také horší časy, horší přestupní časy, takže vám to občas ujede kvůli 6ti minutám zpoždění z Nymburka.. Super - čekáme 2 hodiny na další.. Jak pojedu příště? Busem! - do Prahy na Florenc, tam si vlezu do přímého rovnou do Hodonína..
13.09.2013 (14:07)  
Hamták: A co jako? Ma mit pardubickej kraj 1,5 linky metra kvuli tomu, ze v praze maj na dvojnasobek obyvatel 3?
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko