Česká Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.
Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.
Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.
Zdroj: ROPID, Pardubický deník
| 13.9.2013 (6:00)
Konkrétně: {D} - Ústí n/L - Praha - Pardubice - Brno - (Břeclav*) - {A/SK}
Vaše úvaha je právná. Resp. správná by byla, kdyby byly cestovní rychlosti ne 100 km/h, ale o nějakých 50 km/h vyšší.
Koridor není VRT, kde se z časových a eneregetických důvodů nevyplatí zastavovat u měst kolem 30 tis.
Náš koridor je pomalý a tuto nevýhodu trochu kompenzují přípojové vazby.
Vlak Praha - Brno bude tragicky pomalý ať se bude stavět v Kolíně a Třebové, nebo jen v Pardubicích. Stejně z důvodu nízké kapacity tratě vlak občas zastavuje neplánovaně, nebo snižuje rychlost.
Zastavováním v Kolíně se relace M. Boleslav - Brno stane použitelnou, pokud tyto vazby skončí, víc lidí pojede do Prahy a odtud do Brna busem.
V Děčíně to staví ze setrvačnosti, protože je to přechodová stanice a město má 50 tis obyvatel, což je jako Břeclav a Kolín dohromady.
Konkrétně: {D} - Ústí n/L - Praha - Pardubice - Brno - (Břeclav*) - {A/SK}
Praha - Pardubice - Olomouc - (Hranice*) - Ostrava
{A/SK} - Břeclav - Otrokovice (pro Zlín) - Přerov (pro Olomouc) - (Hranice*) - Ostrava - možná Petrovice (pro Karvinou)
Patrně by pak klidně mohla jezdit s méně vozy, ale to je jiná věc.
Ale jinak - pokud všechno v Třebové, tak všechno i v Kolíně! ;)
vikititor: Ústí/L krajské město jednak je, samo má 100 tisíc a spádovka dalších nejmíň 100 (Teplice atd.). Nestavěl bych ale v Děčíně. - Břeclav: 1) hranice, takže výměna čet, a 2) přestup mezi EC. Nicméně spousta EC tam reálně žádnou vazbu na jiné EC nemá, takže tohle je argument jen pro část spojů.
Pro ty, co by mi na to chctěli rozporovat - proč teda EC zastavuje v Ustí na Labem? Nebo v Břeclavi??? Břeclav není krajské město.. A stojí tu téměř každý vlak..
Cestování z Mladé Boleslavi do Brna a dál se bez zastávek EC v Kolíně pěkně zošklivil - nejen horší vlaky, ale také horší časy, horší přestupní časy, takže vám to občas ujede kvůli 6ti minutám zpoždění z Nymburka.. Super - čekáme 2 hodiny na další.. Jak pojedu příště? Busem! - do Prahy na Florenc, tam si vlezu do přímého rovnou do Hodonína..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










