..: V České Třebové bude zastavovat více expresních vlaků :..

Česká Třebová, foto: AdysČeská Třebová — Již několik let slýcháváme téměř pravidelně od představitelů Pardubického kraje a zejména města Česká Třebová žádosti, aby na tamějším nádraží zastavovalo více vlaků vyšší kvality. Odůvodnění z úst politiků bývala různá — od účelnosti investice do nového dopravního terminálu před nádražím, přes důležitost města jako údajného spádového dopravního uzlu, až po nedostatečnou kvalitu vlaků nižších kategorií. (Připomeňme zdejší rozsáhlou debatu v nedávné minulosti či zamyšlení nad tím, že Česká Třebová nepotřebuje více vlaků.) Ať už však byly tyto argumenty pravdivé či nikoliv, zastavování vlaků vyšší kvality se v České Třebové s příchodem nového grafikonu opravdu s největší pravděpodobností rozšíří, a to dokonce i o vlaky soukromého dopravce.

Přestupní vazby v České Třebové do všech směrů, foto: Tomáš Záruba s využitím Mapy.cz Jak totiž vyplývá z projednaného návrhu jízdního řádu na příští rok, ve městě nově zastaví všechny vlaky v relaci Praha – Brno – Břeclav (– Rakousko/Slovensko), zatímco doposud zde stavěla pouze jejich část, která naopak projížděla stanici Kolín. Jízdní doba mezi Prahou a Brnem se přidáním zastávky pro žádný z vlaků nezmění, kritici však poukazují hlavně na snížení stability jízdního řádu a dostatečnou obslužnost sídla jinými vlaky. Daleko větší překvapení ale již před několika týdny přineslo zjištění, že v České Třebové bude zastavovat také soukromý dopravce RegioJet, který přitom tuto zastávku dlouho odmítal a dříve upřednostňoval sousední Ústí nad Orlicí. Původně se navíc objevovaly také spekulace, že v České Třebové budou zastavovat i vybrané vlaky SC Pendolino, což ale nakonec nebylo potvrzeno.

Další změnu v zastavování vlaků v Pardubickém kraji přinese od prosince soukromý dopravce LEO Express, který ze svých stanic vynechá Pardubice a naopak přidá v Olomouckém kraji zajíždění s úvratí do Přerova.

Zdroj: ROPID, Pardubický deník


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 13.9.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Pardubický


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
13.09.2013 (19:40)  
Question is: What is mahna mahna...
13.09.2013 (19:09)  
Velmi děkuji panu Žákovi i celému novému vedení Českých drah :o)
registrovaný uživatel bvak 
13.09.2013 (18:46)  
Frantisek: jo. A těm "zastávkovým EC" by se mohlo říkat ET - eurotown :)
13.09.2013 (18:36)  
Ono by stačilo ty návaznosti převést z EC a IC na Ex a R, případně převést část EC a IC do kategorie Ex a R (se zachováním mezistátních tras), a bylo by vymalováno. EC a IC jen krajská města, Ex a R i okresní a podobně velká. A teprve na to v odůvodněných případech roubovat mimořádná zastavení tam, kde by to bylo účelné. Ovšem do zprovoznění VRT to rychlé mezistátní spojení krajských měst stejně nebude tak využité, a dokud budou jezdit těžké lokomotivy s taženými vozy, bude na vážkách, zda poslat raději méně vozů souběžně s Ex a R, nebo tuto soupravu brzdit a opět rozjíždět v okresních a podobně velkých městech...
13.09.2013 (18:01)  
Jakožto častý cestující ve směru z jihu na sever vzhledem k poměrně malé frekvenci jiných vlaků v úseku ČT - Zábřeh to velice uvítám. Kvůli nezastavování vlaků jsem už zažil mnoho problémů včetně dvojího nocování ve třebovské čekárně a ztratil spoustu času. Dodávám, že nejsem zaměstnanec žádné železniční společnosti, nejsem českotřebovský maloměšťák, natož honorace a dokonce za jízdenky na vlak (nemálo) platím.

Ad Mozek: právě při návratu z Polska jsem v ČT už dvakrát nechtěně nocoval.
registrovaný uživatel Mozek 
13.09.2013 (17:39)  
Pro mne je to dobrá zpráva. Už kolikrát se mi stalo, že EC vlak, který projel ČT, dojel do Brna s náskokem několika minut. Takže zastavení na dvě tři minuty by se na dodržení jízdního řádu nijak negativně neprojevilo. A konečně bude v sobotu možnost vyrazit do Wroclavi (jestli tento vlak ovšem od prosince nezruší). Dnes totiž přípoje na mezinárodní spoj do Brna nejsou - právě kvůli tomu, že poslední večerní EC Českou Třebovou projíždí.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
13.09.2013 (16:56)  
Nejhorší zpráva dne. Modrý trolling českovepřovské honorace opět vítězí nad pravdou a láskou. Je mi z toho nedobře. Snad se to změní, až bude po rekonstrukci Ústí nad Orlicí, protože by pak vůbec neměla smysl.
13.09.2013 (16:43)  
A já si myslím, že nejlepší by bylo nezastavovat vůbec. Víte, kolik problémů by se tím vyřešilo?

Stejnak ti cestující každého jenom otravují...
registrovaný uživatel HonzaK 
13.09.2013 (16:31)  
Jiří Hovorka - A není to tím, že ČR prostě nemá žádný koridory, ale pouze pomalé regionální traťe na max 160 km/hod v tom nejlepší případě a ještě k tomu přetížené úseky např. mezi Prahou a Kolínem a proto musí některé dálkové spoje i suplovat regionální dopravu? Na konkurování proti D1, by měl už dávno stát VRT... Nakonec je fakt pravda, že je levnější stopnout EC někde v díře než vypravovat nový vlak, když už tam to poloprázdné málo využité EC jede. Mimochodem pro mě jako cestujícího je jedno jestli budu někde za 2 hod a 30 min nebo za 2 hod 40 min. Mi to nepřijde už jako moc pádný zlepšení těch 10 minut na to, aby mě někdo přesvědčil jestli jezdím autem, abych zrovna využil vlak. Něco jiného by bylo třeba za 1 hodinu a 30 minut.
13.09.2013 (16:06)  
ceskolipak - už dnes lze bez zbytečných zastavování udělat Praha - Brno pod 2:30. Byl by to skvělý marketingový tahák. Bohužel se stále počítá se zpožďováním v úsecích Běchovice-Úvaly, Choceň-Ústí nad Orlicí.

Vezmeme-li v úvahu dokončení "jen" jedné z těchto dvou staveb, dokážeme to zajet i v pravidelném provozu. Již dnes dojíždí EC bez stavění v Kolíně do Pardubic o cca 5 minut dříve. Dalších až 10 minut zvládne do Brna. Čeká-li se v mezistanicích na čas odjezdu (rezerva+pobyt), cestující získává pocit pomalosti vlaku. Omezením zastavování se sníží doba pobytů. Taktéž rezervy na zastavení a rozjezd lze úspěšně snížit. Tímto by se získaly cenné bodíky nejen oproti autobusové dopravě, ale také vůči IAD...

Ale než by se někdo tímto zabýval, vyhoví se každému křiklounovi :( Potom můžeme železnici postavit rovnou na osobácích a cestující nahnat do rychlejších busů a aut.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko